Crash Bandicoot 4: It's About Time

Crash Bandicoot 4: It's About Time - recenze
03:00, 07.10.2020

V dnešní recenzi se podíváme na reinkarnaci legendy, která, troufnu si směle říci, provázela spoustu hráčů na jejich prvních krůčcích v tomto podivuhodném světě videoher. Ano, nejedná se o nikoho jiného než Crashe Bandicoota, roztomilého vačnatce, který na nás poměrně nedávno zaútočil v upravených verzích původní trilogie, nicméně dnes tu máme něco zcela nového. Podíváme se totiž o něco detailněji na nejnovější přírůstek do této série, a sice titul Crash Bandicoot 4: It's About Time, který v těchto dnech zaútočil na naše obrazovky a za kterým stojí autoři ze studia Toys for Bob. Jestli se jedná o propadák nebo dělá nový díl celé sérii čest, to se již dočtete na následujících řádcích.

Klik pro zvětšení (Crash Bandicoot 4: It's About Time - recenze)

Zlouni na scéně

Pojďme se tedy podívat na to, okolo čeho se nám tentokráte točí hlavní zápletka. V každé správné plošinovce logicky nemůže předně chybět hlavní záporák, který spáchá nějakou tu neplechu. Zde tomu není jinak a máme takovéto dva pány k dispozici rovnou dva. Nechybí totiž notoricky známý šílený doktor Neo Cortex, kterému zdatně sekunduje N.Tropy, takže se můžete těšit na setkání starých známých, přičemž na ostatní narazíte během svého putování. Tito dva výtečníci si tentokráte vzali na paškál hrátky s dimenzemi, přičemž se opět, jak tomu tak již bývá, “něco” nepovedlo a výsledkem jejich snažení jsou tak vzniklé trhliny, které nyní Crash se svými přáteli musí zacelit. Příběh se odehrává v různých světech propojených těmito trhlinami, přičemž v každém z nich nějakou tu hodinku strávíte v jeho úrovních. Postup do dalších je samozřejmě podmíněn dokončením předchozí části, I když v některých momentech se můžete rozhodnout, do kterého světa zamíříte nejdříve. Nechybí ani bonusové levely, do kterých se dostanete pomocí speciálních teleportů, nacházejících se v jednotlivých úrovních. V nich si poté můžete přijít na pořádnou porci ovoce, které se může hodit v závěrečném účtování.

Návrat ke kořenům

Co do samotné hratelnosti, jedná se skutečně o titul, který následuje své předchůdce a herní mechaniky vycházejí z těch, na které jsme byli zvyklí i před lety. Těšit se tak můžete na sbírání ovoce, rozbíjení beden, mocné útoky pomocí rotace vlastního těla a spoustu a spoustu vypjatých situací, při kterém autoři řádně prověří vaši šikovnost a reflexy. Na vaší pouti narazíte na dvourozměrné i trojrozměrné levely, takže utíkat budete jak kupředu, tak i do boku, přeskakovat propasti na lanech či jezdit na kolejnicích, přičemž k dispozici budete mít jak jízdu v podvěsu, tak i v horní části. Nemusím připomínat, že na vašich toulkách nebezpečí ve formě nepřátel či překážek čeká na každém kroku, tak je skutečně nutno obrnit se trpělivostí a připravit se na vskutku frenetickou akcičku. Kromě těchto prvků se na scénu dostávají i speciální kvantové masky, které rozhodně vnášejí do hry i trochu té logiky a strategie. K dispozici tak časem budete mít masku, umožňující přepínat mezi dvěma realitami nebo kupříkladu takovou, která z vašeho vačnatce udělá skutečně vraždící mašinu. Jiné zase disponují schopností zpomalení času či přehozením gravitace. Využít sílu těchto masek můžete jak při hraní za Crashe, tak i za Coco, kterou si lze také pro průchody úrovněmi zvolit. S těmito udělátky si zkrátka užijete pořádnou porci zábavy a i když se občas můžete na nějakém místě zaseknout na déle než je zdrávo, rozhodně se nenechte odradit. Stojí to zkrátka za to!

Na tvrďáka, nebo ne?

Další možností jak si hru okořenit je i samotná volba obtížnosti. V této oblasti jsou k dispozici dvě varianty – Modern a Retro. Instinktivně jsem samozřejmě sáhl po moderní verzi, nicméně pro skutečné hardcore fanoušky by tím pravým ořechovým mohl být právě retro režim. V něm jste totiž po vzoru původních titulů omezeni daným počtem životů, po jejichž vyčerpání hra končí. V moderním provedení se poté můžete spolehnout na jejich neomezený počet, takže cesta k cíli není tak obtížná a i když budete umírat pravděpodobně, hlavně v pozdějších fázích, dost, dá se k vytoužené metě dostat rozhodně snáze. Kromě příběhového módu je pak k dispozici i režim hry více hráčů, kdy si až ve čtyřech můžete lokálně zablbnout v souboji s časem nebo v rozbíjení beden na čas, nicméně nejedná se o klasické ztvárnění multiplayeru, nýbrž hrajete jeden po druhém na střídačku. Stejný princip lze poté využít i v hlavním příběhovém módu, kdy se po smrti Crashe do jeho role na další život vžije spoluhráč.

Moderní kabát mu sluší

Z technologického hlediska se nedá říci, že by Crash neurazil od posledních dílů pořádný kus cesty. Vše je krásně prokresleno do detailů, odemykatelné kostýmy jednotlivých hrdinů jsou také solidně propracované a odlišné, takže je radost si k nim za splnění krutých limitů hledat cestičku. Co se grafiky týče, tak byla implementována i jedna novinka, o něco více ulehčující především skoky kupředu, jelikož v momentě výskoku se rozzáří indikátor místa dopadu, takže je snazší odhadnout, kam vlastně po překonání propasti přistanete. Před samotným spuštěním jsem měl lehké obavy z kamery, jelikož její nezvládnutí pokazilo celkový dojem již mnoha plošinovek. Ano, jistá místa, kde není nastavení optimální se zcela jistě najdou, nicméně není jich tolik, aby vám hru jakkoliv znechutila. Audio stránka hry za tou grafickou nikterak nezaostává a můžete si tak vychutnat jak poťouchlé pazvuky nepřátel, tak i solidní hudební podkres, který se snaží umně doplňovat dění na obrazovce. Mnohokráte jsem se přistihl při podupávání do rytmu a případně i skákání v pravidelných intervalech.

Užijte si

Na závěr bych tak jen dodal, že vývojáři z Toys for Bob se zhostili úkolu vytvoření novodobého Crashe Bandicoota s grácií a servírují nám tak velice podařenou plošinovku, která samozřejmě obsahuje lokace, které pravděpodobně budete proklínat, nicméně toto již tak nějak patří ke koloritu série. Hry s vačnatcem nikdy nebyly přehnaně jednoduché a v tomto si nezadají se svým nejmladším bratříčkem. Samozřejmě, většina výzev se dostaví v momentech, kdy se chystáte úrovně dokončovat na maximální úrovni sesbíraných předmětů a podobně, nicméně lze samozřejmě hrát i na pohodovější průchod. Ať jste tedy dlouholetým fanouškem nebo nováčkem na poli Crash her, určitě vám doporučuji si Crash Bandicoot 4: It's About Time Vyzkoušet a garantuji vám, že se rozhodně budete bavit.

Za poskytnutí hry děkujeme společnosti Toys for Bob

Ceny hry srovnáte na Zboží.cz.

88%