Trover Saves the Universe

Trover Saves the Universe - recenze
Trover Saves the Universe - recenze
12:00, 22.08.2019

Fenomén Rick & Morty už roky valcuje hlavy aj tunajšej informovanej omladine, medzi ktorú sa pokojne zaradím aj ja, aby sa ten vekový priemer nejako rozumne vyvážil. Táto animovaná šialenosť o prechode dimenziami s absurdným a často bizarným humorom si žije primárne svoj osud v seriálovej forme, avšak za sebou už má aj pár herných produkcií. Tá dnešná sa však paradoxne, aby som zachoval onú bizarnosť, netýka nejakého ďalšieho spracovania nekonečných nápadov konceptu Rick & Morty, ale úplne novej značky od tvorcu R a M, Justina Roilanda. Ten sa rozhodol, že je čas na novú 3D plošinovku z VR perspektívy a aby ostal verný svojej povesti vizionára, opäť sa to celé točí na totálnej WTF platni bez zdanlivej pointy.

Virtuálna realita síce nie je povinnosťou pre spustenie hry, avšak bez nej to celé stráca na atmosfére.

Klik pro zvětšení (Trover Saves the Universe - recenze)

Cez to všetko hore vymenované, teda absenciu spojitosti so svetom Ricka & Mortyho, vyzerá svet hry Trover Saves the Universe úplne ako z hlavy šialeného alkoholika lomeno uslineného profesora. Justin si dokonca pri rozdelení dabingu nelámal hlavu s nejakou komplexnou produkciou a všetky postavy preto znejú hlasom Ricka & Mortyho. Osobne som to bral ako tradičný vložený vtip, ktorého autor dobre vedel, čo robí, ale na druhú stranu ho nemusí pochopiť zase úplne každý. Rozprávať vám tu nejaký súhrn príbehu, alebo nebodaj jeho ústredný bod, by bolo ako skúšať vysvetliť vedru piesku základy kvantovej fyziky. Dejová linka je jednoducho tak šialená ako myseľ samotného tvorcu, čo už je reklama hodná záverečnej bodky. Tak či onak, humorom sa tu pochopiteľne nešetrí a je nutné sa naň obrniť dostatočnou dávkou znalosti sveta, z ktorého vlastne Trover Saves the Universe čerpá inšpiráciu.

Šialené rozhovory a ovládač permanentne vypálený do spodnej časti obrazovky.

Trover je meno podivného hlavného hrdinu, ktorého osud spočíva v záchrane celého univerza. Jeho schopnosti sú však natoľko nedostatočné, že potrebuje pomoc od istého Chairopiana, ktorý sa pomocou tradičného gamepadu primárne osadeného na spodnú lištu obrazovky snaží previesť Trovera cez nebezpečenstvá vesmíru a guláš z písmeniek. Ide teda o statickú pozíciu vás ako akéhosi boha, ktorý sa pomocou teleportu presúva medzi pevnými bodmi kamery. Všetko ostatné už spočíva na akcii, kde hlavný hrdina za pomoci jedného meča seká mimozemšťanov ako nedeľnú fašírku. Tento aspekt nenesie znaky žiadnej originality, je to všetko len priemerne nastavená kaša sem tam riedená nejakou jednoduchou hádankou. To, prečo sa však projektom Trover Saves the Universe budete chcieť cez celých tých päť hodín presúkať, spočíva v humornej nôte, ktorá mne osobne ako milovníkovi tvorby Justina Roilanda dokonalo sadla.

Vďaka prevažne statickej pozícii ide o VR bez negatívnych dopadov na vaše zdravie.

Kampaň je relatívne krátka, avšak spoločnosť Squanch Games si dosť vysokú cenovku obhajuje neskorším DLC obsahom, ktorý bude vraj úplne zadarmo. Cez to všetko je Trover Saves the Universe slušnou zábavou, ktorá vám zaberie jedno dopoludnie a vyčaruje úsmev na tvári. Pokiaľ vyložene milujete dnes toľko opakované meno autora seriálu Rick & Morty, nemáte prečo pred kúpou nedôverčivo cúvnuť. Pre ostatných je tu hromada gameplay ukážok, z ktorých sa musia vedieť rozhodnúť aj bez našej recenzie. Je to jednoducho ďalšia interaktívna WTF šípka rovno do stredu vášho čela.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Squanch Team

Recenzovaná verze: PlayStation 4 PRO (PSVR)
71%