Příběhy pirátů

Příběhy pirátů - recenze
Příběhy pirátů - recenze
10:53, 12.01.2019

Kooperativní hra Příběhy pirátů u nás vyšla díky vydavatelství MindOK v roce 2018 a už na první pohled se jedná o zábavnou rodinnou hru, ve které představujete Vy a až další 3 hráči posádku pirátské lodi Ellen, se kterou se vrhnete na 10 kapitol dlouhé dobrodružství. Jednotlivé kapitoly máte před vyplutím v oddělených taštičkách a všechno rozbalujete, až na to přijde čas. Silně doporučuji se nedívat dopředu, co vás čeká, abyste svému dobrodružství dodali tu pravou autenticitu a zažili plnohodnotný příběh nabitý nečekanými zážitky. Jediným prvkem, který není v krabici, je aplikace, kterou ke hře potřebujete jako loď plachty, protože právě ona celý příběh pohání. Je samozřejmě zdarma ke stažení, ale v rámci appky samotné se nedá měnit jazyk - aplikace je vždy v jazyce, ve kterém je nastavený váš stroj. K vítězství musíte spolupracovat, komunikovat (často hodně hlasitě, abyste překřičeli rozbouřené moře), přemýšlet a hlavně rychle a rozhodně jednat.

Klik pro zvětšení (Příběhy pirátů - recenze)

Plnou parou vpřed!

Každého hráče-piráta představují jedny přesýpací hodiny, jež umísťujete do lodi k činnostem, které chcete provádět. Na výběr máte hned několik možností:

• kasat plachty,
  • kormidlovat,
  • nabíjet děla,
  • střílet z nich
  • a nebo
  • se rozhlížet z koše

Jediným omezením je, že nesmíte dělat žádnou činnost dvakrát po sobě, takže se musíte domlouvat dopředu, aby pak loď nezůstala nezaopatřená a vy jste nestihli splnit zadání úkolu. Ten je totiž časově omezený, na všechno dohlíží právě výše zmíněná aplikace, kde si nastavíte počet hráčů, kapitolu a obtížnost (3 stupně).

Další kapitola, kapitáne!

Příběh je rozdělen do 10 kapitol, kterými vaše posádka musí proplout. Z příběhu nebudu prozrazovat nic, co by vám prvotní zážitek zkazilo, je poutavý a bude vás lákat hrát dál, dokud s ním nebudete úplně hotovi. A kdyby vám to nestačilo, pořád můžete zvednout obtížnost a kotvy a vyrazit za pronásledováním rekordů. Určitě bylo něco, co jste v první hře udělali jinak, někde zbytečně ztratili život nebo nezískali dost bodů.

V každé kapitole budete mít zadání úkolu, které pokud splníte, budete se moci v příběhu posunout dál. Úkoly jsou rozmanité, ale vždycky jde o rychlost, komunikaci a efektivitu. To bude klíčem k naprosto všemu, spolu s trochou pirátského štěstí nebudete mít větší problémy ani na střední obtížnost.

Víc hlav víc řve

Ale jde to daleko lépe, než když je vás méně než plný počet. Ve dvou vám třeba hrozně ubližuje omezení neopakovat žádnou akci hned po sobě, protože musíte hlídat nejen dvojnásobný počet přesýpacích hodin, ale taky to, abyste třeba jen neprohodili jedny své hodiny za druhé v rámci té stejné činnosti. Opravdová zábava je to až při plné posádce, tedy 4 mořských psů. Se správnou hudbou a náladou se opravdu na chvíli přesunete na rozbouřené moře, kde běháte od jednoho k druhému, tu ke kormidlu, tam nabít děla, rychle vykasat plachty, abyste propluli útesem nebo dohnali nepřítele, je potřeba se ve vteřině rozhodnout, protože jakmile Poseidon zahlásí konec, nebude vám prošení nic platné.

Pirátské děti?

Výrobci uvádí Pirátské příběhy pro děti od 10 let, každopádně je-li váš capart nebojácný mořský lev a postrach sedmi moří, nemusí tuto věkovou hranici dodržet - co by to bylo za piráta, kdyby dodržoval pravidla?

Když to shrneme, pirátské příběhy jsou výborná hektická zábava, která opravdu prověří vaše přátelství, vůdcovské schopnosti a často i hlasivky a nervy. Příběh je zajímavý a po každé kapitole se chcete dozvědět víc. Hra je jednoduchá a s trochou nadhledu a dozoru ji pochopí i děti mladší 10 let (tedy doporučené minimální věkové hranice) a výborně se u toho pobaví. Největším plus je ohromující vizuální stránka, protože i když budete s hrou hotovi, můžete loď nechat venku na nějakém prominentním místě, ostudu vám rozhodně neudělá.

Za hru děkujeme MindOK

90%
Výborná kooperativní hra, ideálně hraná ve 4 hráčích a jednom papouškovi