Task Force Kampas

Task Force Kampas - recenze
Task Force Kampas - recenze
12:00, 27.05.2020

V dnešní recenzi se podíváme na titul Task Force Kampas z dílny týmu Casiopea Wave, kteří se svým počinem rozhodli vzdát hold klasickým střílečkám z osmdesátých let. Čeká tak na nás skutečně old-schoolová záležitost, kterou si však pravděpodobně užijí nejenom pamětníci, ale i moderní hráči, kteří touží po nějakých těch trofejích či achievmentech. Pojďme si tedy nyní říci, jestli i v dnešní dobře dokáže hra tohoto typu zaujmout, když si ji spustíte na moderních konzolích.

Klik pro zvětšení (Task Force Kampas - recenze)

Máte na výběr

Hratelnostně na tom byly shora viděné střílečky s raketkami vždy dobře a těšily se obrovské popularitě, byť hlavně před několika dekádami. Do vínku je vám tedy i zde dána malá raketka, jejímž úkolem je probojovat se jednotlivými úrovněmi a porazit celkem tři bossy, kteří jsou ve hře přítomni. Že se nejedná o snadnou záležitost asi nemusím zdůrazňovat především proto, že takto podobné tituly nikdy nebývaly nastaveny. Těšit se tak můžete na frenetické arkádové tempo podpořené povedeným techno soundtrackem, šikovně doprovázejícím akci odehrávající se na obrazovce. Kromě podpůrné funkce plní audio podkres i tu zcela praktickou, jelikož podle tempa se lze řídit v řadě soubojů. Jedná se tedy v podstatě o kombinaci rytmické a akční záležitosti.

Šílenosti

Zpracování samotných nepřátel je dosti bláznivé. Setkáte se tak například s mimozemskými kraby, obrovskými očními bulvami či meteority, přičemž vaší snahou kromě přežití samotného bude i sběr zlatých dinosaurů či co to vlastně je, vypadávajících z nepřátel, díky kterým si kromě trofejí například odemknete i novou raketku nebo vylepšíte kadenci či rozptyl vaší zbraně při samotné hře. Za každý předem daný počet dinosaurů se vám úroveň přeruší a vy si tak můžete zvolit určitou formu bonusu. Asi není nutno připomínat, že čím více jich sesbíráte, tím lépe :). Ovládání je veskrze prozaické, jelikož k dispozici máte pouze jedno tlačítko pro střelbu, které lze držet a kropit tak nalétávající nepřátele pořádnou salvou, nicméně v této oblasti se do hry vkrádá i špetka taktiky. Když tlačítko pro střelu totiž uvolníte, začne se vám doplňovat zdraví a díky tomuto prvku je nutno i taktizovat, například i v soubojích s bossy, při kterých každá chybka znamená v podstatě odsouzení k opakování hry od začátku.

Výbuch vás nezastaví

Před vrhnutím se do Task Force Kampas je nutno přistoupit k tomu,že opakování se nevyhnete a umírat budete alespoň ze začátku skutečně často, a to bez ohledu na to, jakou raketku si pro vaše snažení zvolíte. Ze začátku máte na výběr tři modely, přičemž další dva si lze odemknout splněním daných podmínek. Raketky se od sebe liší typem střeliva, případně množstvím zdraví, což však nemá na hratelnost až zase takový vliv a dohrát se těch pár úrovní dá s každou z nich. Osobně jsem si oblíbil tu, která disponuje speciálními střelami navíc, jelikož s její pomocí se na obrazovce dařilo mnohdy rozpoutat opravdové pixelové peklo.

Neohromí, ale baví

Z technologického hlediska se dá o titulu Task Force Kampas hovořit jako o retro záležitosti, která jakoby z oka vypadla všem těm starým hitům. Z moderních vychytávek jsou sice k dispozici všelijaké grafické filtry, díky kterým lze zážitek mírně upravit, nicméně v jádru se stále jedná o pixelovou grafiku plnou všemožných barviček. Ozvučení je, jak jsem již zmínil na začátku, dosti povedené a rytmy vkusně a funkčně doplňují hratelnost jako takovou. Jako bonus lze poté brát poměrně hodně trofejí, které lze hraním získat a vězte, že ani ta nejcennější, platinová, není vůbec nedosažitelná a pravděpodobně ji získá každý, kdo bude ochoten hře věnovat alespoň hodinku svého času. Celkově se dá říci, že oblíbené heslo, že v jednoduchosti je síla, zde platí dvojnásob. Však vyzkoušejte a uvidíte, že si střelbu do barevných podivností zamilujete.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Eastasiasoft Limited

Recenzovaná verze: PlayStation 4 Pro
70%