American Truck Simulator - Nové Mexiko

American Truck Simulator - Nové Mexiko - recenze
08:12, 01.05.2018

Spoločnosť SCS Software, už podľa svojho klasického harmonogramu, koncom minulého roku opäť rozšírila obsah ich druhej veľkej značky vo sfére kamiónov, a tak sa po sérii Euro Truck Simulator a jej druhej časti dostala na radu aj americká obdoba. V tomto prípade ide o DLC s mapou Nového Mexica a vám skúseným virtuálnym šoférom nemusím nijako pripomínať, že je čas opäť usadnúť za volant vašich kolosov a privyrobiť si na vyšší dôchodok.

Nachystajte si magnety a dve šoférske karty, keďže toto bude dlhá cesta.

Klik pro zvětšení (American Truck Simulator - Nové Mexiko - recenze)

Písať recenziu o povolaní, ktorým sa ja reálne stále živím, je skutočne zvláštny pocit, aj keď som samozrejme osobne ešte neokúsil drsné vyklepávanie mexického piesku z koberčeku v nákladnom aute. Nové Mexiko mi aj cez tento deficit skúseností ponúklo zaujímavý náhľad do reálnych ciest v zámorí, ktoré musia kolegovia prežívať dnes a denne, aby mali v jednom kúte sveta dostatok Tacos aj buritos. Našťastie tu však nájdete motiváciu v podobe krásne detailného okolia ciest a to vrátane rôznych pamiatok v zaľudnených mestách, ktorým zdatne sekunduje svojský pach púšte. Všetko je popreplietané tisíckami kilometrov diaľníc a vedľajších návestidiel, aké si tunajší víkendový šofér môže tak maximálne pripnúť na chladničku vo forme reklamnej magnetky. Spoločnosť SCS teda dokázala, že ani dodatočné expanzie v ich podaní nijako neochudobnia za účelom rýchleho zisku.

Nič sa v náplni vašej práce nemení, pretože šofér ten tvrdý chlieb má. A zadok ešte viac.

Členitosť terénu pritom nemusí nutne zvádzať k predstave, že Nové Mexico je jedna veľká púšť a maximálne tak kulisa pre seriál Breaking Bad (márne som pátral po neoznačených sudoch na odpočívadlách). V tomto DLC si schuti zakrútite kormidlom aj po úzkych hornatých serpentínach, ktoré dajú zabrať ostrieľaným vodičom z povolania a preveria hladinu alkoholu v krvi každého hráča. Ostatne vysoký zmysel pre detail nám vývojári týchto sérií dokazujú už niekoľko rokov a tak vás určite nešokujem, ak poviem, že každé jedno z štrnástich miest, kde prefrčia vaše kolesá, je vysoko prepracované a od seba dostatočne odlišujúce sa. Nepatrím medzi znalcov základnej hry (určite ma chápete, že ako šofér mám toho dosť aj bez hrania), ale z môjho stručného výskumu vyplýva, že pôvodná mapa nebola svojou rozlohou nejako uspokojivá. Aj preto sa takto SCS chce zavďačiť fanúšikom a konečne im Ameriku zase o kus roztiahlo. A že je to slušne parádny kus, vám asi nemusím pripomínať.

V zásade ide len o rozšírenie mapy a kto by očakával zmenu vo výbere vozidiel alebo nové zákazky, bude určite sklamaný.

Čaro horúceho asfaltu v južnej Amerike je pádnym argumentom na kúpu tejto expanzie, aj keď naša recenzia už asi prichádza s krížikom po pohrebe. Všetci zarytí milovníci šestnástich kolies už totižto majú pravdepodobne chuť na niečo nové, čoho sa tento rok rozhodne dočkajú. Po vzore európskeho kolegu by to tentokrát mohlo hodiť zraky vývojárov niekam do chladnejších krajín. Veď koľko zábavy by sa dalo vytvoriť niekde v chladnom Aspene?

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Comgad

78%
Na týchto cestách vás inšpekcia práce len tak neprekvapí