Story of Seasons: Trio of Towns

Story of Seasons: Trio of Towns - recenze
08:30, 10.12.2017

Sériou Story of Seasons si môžete zarobiť na pekný guláš z pohľadu chápania jej všetkých častí a napojenia na možno pre vás známejší názov Harvest Moon. Obe tieto značky sú na scéne už od roku 1996 a ide vlastne o jednu a tú istú IP, ktorá sa za ten dlhý čas členila do rôznych podtitulov a menila svoje označenie tak, ako diktoval jej vlastník Marvelous Entertainment. Nebudeme tu však preťažovať váš mozog nepodstatnými faktami z histórie, je dôležité vedieť, že nech už poznáte jednu alebo druhú značku, obe reprezentujú žáner farmárskych a sociálnych simulácií s obrovskou porciou overenej tradície. Pred viac ako rokom sa táto tradícia ukázala v titule Story of Seasons: Trio of Towns a ako už tušíte, v prípade tejto 3DS exkluzivity išlo toho času o vydanie na japonskej scéne. Keďže ale aktuálne čítate našu najnovšiu recenziu s identickým nadpisom, je vám jasné, že lokalizácia si odbila svoj obvyklý postup a hra ako taká konečne prišla aj sem k nám. Aká teda je nová časť tohto interaktívneho seriálu o farmárčení?

Toľkokrát spomínaná tradícia má už 20 rokov, ale razantný úspech sa sérii Harvest Moon pripisuje len na domácej pôde.

Klik pro zvětšení (Story of Seasons: Trio of Towns - recenze)

Je skutočne zaujímavé, akým spôsobom sa značka Story of Seasons zapísala do sŕdc mnohých vývojárov a ešte dnes pozorujeme jej učenie voči novinkám na scéne. Kde by bol napríklad taký hit ako Stardew Valley bez tejto značky? Kde by bol aktuálny úspech kampane My Time At Portia, keby autori nikdy nepoznali najslávnejšiu produkciu spoločnosti Marvelous? Kde by bola séria Animal Crossing? Týchto príkladov by sme ešte našli v celej hernej histórii určite viac a tak chcem, aby sme takto úvodom vzdali hold jednej stálici na scéne, čo dokázala vstreknúť inšpiráciu nielen konzumentom, ale aj autorom ďalších a ďalších kvalitných produktov podobného razenia. Story of Seasons: Trio of Towns sme teda uviedli do vašej pozornosti snáď lepšie než David Letterman a poďme sa konečne spoločne pozrieť, čo nám ponúka.

Je to ako keď si pustíte dobre známu pesničku.

Príbeh troch miest, podtitul je veľavravný, postaví pred mladého farmára (možnosť voľby opačného pohlavia je opäť prítomná) novú výzvu v preskúmavaní okolia svojho pozemku. Postupne sa vám otvoria cesty práve do troch veľkomiest (v porovnaní s dedinkou, kde žijete), ktoré sú vybavené vlastnou kultúrou a samozrejme aj obyvateľstvom. Hlavná pointa celej hry však ostáva nemenná a bude sa teda ráno skoro vstávať, zalievať a okopávať, repku sadiť, zemiaky do mechu dávať a po zaslúženej výplate aj úsmev na tvári mávať. Moje básnické črevo snáď dobre vystihlo ten klasický proces, na akom všetky tieto série bežia, a preto vás nechcem oberať o čas zbytočným opisom evidentných faktov. Nové Story of Seasons ide na vlne nedôležitých činností, je to však viac simulácia života a nekladie sa tu až taký veľký dôraz na spomínané "zalievanie záhonov". Nemôžete v hre zomrieť a zarábať sa dá aj výpomocou u ostatných farmárov. Väčšinu času teda chodíte od mesta k mestu a komunikujete za cieľom plnenia rôznych menších a väčších misií. Popri týchto potulkách svetom sa nezabudnete zastaviť v obľúbenej reštaurácii a dobiť si energiu dobrým jedlom.

Nemôžem zabudnúť ani na živočíšnu ríšu. Samozrejme, že si môžete podojiť vlastnú kravu a pozbierať domáce bio vajíčka po sliepkach.

Keď sa pozriem na novú časť tejto dlho žijúcej IP, tak nevidím nič, čo by vybočovalo zo zavedených štandardov. Všetko je zase nalinkované presne do bodky a autorom zase chýba snaha sa vymaniť z toho tradičného receptu a skúsiť niečo nové. Nechcem priamo zhadzovať ich prácu, ale mne ako znalcovi série už príde nezaujímavé dookola skúšať zarobiť na lepšie náradie, aby som si mohol postaviť väčší dom a dať do neho väčšiu manželku, prepáčte, myslel som sedačku. Milovníci a znalci si asi prídu na svoje a pre úplne nové publikum sa Trio of Towns môže stať dobrým vstupom do jednej nekonečnej série. Avšak vo mne testovanie zanechalo skôr menší pocit radosti než už v spomínanom Stardew Valley. To je presne tá cesta, akou by sa mal uberať aj Harvest Moon a nie len prešľapovať v jednom záhone a v obave o stratu stálych zákazníkov si ísť tú svoju fádnu a nudnú pesničku. Nech už patríte medzi nadšencov do tejto série alebo nie, nemyslím, že by vám práve príbeh troch miest ponúkol niečo vyložene očarujúce a čerstvé.

Keďže je to Nintendo 3DS exkluzivita, tak sa tu môžeme rozprávať o prítomnosti pekného 3D efektu, ktorý určite nikto z vývojárov neodbil.

Aby sa záver našej recenzie neniesol len na negatívnej vlne, musím rozhodne doceniť logické zjednodušenie opracovávania pôdy a jej zalievania. Rovnako sa mi značne vryli do pamäte prepojené dialógy s NPC postavami, ktoré sú schopné pracovať vo viacerých časových linkách a tak vás hra veľakrát presvedčí, že to ako ju hráte, sa stará aj o zmeny v rozmýšľaní a konaní okolia. Je to ale stále chabá náplasť na to, čo je v tomto prípade vždy najdôležitejšie, a teda na hrateľnosť. Tá je jednoducho postihnutá nudou a opakovaním identických činností, ktoré nespestrí ani pekná grafická stránka či uspokojujúci hudobný sprievod. Verím, že v prípade, ak bažíte po sociálnej simulácii (nesmiem zabudnúť spomenúť aj možnosť svadby v oblekoch od Nintenda), ktorá v sebe kombinuje aj farmársku arkádu, tak odpoveďou by mohla byť aj táto hra. Ja osobne by som vám však odporúčal jednu z konkurenčných značiek, ktorých názov tu zaznel niekoľkokrát, a to píšem ako verný fanúšik Story of Seasons, ktorý sa ťahá po boku tejto IP už od čias Super Nintenda.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti ConQuest entertainment a.s.

Recenzovaná verze: Nintendo 3DS

60%