Sniper Ghost Warrior 3

Sniper Ghost Warrior 3 - recenze
Sniper Ghost Warrior 3 - recenze
05:00, 12.05.2017

Nedávno jste si u nás mohli přečíst recenzi čtvrtého dílu odstřelovačské série Sniper Elite a dnes tu máme i konkurenční titul Sniper Ghost Warrior 3, který mají na svědomí vývojáři ze City Interactive. Poprvé v sérii se nám dostává do rukou hra, která oproti svým předchůdcům nabízí hráčům zcela volnou ruku při plnění jednotlivých úkolů a k dispozici obrovský otevřený svět. Jak se tedy přesun k této volnosti povedl, to už se dočtete na následujích řádcích.

Klik pro zvětšení (Sniper Ghost Warrior 3 - recenze)

Příběh není hlavním tahákem

Hlavním hrdinou třetího dílu je Jon North, v jehož kůži se budete snažit plnit sniperské mise napříč územím Gruzie, která se zmítá na pokraji občanské války. Vaším úkolem tak bude chránit území před separatisty a současně se pokusit najít svého bratra, který zmizel před dvěma lety. Ve hře jsou k dispozici jak hlavní, tak i vedlejší mise, ke kterým se lze po dokončení hlavní příběhové linky kdykoliv vrátit. K aktivaci misí, stejně tak jako výrobě munice, úpravám postavy či přetočení času dochází v chajdách, rozmístěných v jednotlivých regionech. Rozloha mapy čítá úctyhodných 27 kilometrů čtverečních a svět je rozdělen do několika oblastí, přičemž každá z nich je vždy něčím specifická. Dostanete se tak do hor, močálů i polopouští.

Jak je to s misemi?

Náplň misí je taková, jakou byste u podobné hry nejspíše i očekávali. V některých je vaším úkolem samozřejmě vystřílet danou oblast, ideálně „zpoza buku“, aby vás nikdo nespatřil. V jiných je zase primárním cílem nějaký ten dobře chráněný předmět k ukradení nebo zabití konkrétnícho cíle. Nic nového pod sluncem, to je holý fakt. Na druhou stranu, co více bychom v kůži odstřelovače mohli dělat? Hlavní výhodou pro hráče je to, že otevřený svět dává vskutku spoustu možností jak daný úkol splnit či jakou strategii zvolit. Můžete se tak bezhlavě vrhnout vstříc nepřátelům a kosit je v rambo stylu nebo si najít nějaké to hnízdečko a po jednom je zlikvidovat. K dispozici vám je samozřejmě, jak je v poslední době dobrým zvykem, i dron, který umožní označit nepřátele hezky z výšky a pro pozdější likvidaci pomoci s určením jejich polohy. Tato variabilita přístupu je v současné době prakticky to jediné, co titul Sniper Ghost Warrior 3 drží alespoň částečně nad vodou. Mise jsou totiž natolik na „jedno brdo“, že kdyby bylo méně možností jejich splnění, hráči by byli pravděpodobně otráveni a znuděni již po několika z nich.

I nějaké RPG prvky

Ve hře je přítomen i systém levelování, a to rovnou ve třech rovinách. Zde se dostáváme k rozklíčování samotného názvu hry. Zkušenostní body jsou rozděleny do třech tříd – Sniper, Ghost a Warrior, přičemž první získáváte za úspěchy při odstřelovačském postupu hrou, druhé za zabití stealth formou či pistolí a třetí pomocí zabíjení sekundární zbraní a sériovými zabitími. Plněním obecných aktivit poté získáváte body ve všech třech kategoriích. Jedná se tak o pozitivní zpestření při vývoji postavy, přičemž každý XP strom vám umožní odemykat různé schopnosti. Nevýhodou by v tomto případě mohla být primární nevyváženost levelování, jelikož Sniper body budete při klasickém průchodu sbírat mnohem rychleji než ostatní, což je samozřejmě způsobeno primáním zaměřením tohoto titulu. Na druhou stranu se však hráči otevírá spousta možností, jak řešit situace i jiným způsobem, než všechny pouze odbouchnout na vzdálenost stovek metrů.

Nedotaženosti sráží vaz

Co se zpracování střelby týče, opět si užijeme klasických zpomalovaček zásahů, kdy kamera sleduje kulku a naturalisticky ztvární její průlet nepřítelovou částí těla. Tyto záběry jsou však menší vadou na kráse celkového grafického zpracování, které je jinak velmi pohledné. Nezřídka tak budete svědkem dosti podivného chování fyziky v případě zpomaleného pádu nepřítele nehledě na to, že mnohdy zásah neodpovídá původnímu zacílení na jednotlivé části těla. Co je možná ještě horší než toto nepříliš povedené zpracování je fakt, že když těsně vedle zasaženého stojí jeho kolega, tak jej ani nehne, aby nějakým způsobem zareagoval. Zkrátka stojí dál jako solný sloup a poslušně čeká, až zaměříte i jeho hlavu. AI skutečně příliš neoslňuje a můžete si být jisti, když zvolíte stejný postup pro téměř všechny mise, a to vystřílet jednoho po druhém, budete po zásluze odměněni a území bude vaše. To je každopádně škoda, protože u takového Sniper Elite stačilo špatně zvolit moment výstřelu a měli jste v patách celou základnu.

Narážíme na limity

Tato skutečnost naznačuje mnohé o celkovém stavu tohoto sniperského titulu. Vše je doděláno jen tak jaksi polovičatě. Na jedné straně stojí obstojné grafické zpracování, na druhé straně nesmyslné kopance v podobě umělé inteligence a prázdnoty obrovského otevřeného světa. Jednotlivým základnám by také slušela nějaká ta péče navíc. Vypadají totiž jako by jedna druhé z oka vypadla a ani celkové provedení budov a objektů neodpovídá dnešním technologickým možnostem. V samotné krajině nečekejte ani příliš živých tvorů, párkrát se mi podařilo sice narazit na jelena, každopádně jinak je všude přílišné prázdno. Animace obličejů v „příběhových“ předělových scénách také nejsou žádnou hitparádou a ve spojení s téměř nijakým příběhem také hru srážejí dolů. Hlavní mise jsou doprovázeny hrstkou vedlejších, jejichž náplň se v podstatě vůbec neliší od prvních jmenovaných. Hlavním rozdílem je pouze velikost území, na kterém budete bojovat, a slouží převážně ke sběru bonusových předmětů. Abych však jenom nehaněl, hraní misí je, překousnete-li stereotyp, ve finále vcelku zábavné, zbraně si lze do jisté míry přizpůsobovat a upravovat o nové součásti, takže si na své přijdou i notoričtí „zkoušeči“ všemožných variant.

Že by málo času?

Během hraní také zcela jistě narazíte na pár bugů, které však, alespoň v mém případě, byly spíše otravné, než aby mi pokazily postup hrou. Řádně propírané dlouhé loadingy tu stále jsou, doskakování textur také a ani frekvence snímkování nedrží tak, jak by si autoři a hlavně hráči představovali. Pravdou je, že vývojáři usilovně pracují na opravných patchích, nicméně opět si položím, jako již několikrát předtím, otázku. Museli nutně hru vydávat ve stavu, v jakém vyšla? Nestálo by za to se zamyslet, vše doladit a až poté vypustit své dítko do světa? Nehledě na to, že některé věci, kupříkladu multiplayer, které měly být již při vydání funkční, do hry prozatím nebyly ani implementovány a dočkáme se jich „později“. Odpovědět si však musí sami zodpovědní lidé.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Comgad

50%
Třetí díl série se povedl tak napůl. Nebýt celkové nedodělanosti, jednalo by se o solidní střílečku.