Gotcha Racing

Gotcha Racing - recenze
Gotcha Racing - recenze
13:25, 12.01.2016

Spoločnosť Natsume už nekope nejakú nižšiu ligu čo do videoherného dizajnérstva a odkedy dostali do rúk univerzum Harvest Moon, začínajú produkovať vo väčšej frekvencii než tomu bolo doteraz. Stále si ale radi strihnú nejakú tú menšiu arkádu, ako je aktuálne závodný projekt Gotcha Racing exkluzívne pre Nintendo 3DS. Funkciou tejto hry nie je snaha o nejakú prehnanú simuláciu či komplikovaný systém závodov, z ktorých by ste potrebovali ďalšie školy šmyku, ba naopak, jedná sa o jednoduchú a expresne rýchlu záležitosť predvádzanú cez izometrickú kameru a rozloženú na obe obrazovky systému 3DS.

Klik pro zvětšení (Gotcha Racing - recenze)

To hlavné plus samotnej hry spočíva v jej priamočiarosti. Ak ste v minulosti hrávali s obľubou prvé GTA, určite vám systém jazdenia v hre Gotcha Racing bude až nápadne podobný počiatkom tejto slávnej sérii o krádežiach automobilov. Rovnako grafická stránka hry by sa dala zadefinovať do čias, kedy leteli konzole ako NES či SNES, čo v dnešnej dobe síce nie je žiadna lichôtka, ale na druhú stranu nemusíte za tento projekt vyhodiť viac než pár eur a je pravdepodobné, že sa vám tieto utratené financie nakoniec zúžitkujú v pár hodinách slušnej zábavy na okruhoch mestských ale aj prírodných šampionátov. Väčšinu času budete mať prst na plyne a do ostrých zatáčok sa posnažíte poslať vaše vozidlo šmykom, aby ste nestratili ani stotinu sekundy náskoku nad protivníkmi. Ich pestrosť je zabezpečená odlišným typom karosérie, ktoré sa od seba delia jednak váhou a potom samozrejme manévrovacou schopnosťou (všetko je to samozrejme vo výsledku len o rýchlosti). Každé autíčko si hráč môže upravovať v troch krokoch. Už spomínaná karoséria, motor a pneumatiky. Jednotlivé súčiastky sa kupujú z automatu (niečo ako keď ste si zamlada ťahali žuvačky z tej sklenenej nádoby v čakárni u lekára) a to v dvoch rovinách. Jednak za ušetrený kredit zo závodov a potom za zlaté mince nazbierané cez krokomer samotného 3DS-ka. Týmto sa autorom podarilo zase trocha motivovať hráčov k pohybu (minimálne zápästím), čo nevidím v poslednej dobe vôbec prvýkrát a naposledy sme sa o tom rozprávali pod recenziou na novú časť série Animal Crossing. Veľkým sklamaním je totálna absencia 3D efektu, ktorý by som tak nejako u exkluzívnej hry na handheld od veľkého "N" očakával. Prostredia závodov sú chudobné na svoje okolie ale určite potešia kvalitne prevedenými obrubníkmi ako aj komplikovanosťou na jazdeckú techniku.

Sledovať obe obrazovky naraz pri závodoch chce síce trocha času a skúseností, ale akonáhle to dostanete celé do oka, stane sa pretekanie viac ako zábavným a jediné, čo vás bude zaujímať, je nákup nových súčiastok a ich následná kombinácia pre zvýšenie výkonu svojho štvorkolesového miláčika. Dalo by sa povedať, že ten element chytľavosti u Gotcha Racing sa odohráva viac mimo trate ako na nej. Čo presne to so sebou prináša, už musí každý objaviť sám, ale som presvedčený, že aj cez banálny zvuk a primitívne možnosti ako viesť svoje autíčko traťami, sa v tejto spomienke na deväťdesiate roky skrýva určitý potenciál a kvalita. Ako hra za pár eur a na pár hodín asi nevyžaduje na seba prehnané nároky a ponúka len to, čo si niekto predstaví pri pohľade čo i len na jeden obrázok z nej. Navyše náročnosť pretekov chce po vás, aby ste šetrili na výkonnejší motor a nevracali sa medzi elitu s nejakou hrdzavou šunkou. Takýto krok sa tu kruto trestá posledným miestom a hanbou na celú zimu v depe. Žiadne 3D, žiadny multiplayer a dokonca ani online štatistiky však musia zraziť konečné hodnotenie dole, nech už má tento krátky popud posedieť si na toalete o niečo dlhšie akékoľvek kvality.

Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti ConQuest entertainment a.s.

Recenzovaná verzia: Nintendo 3DS

55%