preview
Kingdom Come: Deliverance - dojmy z alfa verze

Kingdom Come: Deliverance - dojmy z alfa verze
Kingdom Come: Deliverance - dojmy z alfa verze
09:00, 29.10.2014

RPG z českých kotlín a hájov bez drakov je hrateľné. Jedna malá dedinka a okolie, po ktorej sa môžme prechádzať naznačuje, o akú nádheru pôjde pri plnej verzií. Autori z Warhorse zdôrazňujú - jedná sa o rannú alfa verziu 0,1. Vydali ju najmä pre tých, ktorý v kampani na Kickstarter.com získali za dotáciu minimálne titul Barona. Nielen preto, aby trochu ohriali srdce hráča, ale aj kvôli spätnej väzbe. Čo zlepšiť, čo opraviť, ako reagujú hráči na niektoré prvky?

Klik pro zvětšení (Kingdom Come: Deliverance - dojmy z alfa verze)

Klik pro zvětšení (Kingdom Come: Deliverance - dojmy z alfa verze)

Už sa to rysuje

Titul využíva Cry Engine 3 s vlastnou nadstavbou. Je nutné uznať, že ho naozaj využíva naplno. Oko sa mi rozplývalo nad nasvietením, horiacim ohňom a reálnym dymom, ktorý sa zdvíhal do vzduchu. Grafická stránka a jej využitie je navyše pri mierne nadpriemernom počítači, na plných detailoch bez akéhokoľvek náznaku záseku. Titul po celý čas neklesol pod 40 snímkov za sekundu. Doslova z neho srší krása.

Pozoruhodne je prepracovaný aj samotný les, ktorý vyzerá skoro ako skutočný. Ak by som teraz vybehol do Českých, alebo Slovenských lesov, vyzerajú rovnako. Tráva a kvety sa hýbu ako majú, stromy vyzerajú rovnako. A čo je dôležité, dokonca ani detaily nie sú opomenuté. Voda, ktorá tečie potokom takisto vydáva zvuk, aký by som si predstavoval. Aj keď grafickým stvárnením vody sa ešte budú zaoberať.

Klik pro zvětšení (Kingdom Come: Deliverance - dojmy z alfa verze)

Klik pro zvětšení (Kingdom Come: Deliverance - dojmy z alfa verze)

Nadmieru oceňujem celkový záber na detaily. Presúvame sa strojom času do stredovekej dediny a vidíme, vtedajší život ľudí. Ako mali rozmiestený nábytok, ako si varili jedlá a sušili oblečenie vonku na šnúrach. Kováč pracuje celý deň v jeho dielni a v noci spí. Keď sa začne zvečerievať pár štamgastov sa ocitne pri alkoholickom nápoji. Miera detailov je neuveriteľná, a vidíme za ňou množstvo námahy a snahy.

Samozrejme sa jedná zatiaľ o verziu plnú chýb, ale nie takých, aby nám to bránilo hrať. Alfa verzia padla na kolená iba jediný raz za približne tri hodiny čistého času. Vidieť prechádzať sliepku cez stenu, lietať NPC, alebo miešať jedlo na inom mieste ako by sa malo. Ale sú to všetko veci, ktoré sa v menšom merítku objavujú v otvorených RPG úplne bežne.

Nazrieť sa dá aj do inventára a vyskúšať si prezliecť, prípadne obliecť viacero vrstiev oblečenia charakteru zvolenej postavy, alebo sa pozrieť do úloh postáv. Je to hlavne jednoduché,aby to nezdržovalo od samotnej hry. Na mapu sveta sme sa pozrieť nemohli, ale to je taktiež v možnostiach.

Klik pro zvětšení (Kingdom Come: Deliverance - dojmy z alfa verze)

Klik pro zvětšení (Kingdom Come: Deliverance - dojmy z alfa verze)

Vysnené RPG bez drakov je plné krásy.

Zatiaľ sme takisto nemohli oceniť okrem sprievodnej hudby žiaden dabing, dokonca postavy ani neotvárali ústa, ale toho všetkého sa nakoniec dočkáme. Dočkali sme sa ale nejakých troch jednoduchých questov, ktorých najťažšou úlohou bolo ich nájsť. Pretože nie sú hlavnou doménou ala verzie. Tá je jednoducho na prechádzanie sa po priestore a obdivovanie krásy, prípadne nachádzanie chýb. Pre farmára sme ukradli z domu kováča nejaký predmet, aj keď ukradnutie je silné slovo. Potom sme nahnali stratenú ovečku medzi ostatné (sú to skutočné NPC ako sme písali v článku). A zastrieľali sme si z luku. Do terču, čiže ja ako človek, ktorý má aj v reálnom živote lukostreľbu ako hobby, som bol spokojný. Je to oveľa reálnejší pocit ako ponúkajú iné hry. Dôraz na fyziku je znateľný. Napríklad nemôžete držať príliš dlho napnutú tetivu, míňa sa vám pritom stamina. Tá sa vyčerpáva aj pri bežnom behu. Pri pozorovaní NPC, ktorá strieľala, som si taktiež všimol, že si po sebe zbiera šípy z terču. Parchant sa trafil na rozdiel odo mňa vždy.

Klik pro zvětšení (Kingdom Come: Deliverance - dojmy z alfa verze)

Hodnotiť akokoľvek alfa verziu si rozhodne nemôžem dovoliť, ale môžem vám teda povedať, že napriek relatívne malému týmu vzniká skutočne obrovský titul, ktorý je pre RPG hráčov doslova snom. Zároveň je to pre mňa, ako záujemcu histórie možnosť sa dostať do minulosti. Aspoň na pár hodín.


CGwillWin