MLB The Show 24

MLB The Show 24 - recenze
MLB The Show 24 - recenze
11:26, 16.04.2024

Fanúšik športu v zámorí má to šťastie žiť v dokonalej symbióze s celosvetovo populárnymi ligami rôznych odvetví bez toho, aby si pre sledovanie Live prenosov musel skracovať zdravie šialeným stávaním v ranných hodinách. Akonáhle si, pre daný ročník najúspešnejší tím NFL, prevezme trofej Vincea Lombardiho za výhru v Super Bowle, klasický zámorský divák jednoducho prezlečie futbalový dres za ten baseballový, keďže mu práve pozvoľna štartuje MLB sezóna. Je to celé dokonalo premazané súkolie plné dramatických osudov odohrávajúcich sa na a mimo ihrísk s rôznym povrchom a do toho celého, samozrejme, spadajú aj ďalšie kolektívne športy generujúce miliónové zisky. V čase prípravy recenzie na aktuálny ročník baseballovej simulácie MLB The Show, ktorý pre nás pripravilo opäť raz štúdio San Diego, som sa síce už začínal naplno ponárať do obdobia NFL draftu, ale cez to všetko som si overenie posunu kvalít uvedenej produkcie nemohol nechať ujsť. Aký teda je ten nový herný baseball a ide opäť viac o tú, fanúšikmi nie zrovna milovanú, aktualizáciu štatistík než o podstatné zásahy do gameplay mechaník? Čítajte ďalej.

Casual, Simulation alebo Competitive

Klik pro zvětšení (MLB The Show 24 - recenze)

Ročník dvadsaťštyri je v poradí už štvrtým, ktorý sa ku mne dostal bez akejkoľvek medzi pauzy a preto si už môžem dovoliť tvrdiť, že dokážem ako tak posúdiť, taký alebo onaký, trend pokroku v zmysle inovácií, ktoré vývojári do svojej série postupne pretláčajú. Nebudem vám teraz mazať med okolo úst, ani aktuálny ročník sa v zmysle noviniek nedá označiť za vyložene prelomový a skôr ide o jemné vylepšovanie minuloročného stavu, pochopiteľne, za sprievodu aktuálnych štatistík jednotlivých hráčov a tímov. Pre úplných nováčikov je dostupná opakujúca sa prítomnosť pestrej voľby štýlu hrania a preto za predpokladu, že ste sa k tomuto zámorskému športu dostali až teraz a chceli by ste si vyskúšať jej gro v podobe vizuálne stále príťažlivej videohry, nemusíte sa báť investovať do MLB The Show 24 - minimálne vo verzii pre PlayStation a Xbox (za tú na Nintendo Switch ruku do ohňa nedám). Už v úvode je automaticky spustený, pre skúsenú vetvu nadšencov, skôr otravný, tutoriál, ktorým sa aj absolútny neznalec dokáže pozvoľna obuť do topánok baseballového profesionála. Tak ako je v americkom futbale cieľom doniesť, pre Európana podivne šišatú loptu na územie súpera a získať dôležitých šesť bodov, tak je v baseballe zásadné dosiahnuť takzvaného homerun odpalu - loptička sa dostane vo vytýčenom uhle mimo hraciu plochu. Docieliť pocit šťastia z oboch aktov v rámci videohry zostáva jasnou motiváciou pre vývojárov, ale autori takýchto simulácií sa musia snažiť predsa o trocha viac a musia rok čo rok zvládať uspokojiť aj tých najostrieľanejších veteránov danej série. Čo tu teda máme nové?

Defenzívne novinky a ženský element

Pôjdem na výčet novôt postupne a tak nejako ich chronologicky zoradím, aby som si jeden špecifický návrat nechal až na úplný záver. V prvom rade tu máme zásah do sekcie nadhadzovačov. Definícia? Nadhadzovač je hráč, ktorý na začiatku každej hry hodí bejzbalovú loptičku priamo z vyvýšeného kopčeku smerom k lapačovi (spoluhráčovi), to všetko s cieľom zbaviť sa odpaľovača - ktorý sa súčasne pokúša o interakciu s loptou. Po novom máte v tejto pozícii možnosť siahnuť po niekoľkých doteraz nepoužitých spôsoboch ako donútiť odpaľovača k chybnej akcii. Na čom chlapci a dievčatá zo San Diego zapracovali skutočne poctivo, je pocit z interakcie počas preberania loptičky v adrenalínových situáciách a rovnako tak jej distribúcie na ostatných hráčov - v tomto smere sa všetko realizuje cez, v akčných hrách dnes už skôr nepopulárnu, schému QTE príkazov (stlačenia vopred daného tlačidla), avšak opäť to v zmysle komplexného nazerania na hrateľnosť a vyvolania túženého efektu zábavy lomeno zadosťučinenia, funguje na výbornú. Skutočne, ak je v niečom herná séria MLB The Show unikátna, tak je to v spôsobe vhodného sprostredkovania adrenalínových momentov v rámci, inak navonok, nie vždy dych berúcej akcie. Predposlednou najvýraznejšou zmenou voči minulému ročníku je sprístupnenie žien cez Road to the Show modus. Hráč si tak môže v rámci vyrozprávania príbehov legendárnych športovkýň vybrať osud Toni Stone a prežiť s ňou na ihrisku zaujímavé momenty.

Černošská liga 2.0

Druhú sezónu zažíva aj režim černošskej ligy, ktorá týmto spôsobom opakovane pripomína a vyťahuje pre daný šport nesmierne dôležité mená histórie, s ktorými si navyše môžete aj reálne zahrať. Opäť ide o hrateľnosť rozsekanú do príbehov aj so sprievodným komentárom a návštevou múzea, kde nechýbajú informácie, aké určite potešia aj tých najväčších znalcov baseballu ako takého. Nechýba tomu celému dávka nostalgie a súčasne pompéznosti, ktorej sa však väčšine dnes už nežijúcich mien nikdy reálne nedostalo. Čo tu máme ďalej? V úvode som spomínal draft do NFL, na ktorý môžem vďaka modusu kariéry jedného hráča v MLB The Show 24, teraz pekne nadviazať. Po vytvorení vášho športovca sa totižto zúčastníte akejsi atletickej prehliadky odohrávajúcej sa pred skautmi MLB tímov a čím lepšie sa na drafte predvediete, o to väčšia šanca je, že si vás vyberie prestížnejší tím. Vývojári rovnako zapracovali na rozšírení ponuky vývoja osobnosti vášho športovca a to prostredníctvom komunikácie s trénermi alebo práve spomenutými skautmi. Vo finále nejde o nijako zásadné nóvum, špeciálne na základe čoho by som mal ročník 24 vyložene adorovať, ale aspoň je poznať, že tu neprebehlo žiadne "copy paste". Minimálne v uvedených modusoch, keďže napríklad Diamond Dynasty ostal, až na pár detailov, identický s predchádzajúcim ročníkom.

Pomaly ďalej zájdeš?

Je jednoduché nachádzať na aktuálnom ročníku herného MLB chyby v tom zmysle, že z pozície konzumenta jednoducho za sedemdesiat euro očakávate maximum a do rúk nakoniec dostanete len čiastočne vylepšený derivát posledných piatich sezón. V tomto ohľade frustráciu platiaceho zákazníka a súčasne fanúšika interaktívneho baseballu plne chápem. Na druhú stranu si treba uvedomiť, že vývojári v istom smere majú, špeciálne pri takýchto licenčne špecifických simuláciách, extrémne zviazané ruky a nemôžu si dovoliť experimentovať. V aktuálnom roku sa napríklad, po krátkej prestávke, vrátil Franchise modus, ktorý súčasne uzatvára môj zoznam noviniek. O čo ide? V danom režime môžu hráči prevziať plnú kontrolu nad všetkými manažérskymi operáciami svojho obľúbeného tímu. Kontrolovať oddelenie prieskumu v rámci skautingu, robiť finančné operácie, trénovať hráčov, draftovať, skladať zostavy a následne sledovať simulované zápasy v sezóne alebo sa ich priamo herne zúčastniť. Daný návrat hodnotím osobne nesmierne kladne a súčasne ho chcem použiť ako zrkadlo nastavené do tváre nespokojných fanúšikov. Valná časť z nich si totižto návrat Franchise režimu želala a chcela ho. Cez to všetko, keď si prečítate na internete ich reakcie na kvalitu MLB 24, nespomínajú ho ako výhodu, fakticky ho úplne opomínajú. A robiť v úvodzovkách dokonalé hry pre takýchto zákazníkov, je vlastne nemožnou misiou.

Pre fanúšika baseballu jasná voľba

MLB The Show 24 stavia na tom, čo s úspechom zvládol vybudovať minulý ročník a navyše pridáva niekoľko zaujímavých noviniek. Ak spadáte do šuplíku s nápisom; fanúšik alebo nadšený začiatočník, sotva by ste si dnes vedeli kúpiť komplexnejšiu hernú simuláciu tohto, v zámorí extrémne populárneho, športu.

90%
Korenie v podobe ženského elementu a návrat komunitou chceného modusu, to sú hnacie prvky nového ročníku hernej simulácie MLB