TEKKEN 8

TEKKEN 8 - recenze
TEKKEN 8 - recenze
15:46, 02.02.2024

V minulom roku sa fanúšikovia rýdzich bojových hier dočkali hneď dvoch zásadných titulov. Na jednej strane to bola samozrejme toľko očakávaná šiesta radová časť série Street Fighter a na tej druhej, z historického pohľadu priam korektnej strane, naopak reštart univerza Mortal Kombat. V oboch prípadoch by sme mohli hovoriť o vysokých a vo finále aj naplnených očakávaniach a tak nejako v pozadí, zatiaľ čo sa Capcom a NetherRealm zamestnávali počítaním zisku z ich noviniek, konkurenčné Bandai Namco sústredene montovalo nový diel Tekkena. Je to totižto už takmer deväť rokov, čo sa táto kultová bojová videohra objavila naposledy a preto sa nie je čomu čudovať, že to je práve osmička, od ktorej sa očakávalo jednak napravenie pošramotenej reputácie, ale predovšetkým poriadna odmena namierená smerom k stále vernej vetve fanúšikov. Ako táto snaha nakoniec dopadla?

Konečne dôstojné pokračovanie legendy

Klik pro zvětšení (TEKKEN 8 - recenze)

Aj keď som sa samotný záver úvodu recenzie snažil vykúpať v miernej neistote, asi je vám už dávno jasné, že tentokrát sa nový Tekken skutočne podaril. Autorom sa podarilo obzrieť sa cez vlastné rameno, zhodnotiť všetky klady celej IP ako takej a pomocou súčasných audiovizuálnych štandardov vytvoriť jedno komplexné a v mnohom fascinujúce dielo. Jeho základ tvorí tridsaťdva bojovníkov z čoho každý jeden prezentuje svojský originál, nech už je reč o vizuále, príbehovom ukotvení alebo ponuke bojových trikov. Čerešničkou na torte sú rovnako tak jednotlivé arény a ich interaktívny lore v pozadí. Ostatne nie je sa čomu čudovať, keďže Bandai Namco v rámci vývoja siahlo po Unreal Engine 5. Keď už som načal scenár, tak ten sám o sebe predstavuje vlastne tú najslabšiu časť hry samotnej, ale cez to všetko ho vlastne musím označiť za nadpriemerne zábavný. Neviem teraz, či som si v kampani viac užil samotný vizuál, kedy sa prestrihové scény bez akéhokoľvek zadrhnutia menili na gameplay a naopak, alebo mňa skôr tak uchvátil nezabudnuteľný japonský akcent v originálnej dabingovej forme. Každopádne, príbehová linka je ako jeden nezastaviteľný akčný filmový trhák, ktorý vlastne nechcete prerušovať ani prestávkou určenou na návštevu toalety a užívate si každý jeden moment. Dejová linka trvajúca zhruba štyri hodiny vás postupne povodí po celej našej planéte a samozrejme, ústredným stelesnením zla sa stáva Kazuya Mishima, ktorému musíte zabrániť v bezbrehom ubližovaní nevinným.

Intuitívna a nečakane čistá hrateľnosť

Klik pro zvětšení (TEKKEN 8 - recenze)

Nebudem sa pred vami pasovať za ultimátneho znalca celej série Tekken, každopádne, neviem či som kedy vôbec z nejakej konkrétnej časti mal v rámci boja tak dobrý pocit ako práve z osmičky. Každý jeden bojovník, nech už sa postaví proti komukoľvek, dokáže so svojím súperom správne zvolenou taktikou pozametať zem. Prijímanie úderov na blízko je priam adrenalínový zážitok a je jedno, či práve dostávate poriadne naložené, pretože stačí správne uchopiť odvetnú sadu trikov a razom sa veci môžu vyvíjať vo váš prospech. Schválne som pri útoku súpera skúšal uniknúť rôznymi overenými postupmi, či už skákaním alebo podliezaním, ale ak druhá strana robila kombo v správnom poradí, všetky moje pokusy vyšli na zmar. Samozrejme jedným dychom treba dodať, že nie každý na zozname bojovníkov mi vyložene sadol a niektoré, pokojne aj známe mená, v mojich očiach ostali nesympatické aj po dekádach v zabudnutí. Máme tu pohybom exaktne flexibilných bojovníkov, ktorý ten mnou vyššie popisovaný únik zo zovretia zvládajú lepšie a rovnako tak si môžete vybrať z vyložených ťarbákov, ktorých úder je však dvojnásobne nebezpečnejší - je to vo vašich hlavách a hlavne rukách. Asi najzásadnejšou novinkou je úplne nová a voči celej IP dosť zásadná mechanika s názvom Heat Gauge. Vďaka nej má každý jeden hráč v rámci konkrétneho kola možnosť využiť nahromadenú frustráciu a pretaviť ju do agresie. Čaro toho tkvie v správnom načasovaní a práve prílišná prevaha v jednom kole z vašej strany sa pre vás vo finále môže skončiť nečakanou katastrofou.

Dostatok herných modusov

Klik pro zvětšení (TEKKEN 8 - recenze)

Okrem už spomínanej kampane na štyri hodinky je k dispozícii aj séria ďalších relevantných herných režimov. Každý jeden hrdina má svoju vlastnú scenáristicky dobre uchopenú epizódu v dĺžke trvania pätnástich minút. Následne sa môžete zabaviť vo vyložene arkádovom režime, to všetko s cieľom zabaviť úplných začiatočníkov v sérii Tekken a v neposlednom rade tu máme k dispozícii plnohodnotný a dobre fungujúci online modus so správne nastaveným triedením protivníkov na základe vašich skúseností. Kto v minulosti miloval bizarný režim Tekken Ball, sa poteší, keďže sa predmetný modus vracia a je stále schopný poskytnúť hutnú dávku zábavy. Samostatnou kapitolou je potom intuitívne zvolené ovládanie a akonáhle si natrénujete zopár štartovných kombo postupov, nebudete sa vôbec cítiť v slepej uličke - ovláda sa to jednoducho krásne a prirodzene. V čase recenzovania hry Tekken 8 vo verzii pre PlayStation 5 som osobne nezaznamenal žiadne zásadné technické nedostatky, tak či inak, Bandai Namco pokračuje v ladení formou opravných balíčkov a kto vie, možno sa im touto cestou ešte v budúcnosti podarí niečo výrazne pokaziť. Nateraz však platí, že pre milovníkov série Tekken nastali s príchodom osmičky doslova zlaté časy, ktoré by si nemali nechať ujsť.

Klik pro zvětšení (TEKKEN 8 - recenze)

90%
Legenda sa vrátila a je v neskutočnej forme