LEGO 2K Drive

LEGO 2K Drive - recenze
LEGO 2K Drive - recenze
13:25, 22.06.2023

LEGO 2K Drive sa predstavuje ako pokus spojiť dva svety, ktoré by na prvý pohľad mohli vytvoriť unikátny a zábavný zážitok: svet LEGO a svet automobilových pretekov, a to pod vedením vydavateľstva 2K. Bohužiaľ, tento sľubný koncept sa rýchlo rozplynul, keď som sa pustil do hrania hry samotnej - celé to skončilo viac frustráciou a sklamaním než očakávanou zábavou.

Jedným z hlavných lákadliel tejto hry je bezpochyby využitie licencie LEGO, ktorá však nedokázala dostatočne oživiť repetitívny a nezaujímavý herný zážitok. Hra sa snaží priblížiť atmosféru LEGO filmov a úvodná animácia, sprevádzaná kvalitným dabingom, zanecháva pomerne dobrý prvý dojem. Avšak, toto je jediné pozitívum, ktoré hra ponúkne, pretože postupom času začína odhaľovať svoje mnohé nedostatky.

Vývojári zo štúdia Visual Concepts, ktorí sú známi svojou prácou na sérii NBA 2K a iných úspešných projektoch, sa tu snažili spojiť prvky z Forza Horizon a Mario Kart. Bohužiaľ, ich pokus o takúto fúziu viedol k vytvoreniu podivného koktailu, v ktorom sa rôzne herné prvky nezhodujú a nedarí sa im spolu ladne fungovať. Nejako sa jednoducho nepodarilo uchopiť podstatu toho, čo tieto dve série robí v ich vlastných žánroch tak výnimočnými.

Prvá hodina hrania môže vzbudiť dojem, že sa jedná o sľubnú hru, hlavne ak ste fanúšikom LEGO filmov a ich špecifického humoru. Avšak, tento dojem rýchlo vyprchá a hráči sú postavení pred nekonečný cyklus monotónnych a nezaujímavých úloh a pretekov, ktoré vo finále nemajú žiadny zmysluplný obsah.

Hlavným problémom LEGO 2K Drive je tak nedostatok rozmanitosti a zaujímavých aktivít. Preteky, ktoré by mohli byť vrcholom zábavy, sú minimálne zaujímavé a ich umelá inteligencia je nastavená tak, aby hráča držala na uzde bez ohľadu na jeho skutočný a reálny výkon. To spôsobuje, že aj keď sa snažíte jazdiť perfektne, súperi vždy sú len o krok vzadu, čo môže frustrujúco ovplyvniť celý herný zážitok.

Ďalším aspektom, ktorý neprospieva hre, je skutočnosť, že obsah je neznesiteľne stereotypný. Hráči sa ocitnú v nekonečnom opakovaní tých istých pretekov, eventov a úloh, čo v konečnom dôsledku vedie k rýchlemu vytrácaniu motivácie. Tým sa hra stáva monotónnou a nezábavnou skúsenosťou, ktorú nie je príjemné hrať ani na prvý raz, nieto potom, keď je potrebné vracať sa k tým istým aktivitám viackrát.

Aj keď hra ponúka možnosť meniť vozidlá počas jazdy a vytvárať vlastné, tento aspekt nie je dostatočný na zachraňovanie celkovej kvality diela ako takého. Kreativita vo vytváraní vlastných vozidiel je síce pekným pozitívom, ale nie je dostatočne silná na to, aby zakryla nedostatky v základných prvkoch hrateľnosti, o ktorých hovorím vyššie.

Audiovizuálna stránka hry je príjemná, čo je typické pre hry s licenciou LEGO. Prostredia sú dobre spracované a zachovávajú charakteristický LEGO šarm. Hudba, efekty a dabing sú na vysokej úrovni, no bohužiaľ, tieto pozitíva nestačia na to, aby kompenzovali nedostatky v iných častiach hry.

V závere môžeme povedať, že LEGO 2K Drive je hrou, ktorá nedokázala naplniť svoj potenciál. Napriek atraktívnej značke LEGO a podpore od vydavateľstva 2K sa tento výsledok stráca v repetíciách, umelom regulovaní výkonu súperov a celkovom nezáujme o to najdôležitejšie, o hráčov. Sklamala v možnostiach kreativity a vytvárania zábavy, ktorú by od takejto kombinácie hier bolo možné ešte pred vydaním očakávať. Ak teda nie ste zarytým fanúšikom LEGO sveta a nemáte výrazný záujem o nekvalitné preteky, táto hra môže rýchlo stratiť svoje čaro a ponúknuť iba frustráciu a sklamanie.

Klik pro zvětšení (LEGO 2K Drive - recenze)

50%
Licencia LEGO nie je v tomto prípade žiadna výhra