Endless Dungeon

Endless Dungeon - recenze
Endless Dungeon - recenze
11:24, 20.10.2023

Endless Dungeon, najnovší prírastok do rodiny hier od Amplitude Studios, vstupuje na scénu s ambicióznymi cieľmi a sľubom ponúknuť hráčom nekonečnú vesmírnu skúsenosť, a pritom si udržať dynamiku a inovačný prístup k žánru dungeon crawl. Počas rozsiahlejšieho testovacieho obdobia môžeme poodhaliť jeho silné stránky a slabiny a zistiť, či Endless Dungeon splnil očakávania.

Grafická stránka hry je prvé, čo upúta pozornosť. Prieskumné tímy a nepriatelia sú vytvorení v nádherných a farebných vizuálnych štýloch, pričom každá planéta a každý dungeon má svoj jedinečný vzhľad. Animácie sú plynulé a detaily sú dobre spracované, vrátane vizuálnych efektov počas bojových scén, ktoré dodávajú hre náležitý vizuálny spektákul.

Bohužiaľ, hoci grafická stránka hry exceluje, dizajn niektorých nepriateľov a prostredia môže pôsobiť jednotvárne. Opakované prvky v jednotlivých dungeonoch môžu viesť k dojmu repetitívnosti, čo by mohlo postupne vyvolať únosné prostredie, ak by vývojári nepridali väčšiu variabilitu do týchto prvkov.

Herná mechanika Endless Dungeon je kombináciou taktických a strategických prvkov, ktoré by mohli potěšiť fajnšmekrov žánru dungeon crawl. Systém riadenia tímov a rozloženie postáv do rôznych častí dungeonu pridávajú hre vrstvu stratégie, čím posúvajú hrateľnosť na vyššiu úroveň. Ovšem, určité rozhodnutia v taktických situáciách sa zdajú byť príliš nevyvážené, a to najmä v neskorších etapách hry, čo môže spôsobiť frustráciu medzi hráčmi.

Významným prínosom je možnosť hrať hru v kooperatívnom režime, čo pridáva sociálny aspekt k samotnému dobrodružstvu. Spolupráca s ďalšími hráčmi na prekonávaní dungeonov a plnení úloh je pútavým zážitkom, ktorý môže zabezpečiť dlhé hodiny zábavy. Avšak, nájsť vhodných spoluhráčov sa môže ukázať ako problématické, a to najmä v menej obľúbených časoch.

Príbeh Endless Dungeon sa odohráva v širokom vesmíre s rôznymi frakciami a tajomstvami. Bohužiaľ, pripomína skôr povrchne rozvinutý rámec, než komplexnú a pútavú narratívu. Postavy nie sú dostatočne dobre vyvinuté, a preto sa môže stať, že hráči nebudú mať dostatočný dôvod, aby sa stotožnili s ich osudmi a cieľmi.

Zvuková stránka hry je vynikajúca, so skvelou hudbou a autentickými zvukmi vesmíru. Každý zvuk, od šepotu vetra na opustenej planéte po dunenie blížiaceho sa nepriateľa, prispieva k atmosfére hry. Skladby, komponované s ohľadom na jednotlivé lokácie, sa stávajú neoddeliteľnou súčasťou celkového zážitku.

Celkový verdikt nad Endless Dungeon nie je jednoznačný. Hra prináša mnoho pozitívnych aspektov, od vizuálneho spracovania až po náročnú taktickú hrateľnosť. Avšak, nedostatky v opakovanej vizuálnej štruktúre a nerovnováha v herných mechanikách môžu viesť k vyčerpaniu záujmu. Napriek tomu je Endless Dungeon stále hodným prídavkom do rodiny dungeon crawl hier, a to najmä pre tých hráčov, ktorí hľadajú novú výzvu vo vesmírnom prostredí.

Klik pro zvětšení (Endless Dungeon - recenze)

70%
Slušná dungeon crawl záležitosť