Peppa Pig: World Adventures

Peppa Pig: World Adventures - recenze
Peppa Pig: World Adventures - recenze
11:00, 24.04.2023

Anglický animovaný seriál Peppa Pig sa vďaka mojej, dnes šesť ročnej, dcérke stal pevnou súčasťou našej každodennej rutiny. Deti sú však prelietavé a popularita voči prasiatku s mužským menom, minimálne v rámci našich končín, mala v našej domácnosti vždy nepredvídateľnú krivku. Momentálne je tak Peppa v tom pomyselnom exile a všetky tie plyšové/plastové/drevené a neviem ešte aké hračky, sú nahádzané v skrini a Nelka o ne nejaví záujem. Cez to všetko vyššie uvedené som si na recenzovanie predsa len vyžiadal najnovšiu hru z predmetnej IP, ktorú opäť pripravila produkčná spoločnosť Outright Games, stojaca za mnohými interaktívnymi adaptáciami súčasných detských hitov. Skúšal som si tak v praxi overiť, či si ona prostá adventúra dokáže získať srdce dospievajúcej slečny, pre ktorú je Peppa aktuálne úplne mimo.

Balans

Klik pro zvětšení (Peppa Pig: World Adventures - recenze)

Som presvedčený o tom, že vytvárať kvalitné hry pre detské publikum je často ešte náročnejšie než produkovať komplexné AAA diela s ambíciou dobiť trh a podmaniť si ho. Dôvod? Detský divák je síce schopný zabaviť sa na mnohom, pre dospelého nepodstatnom, avšak udržať si jeho pozornosť trvalo a súčasne mu poskytnúť aj pádny edukačný obsah, to už je balans na aký sa dosahuje len ťažko. Peppa Pig: World Adventures nadväzuje na popularitu predchádzajúcej hry z tohto sveta a prvým nosným pilierom o ktorý sa môže oprieť je vizuálna stránka. Nie snáď, že by vytvorenie niečoho takéhoto malo byť glorifikované a navrhované na ocenenia, ale keďže už seriálová predloha ťaží v zásade z prostých animácií a 2D pohybu, vývojári videoherných adaptácií nemusia v tomto smere toľko drieť a fakticky si len preberú početný materiál od autorov seriálu. Peppa Pig: World Adventures je aj preto hrou 1:1 v porovnaní s predlohou a rovnako preto môže byť po tejto stránke lákavým sústom pre deti zaľúbené do všetkých tých bezmenných hrdinov zo zvieracej ríše danej šou.

Spoznávanie sveta

Hrateľnosť novej "Peppky" začína pri vytvorení vášho vlastného zvieratka (máte tu slušnú škálu možností, zadefinovať si nie len druh, ale aj vizuálne prvky). Už v tomto bode mňa zaujali dve veci. Deti si môžu totižto zvoliť nie len spomínaný druh, meno ale súčasne aj oboch rodičov (môžete ich kombinovať) a dokonca si zvoliť len jedného otca alebo jednu mamu. Príklad; zajac čo má za mamu vlka je tu maximálne v poriadku. Akonáhle si zadefinujete vaše rodinné zázemie, je nutné sa zoznámiť s hlavnou hviezdou seriálovej predlohy a to so samotnou Peppou. Skamarátenie s celou jej rodinou vám súčasne otvorí vstupenku ku hlavnej pointe, čo je cestovanie po celom svete a spoznávanie rôznych národností a ich zvykov. Asi takto by sa dala opísať hrubá kostra s akou sa autori snažia pracovať, avšak akonáhle do toho celého trocha preniknete, začnete sa čudovať nad rôznymi povrchnými prvkami hry samotnej. Prvou je zbierka stereotypov o tom ako si Austrálčania radi grilujú (no vlastne všetko), ako sa v Taliansku pojedá len pizza, ako je vo Francúzsku istá veža a tak ďalej a tak podobne. Iste, chápem dôvod tohto obsahu, ale od hry za 40 Euro by som tak trocha očakával aj niečo viac než to čo už deti samotné možno vedia, alebo to minimálne videli v seriáli (ide často o kopírovanie jednotlivých dielov seriálu Peppa Pig).

Pocta anglickej kráľovnej potešila

Druhým problémom sa z môjho pohľadu, ale vlastne aj z pohľadu mojej kolegyne, čiže Nelky, stala takmer nulová karta voľnosti. Jediné čo je tu umožnené je chodenie z jednej strany scény na druhú s prechodom do ďalšieho obrazu, kde síce nájdete zopár minihier, avšak, tie by som vám vedel spočítať na prstoch dvoch rúk zmrzačeného drevorubača. Už po hodinke hrania je obsah vyčerpaný a vyššie spomínaná cenovka jasne neobhájiteľná. Skutočnosť, že autori hry neponúkajú nič viac než len spomínanú zbierku stereotypov mala za následok nudu v očiach mojej dcéry, ktorá nebola ani vo svojom veku šiestich rokov schopná nájsť si voči Peppa Pig: World Adventures poriadne sympatie. Z jej pohľadu bolo úplne jedno, že to čo vidí je ako keby pozerala na seriál, keďže úroveň interakcie je tak vyprahnutá, že ona audiovizuálna stránka to nemá ako zachrániť. Apropo, pre anglicky hovoriace deti bude asi problémom vstrebať aj neautentický dabing, s ktorým štúdio Petoons operuje. Obávam sa, že sa tu producenti snažia brnkať na prvoplánovú notu predpokladu, že deti donútia svojich rodičov vytiahnuť peňaženku len preto, že video z hry vyzerá vlastne na prvú dobrú perfektne, a akonáhle je už transakcia uzatvorená, je úplne jedno, že ich to zabaví tak maximálne na hodinku, ak vôbec. A toto je rozhodne problém.

Polotovar

Aby som bol schopný vám danú adventúru odporúčať, musí byť vaša ratolesť jednak obrovským fanúšikom predlohy a súčasne, musí byť zmierená so skutočnosťou, že sa jedná o krátkodobú záležitosť s vysokou cenovkou.

SLABÉ
49%
Nedokončené a plné národnostných stereotypov