Like a Dragon: Ishin!

Like a Dragon: Ishin! - recenze
Like a Dragon: Ishin! - recenze
09:47, 27.02.2023

V dnešní recenzi se podíváme na další z řady remaků, které se na nás v dnešní době valí ze všech stran a radost budou mít pravděpodobně hlavně příznivci série Yakuza, jejíž devět let starý spin-off Like a Dragon: Ishin! nyní zamířil i na konzole aktuální generace, PC i na konzole PS4 a Xbox One. Ono, termín remake, jak je letošní kousek samotnými autory ze studia Ryu ga Gotoku je sám o sobě lehce nadneseným, jelikož při samotném hraní si pravděpodobně budete říkat, že raději měl být zvolen termín remaster. Tím samozřejmě kvality hry nijak neshazuji, jen upozorňuji na skutečnost, že jestliže mají někteří z fanoušků původní vydání (pouze konzole PS4 a PS3) projeté skrz na skrz, jen málokdy se letos setkají s něčím kompletně novým.

Klik pro zvětšení (Like a Dragon: Ishin! - recenze)

Historie se neptá!

Znovu tak máte možnost vžít se do role hlavního hrdiny, Ryoma Sakamoty, samuraje, který pro dokonalý úder mečem nechodí nikterak daleko. Ač je příběh, odehrávající se v 19. století, lehce založen na skutečných historických událostech, je jaksepatří ohnut potřebám autorů a tak ač znalci japonské historie v některých momentech zcela bezpečně identifikují některé z událostí, jedná se spíše o pozadí, na kterém se odehrává upravený příběh, který lépe a stravitelněji působí na hráčské obecenstvo. Pr ofanoušky již zmiňované série Yakuza je jistě příjemným zpestřením, že se i v Like a Dragon: Ishin! setkají se známými tvářemi z těchto her, tentokráte však zasazenými do historických kulis. Neméně dobře je na tom i stránka dabingu, přičemž vývojáři umně zakomponovali i hlasy jednotlivých postav, známých z pozdějších dílů Yakuzy.

Jednou samuraj, navždy samuraj

Zpracování příběhu tohoto titulu patří k tomu lepšímu, co je v poslední době k dispozici, takže zde nechybí jak typické prvky zrady, následného boje o vlastní čest či vztahy s okolím, které jsou vkusně doplněny o samurajské téma. Kromě hlavního poslání a volání po pomstě na své pouti narazíte na celou řadu vedlejších úkolů, které vlastní příběh jednak rozšiřují a jednak také dokáží řádnou měrou zabavit. Pravdou tedy skutečně je, že jakmile se do titulu pustíte, jen velmi složitě se vám jeho svět a vůbec celé zpracování bude těžko opouštět. Velkou měrou k těmto "komplikacím" přispívá i poměrně slušně zpracované město Kyo, které ač nepříliš veliké rozlohou, působí jako živoucí metropole, ve které se neustále něco děje. K tomuto pocitu při hraní přispívá i řada miniher, které jsou hráčům k dispozici. Můžete tak například kdykoliv zavítat do hospody a zazpívat si, nechybí ani možnost hazardu či odskočit si na závody slepic. Na druhou stranu je však nutno říci, že zde existují i aktivity, jejichž plnění již taková zábava není, zejména při jejich nutném neustálém opakování, nicméně se jedná o výjimky, které celkový postup nikterak zvláště nezpomalují.

Bojuj, jak je ti libo

Jelikož se bavíme o vedlejším produktu Yakuza série, nemohu nezmínit soubojový systém, jelikož v těchto hrách jsou souboje denním chlebem a narazíte na ně v podstatě na "každém" kroku. K dispozici máte celkem čtyři druhy boje - pěsti, katana, pistole a kombinace katany a pistole. Poslední varianta, nazvaná ve hře Wild Dancer, vám patrně přiroste k srdci nejvíce, tak jako mně, jelikož při těchto soubojích jste doslova smrtící jak na krátké, tak i delší vzdálenosti. Sem tam jsem si při hraní vyzkoušel samozřejmě i ostatní varianty, nicméně k této jsem se vracel nakonec vždy. Jednotlivé hračičky pro boj s nepřáteli, na které lze narazit skutečně kdykoliv, ať už se jedná o potulné zloděje či klasické válečníky, si můžete časem vylepšovat za použití spousty materiálů, které na své cestě nalézáte a Ryoma může poté místy připomínat legendárního Terminátora, porcujícího nepřátele na počkání. Ano, existují i tužší protivníci, se kterými se budete bavit o něco déle, ovšem s těmi běžnými se patrně vypořádáte na první dobrou.

Kartičky tu nechybí

Když už mluvíme o těch drsnějších, samosebou nemohu nezmínit souboje s bossy, u kterých je, jak jsem již v poslední době zvyklí prakticky z každé hry, ideální, nastudovat jednotlivé vzorce jejich chování a pak přesně zacílit mezi nimi. V nich by vám měly pomoci i tzv. Trooper karty. Ty slouží pr ovylepšení vašich vlastností a mají přímý vliv na vaše útočné a obranné možnosti. Po jejich aktivaci si zcela jistě všimnete, že některé z úderů lze provádět rychleji a celkově si dokážete řadu bojů ulehčit právě jejich použitím. Jakmile "přičichnete" k prvním z nich, otevírá se vám nová vrstva zábavy a vsadím se, že jen tak vás hledání dalších podobně účinných kousků neomrzí.

Další RPG do sbírky?

Titul Like a Dragon: Ishin! mohu s klidem doporučit všem fanouškům japonské kultury, a především těm, kteří mají v oblibě videoherní sérii Yakuza a ideálně neměli příležitost v minulosti tuto záležitost přímo vyzkoušet. Pakliže jste tuto hru již hráli, její aktuální vydání může posloužit jako hezká připomínka, avšak je nutné nečekat od ní nic revolučního. Jedná se v podstatě o převedení hry do modernějšího kabátku, přičemž herní mechaniky a celkové zpracování působí jako před těmi avizovanými devíti lety, kdy však herní punlikum nedostalo možnost projet si hru například na jejich platformě. Společně s tímto vydáním tyto bariéry padají, takže si Like a Dragon: Ishin! užijí jak majitelé konzolí, tak i PC.

85%
Moderní provedení populárního spin-offu Yakuza série, které potěší každého fanouška RPG žánru.