Sackboy: A Big Adventure (PC)

Sackboy: A Big Adventure (PC) - recenze
Sackboy: A Big Adventure (PC) - recenze
12:13, 20.11.2022

Po takmer dvoch rokoch od pôvodného vydania PS exkluzivity Sackboy: A Big Adventure, sa veľmi potichu dostal na trh aj PC port tejto obľúbenej 3D plošinovky. V pozadí obrovských sérií akčných adventúr ako Horizon, Uncharted, Spider-Man alebo God of War, sa na Steame, či Epic Games Store objavil koncom tohto októbra. Ako sme však už písali, pri tomto porte u PC hráčov aj napriek pozitívnym recenziám na samotnú hru, nákupný ošiaľ nenastal. Od vydania nedosiahol na steame viac ako 600 simultánne hrajúcich hráčov a 24 hodinové maximum sa pohybuje okolo čísla 150, čo je povedzme si na rovinu, na port od PlayStation Studios žalostne málo. Či už je to kvôli širokej ponuke plošinových indie titulov na steame, slabému marketingu alebo jednoducho kvôli netrafeniu cieľovky zo strany Sony môžeme iba hádať.

Klik pro zvětšení (Sackboy: A Big Adventure (PC) - recenze)

Aj Sackboy prichádza na PC, podobne ako jeho súrodenci z dielne PlayStation Studios, hneď s niekoľkými vylepšeniami. Tými sú podpora širokouhlých monitorov, odomknuté fps, Ray Tracing, alebo technológia Nvidia Deep Learning Super Sampling, viac známa pod skratkou DLSS. O vizuál je tak naozaj postarané a Sackboy dokáže pri správnej kombinácii nastavení spolu s obstojnou grafickou kartou bežať s raytracingom aj na 144 fps, aby ste svoj herný monitor využili naplno. Na niekoľko problémov s portom však upozornili YouTuberi Digital Foundry, ktorí vo svojom videu poukazujú na občasné zasekávanie sa obrazu kvôli dodatočnému načítavaniu shaderov. Tento problém sa v niektorých konzolových portoch zvykne objavovať, pretože tituly na konzoly sú prispôsobené na jeden hardware, zatiaľ čo pri PC sú možnosti nastavenia grafiky otvorené. Ak teda shadery nie sú kompilované počas loadingu alebo v menu (ako napríklad v Call of Duty), hra môže v miestach kde ich načítava"sekať".

Aj PC port Sackboya je podobne ako PlayStation verzia, obohatený o lokálny ale aj online co-op. Pre zábavu v online, sa však budete musieť prihlásiť prostredníctvom Epic Games účtu, aj keď máte hru zakúpenú na Steame. Crossplay s PlayStation hráčmi však bohužiaľ nefunguje. Navyše, ako som už v úvode spomínal problém s počtom hráčov, nie je úplne jednoduché nájsť náhodného parťáka pre online co-op. Ak teda hru vyslovene nechcete hrať sami, najvhodnejšie bude dohodnúť sa s niekym vopred alebo ho minimálne pozvať k sebe na návštevu pre local co-op.

PC port podporuje pochopiteľne aj ovládanie pomocou klávesnice a myši. Pridaný je taktiež kurzor pre navigáciu v menu, no aj keď som tento typ ovládania otestoval, musel som pre osobné pohodlie prejsť na gamepad. Každopádne ak akýkoľvek PC kompatibilný ovládač nevlastníte, takáto možnosť tu je. Priznám sa, že ma trochu zarazila absencia poriadneho, oficiálneho portu na Steam Deck, nakoľko si dovolím tvrdiť že pre tento typ je hier je toto zariadenie ako stvorené. Osobne som to, priznám sa, neskúšal, nakoľko Steam Deck nevlastním, no po zhliadnutí niekoľkých recenzií, je zvláštne vidieť, že to práve pre tento titul si na tom vývojári nedali záležať.

PC verzia Sackboy: A Big Adventure je tak port veľmi príjemnej a vizuálne príťažlivej plošinovky, na ktorú sme sa do hĺbky pozreli už pred dvoma rokmi. Bohužial zrejme kvôli prioritizácii väčších titulov z dielne PlayStation, nedostal Sackboy dostatok potrebnej starostlivosti a tak v niektorých technických aspektoch zaostáva.

70%
Menej vydarený port zábavnej a vizuálne krásnej plošinovky.