FILMECHANISM

FILMECHANISM - recenze
FILMECHANISM - recenze
12:00, 18.01.2022

Logické plošinovky sú v prípade prenosných systémov formátu Nintendo Switch stále velebeným žánrom a ako asi už tušíte, to ideálne podhubie v tomto prípade figuruje vo vodách nezávislej scény. Projekt FILMECHANISM od spoločnosti Chemical Pudding by ste samozrejme okrem spomínaného Switchu mohli nájsť napríklad aj na PC, avšak osobne si v tomto prípade neviem predstaviť ideálnejšiu platformou než práve hybridný Switch od Nintenda. Prečo? O tom si povieme viac v nasledujúcom texte.

Sila fotografie

Klik pro zvětšení (FILMECHANISM - recenze)

Ako už samotný názov tejto v princípe jednoduchej puzzle akcie evokuje, FILMECHANISM sa krúti okolo princípov tvorenia fotografie. Ústrednou postavou je na pol človek a na pol kamera menom REC (malý zelený mužíček pripomínajúci kyklopa). Ten dorazí do unikátnej hviezdnej sústavy, aby zachytil jej krásu a komplikovanosť, avšak nanešťastie mu utečie jeho zlatý film určený na ukladanie samotných snímok. Úlohou hráča je doviesť REC-a k tomuto cennému médiu, čo však zahŕňa prechod šiestimi oblasťami ponúkajúcimi viac než 200 hádaniek. Samotný proces kryjúci sa za nie práve náročným scenárom si od vás nevyžaduje nič iné než pozorné oko a vo väčšine prípadov aj rýchle reflexy. FILMECHANISM totižto nie je úplne tradičnou logickou arkádou, na aké ste zvyknutí a v tom tkvie jej celkové tajomstvo.

Viacvrstevné plánovanie

Unikátny prístup rozlúsknutia hádaniek spočíva v možnosti zachytiť si niekoľko momentov na filmové pásmo a kedykoľvek ich vyvolať späť. Predstavte si situáciu, že ste uprostred dôležitej šachovej partie, pri ktorej odhadujete kroky súpera a plánujete ho poraziť pomocou určitej taktiky. Tá sa však tesne pred posledným krokom zrúti ako domček z karát a vám neostane nič iné než uznať porážku. A presne toto sa vám u projektu FILMECHANISM nemôže stať, ak si vyfotografujete situáciu rozloženia figúrok pred onou osudovou chybou. V praxi táto koncepcia funguje viac ako dobre a čím náročnejšie prekážky sú vám kladené do cesty, o to komplikovanejšie riešenie sa v nich skrýva. Zozačiatku môžete využívať len jednu fotografiu, ale postupom času dôjde aj na vyšší počet a váš mozog bude potrebovať čas na vstrebanie všetkých tých premenných.

Náročnosť si môžete čiastočne vyberať

Každý jeden z menovaných svetov (odlišujú sa témou a počtom interakcie) vám dáva šancu si náročnosť určovať podľa toho, ako vám to vyhovuje. Svety sú totižto rozdelené do troch ciest a hráč presne vie, ktorá z nich je najmenej náročná, ktorá je ťažšia a ktorá vám doslova zavarí mozog. Normál je ale cez to všetko vec, akou nepreletíte len tak na prvú dobrú a za toto majú autori u mňa veľký palec hore. Akonáhle som dokončil všetky normálne kapitoly (okrem prvých dvoch svetov, kde som spravil všetko na 100%), dostal som nutkanie dotiahnuť celé toto dobrodružstvo do zdarného konca a všetky puzzle opatriť zlatou korunkou za najrýchlejšiu realizáciu. Nie je to vec, akú by ste nezvládli, avšak vyžaduje si to viac času a hlavne veľkú dávku trpezlivosti na štýl; pokus - omyl. Bolo zaujímavé sa v úvodnom svete sústrediť výhradne na HARD misie a postupne klesať smerom dole. Vtedy som pocítil tú pravú lásku, ktorú autori do svojho diela vložili.

Akčné momenty

Postupné zvyšovanie interakcie v sebe nesie samozrejme nutnosť pamätať si všetky jej postupy, ale samostatnou kapitolou je časovanie spojené s akčnými momentmi. FILMECHANISM je totižto v istom ohľade neštandardná puzzle značka a veľa riešení si vyžaduje rýchlosť a expresné reakcie - dosiahnutie finálnej vlajky si často podmieňuje zvládnutie akýchsi dostihov cez prekážky, ktoré vám ani náhodou nemusia vychádzať na prvý pokus. Kto by však nevedel ako sa pohnúť ďalej, môže využiť systém nápovedy na základe minutia internej meny (100 mincí stojí jedna indícia). Čím viac samostatných puzzle vyriešite, o to viac mincí vám naskáče na konto. Zaujímavé je, že ak máte dostatok financií, môžete si zaplatiť kompletné vyriešenie celej etapy alebo len jej časť, čo je rovnako zo strany vývojárov výborný nápad. Záverom snáď už len stručne na margo audiovizuálnej stránky. FILMECHANISM ráta s príjemným pixel artom a jednoduchými zvukovými motívmi, ktoré nepôsobia nijako rušivo a nechajú vás sústrediť sa na riešenie hádaniek ako takých.

Rozumná investícia

V prípade, ak spadáte do kategórie milovníkov logických arkád, ktoré za málo peňazí ponúkajú obrovský obsah, určite do tejto zaujímavej indie značky choďte a dajte si vždy jeden svet pred spaním - pekne v posteli a so Switchom v ruke. Teda minimálne do času než dorazí Steam Deck.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Chemical Pudding

90%
Výborné logické dobrodružstvo, aké precvičí vašu pamäť a taktické uvažovanie