Assassin's Creed Valhalla - Wrath of the Druids

Assassin's Creed Valhalla - Wrath of the Druids - recenze
20:01, 07.06.2021

Je neskutočné, ako ten čas v poslednej dobe letí, zvlášť v prípade, ak sa živíte testovaním softvéru a hardvéru v tak intenzívnom tempe, až úplne zabudnete vnímať k zemi padajúce útržky papierov, čo ešte donedávna dávali zmysel ako ucelený kalendár. Tento efekt som aktuálne vypozoroval počas testu prvého skutočne obrovského DLC rozšírenia do hry Assassin's Creed Valhalla, ktorú som pre vás hodnotil ešte koncom minulého roka. Kto pozorne sleduje našu sekciu recenzií určite dobre vie, že toho času som danú tvorbu firmy Ubisoft vynášal takmer až do nebeských výšin a ak už nič iné, tak samotná Valhalla sa v mojom osobnom hodnotovom rebríčku dokázala v rámci série dostať až na samotnú špičku. V momente, kedy nás ako web oslovil lokálny distribútor s ponukou vrátiť sa do prostredia Vikingov, čo svojho času dobili východnú polovicu Anglicka, neváhal som ani na sekundu a reflexívne som si začal upravovať svoju neexistujúcu mastnú bradu dlhú až po pupok.

Dve tretiny škótskej whisky, trochu mágie a veľa krvi

Klik pro zvětšení (Assassin's Creed Valhalla - Wrath of the Druids - recenze)

Návrat to bol skutočne potešujúci, vlastne som sám zase tak trochu zabudol, ako sa mi hranie za Eivora celkovo páčilo a ako som si jeho cestu, čoby vedúcu osobnosť ťaženia severskej enklávy naprieč zemou, kde svojho času vládli ekvivalenty Edmunda zvaného Čierna zmija, užíval. Opäť som si preto bol istý, že budú lietať končatiny a praskať drevené zátky od vína. Expanzia Wrath of the Druids vám otvorí úplne novú mapu, a to s geografickou lokáciou zameranou na Írsky kraj. Hráč tak vlastne môže pokračovať presne tam, kde naposledy skončil a jediné, čo sa zmení, je prezentácia nepriateľov a výrazne aj architektúra objektov. Filozofia základnej verzie tejto akčnej RPG sa však nijako nemení. Na stole máte nedobyté územie plné potenciálneho odporu a skrytých tajov a je len na vás, ako rýchlo bude trvať vaša agresia a postupné ovládnutie kraja. Atmosféru Írska, ktoré na rozdiel od Anglicka nebolo v danej dobe až tak výrazne rozvinuté, tu môžete vstrebávať v takmer dvadsiatich hodinách čistého času, z čoho výrazná polovica pripadne hlavnej kampani. Všetko začína nenápadnou dohodou s írskym obchodníkom menom Azar, ktorý sa rozhodol založiť si živnosť v oblasti pod nadvládou vášho klanu. Akonáhle sa s ním dáte do reči, spustí sa proces objavovania ďalších území - je to v prípade tejto hry ako jazda na bicykli, ktorú nemôžete zabudnúť.

Mastičkári robia problémy?

Dejová linka stojí a padá na nie práve zaujímavej premise okolo istého írskeho vládcu, ktorý si nedokáže poradiť so skupinkou vzdorovitých druidov. Istá časť pohanskej mapy jednoducho odmieta prijať fakt, že prichádza nadvláda náboženskej sekty zvanej kresťanstvo a do celej veci vstupuje Eivor ako možné riešenie všetkých sporov. Všetko to, čo korešponduje s udalosťami v príbehu Wrath of the Druids, mi osobne dávalo zmysel, ale tak nejako som čakal niečo viac - možno intenzívnejšie prekrútenie historických faktov v prospech legiend z danej doby. Tak či onak, v Írsku nečakajte možnosť vylepšovania svojej vlastnej dedinky, avšak o tento zábavný aspekt z pôvodnej hry rozhodne neprídete. Ubisoft sa totižto rozhodol dať vám možnosť upravovať dizajn a prinášať nové budovy priamo v kultovom meste Dublin, čo so sebou prinieslo dozaista jedinečnú a dobovú atmosféru. Čím viac sa vám bude dariť klasické plienenie a dobývanie druidských osád, o to viac materiálu dostanete na progres v spomínanom meste. A koho to vlastne okrem sotva dobre organizovaných mastičkárov pošlete na onen svet? Ako člen rádu Assassin sa vám dostane tej cti zmiesť zo sveta istý nebezpečný druidský kult menom Children of Danu - ide o desať mien, aké si zaslúžia čepeľou do rebier. O zábavu máte postarané na pekne dlho.

Hromada vedľajších misií

Náplň hry pochopiteľne korešponduje s hrateľnosťou základnej verzie, a tak výrazná zmena môže prísť s postupným získavaním nových brnení a zbraní. Ja som celou Valhallou prešiel s lukom v ruke a túto dominantnú formu často tichého likvidovania protivníkov som dostal možnosť pestovať ďalej aj v danom DLC. Okrem toho sa však môžete tešiť na postupné rozširovanie arzenálu vo všetkých kategóriách, od mečov cez nože až po oštepy. Nová mapa odkazujúca na celkovo šarmantný írsky kraj vám ponúka rozlohu na úrovni piatich kilometrov, čo nie je vôbec zanedbateľná veľkosť. Členitý terén potom skrýva zástup bonusov a aj keď Írsko v danej dobe mohlo len sotva klásť odpor pomocou vysokých hradieb a padacích mostov (tak, ako tomu bolo v Anglicku), cez to všetko tu máme krásnu atmosféru plnú originálnych lokácií - jednoducho viac prírody než účelovo nahromadeného kamenia a dreva. Tlak na mágiu sa spája hlavne s už spomínaným kultom Children of Danu, ktorý vás pomocou halucinogénov presvedčí, že bojujete so skutočnou príšerou, ale realita je o niečo prostejšia. Kapitolou samou o sebe sa stáva nestále a povestné írske počasie, ktoré si Ubisoft naštudoval skutočne dopodrobna. Aj preto sa hlavný hrdina nebude stačiť diviť, ako rýchlo sa všetko okolo mení a krátko po tom, čo svietilo slniečko na jeho lesklú hrdzavú bradu, nastáva búrka hodná hnevu samotných bohov Severu.

Spokojnosť?

Wrath of the Druids je obrovskou expanziou hodnou vašich peňazí, ktorá milovníkom základnej formy Assassin's Creed Valhalla doslova rozšíri obzory. Preto ju odporúčam všetkým, čo sa do hry z minulého roka zamilovali rovnako tak ako ja sám.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti ConQuest entertainment a.s.

Recenzovaná verze: Xbox Series X
80%