Bake n Switch

Bake n Switch - recenze
Bake n Switch - recenze
12:00, 31.12.2020

Kooperačných hier sa za posledné roky dokázalo na scéne nazbierať dostatočné množstvo, čím sa zaplnili jednotlivé diery v rôznych koncepciách a mohli tak vzniknúť nové unikátne odbočky. Špecifickou kategóriou je rozhodne sekcia takzvaných "couch co-op" projektov, kde sa na báze jednoduchšej arkády môže zísť početná paria kamarátov všetkých pohlaví, aby spoločne usadli na gauč - ak sa stanú, a užili si pár hodín nespútanej zábavy. Podobnú filozofiu sa nedávno snažil naplniť aj šťavnatý projekt od spoločnosti Streamline Games, ktorý si dnes spoločne rozoberieme v teste verzie pre Nintendo Switch.

Programy o varení sú nuda

Klik pro zvětšení (Bake n Switch - recenze)

Varenie a jedlo celkovo sa stávajú neoddeliteľnou súčasťou hernej koncepcie a zvlášť ak sa pozrieme do sekcie nezávislých produkcií (nedávno som si ostatne užil podarený Bugsnax). V prípade kooperačnej arkády Bake n Switch sa presúvame do prostredia tropických ostrovov, kde nachádzame co-op mutliplayer pre dvoch až štyroch hráčov súčasne. V čase, kedy som pripravoval túto recenziu, nebolo v menu možné nájsť nič viac, aj keď sa spomínaný autorský tím dušoval, že čoskoro prinesú špeciálny singl režim bez nutnosti spoliehať sa na počet vašich reálnych kamarátov. Tak či onak, Bake n Switch je rýdzou arkádou šitou na mieru tradičnej kooperácie, a preto od nej netreba očakávať nič viac a nič menej. Je to však samo o sebe dostatočne zábavné a o čom to vlastne celé je?

Farebné a roztomilé

Svet menom Fla vám ponúka stovku unikátnych a dizajnom odlíšených 3D úrovní, po ktorých sa pohybujete v spomínanej formácii ako hrdinovia schopní nevídaných kulinárskych výrobkov. Vašou úlohou však nie je miešať cesto na koláč v presnom slede ingrediencií, ale skôr len frenetické hromadenie cesta na jednu kopu, ktorú následne dopravíte do špeciálnych pecí. Hráči si vyberú jedného zo šiestich hrdinov lomeno pekárov - tu sa nemáme príliš o čom rozprávať, ide skôr len o dostatočné odlíšenie v často chaotickom pobehovaní po mape, s ktorými následne skúšajú poraziť špecifickú sortu protivníkov. Všetko je farebné ako zvratky pod horskou dráhou a aj keď to vo vás možno z priložených fotografií evokuje nejakú strategickú vzorku, vo finále je gameplay jednoducho akčný bordel.

Sedem druhov pekárskych výrobkov

Čím ďalej sa vaša skupinka pekárov dostane, o to komplikovanejší terén ju očakáva (jednotlivé pece vyžadujú iný druh cesta a to komplikuje proces). Náročnosť tu preto stúpa v priamej úmere a ak sa vám Bake n Switch dostane skutočne pod kožu, určite hre odpustíte hromadu menších chybičiek. Zábava ako taká je ale relatívny pojem, keďže si viem predstaviť scenár, kedy by som sa v okruhu istých jedincov na hru tohto ranku naozaj tešil a rovnako tak partiu hráčov, s ktorou by sa hranie Bake n Switch stalo utrpením. Aj z tohto dôvodu treba vopred kalkulovať s tým, že Bake n Switch nesadne na notu úplne každému a jeho súčasná, aj keď už pomerne dostatočná, porcia obsahu nemusí vyhovovať ani z dlhodobého hľadiska. Nečakajte preto žiadny hit formátu Overcooked, ani rovnako zrovnateľnú porciu návyku.

Mouldies ako forma infekcie

Nepriateľov tu strojcovia príbehu definujú ako infekciu či pleseň, ktorá sa vám snaží znehodnotiť pozbierané cesto, a preto je priamo v akcii nutné neustále sledovať časový limit, ako aj proces pečenia. Vašou hlavnou zbraňou sú preto unikátne schopnosti hlavných pekárov, ktoré sú však podľa môjho názoru značne nevyvážené, a tak neprinášajú celoplošne dobrý pocit. Počas hrania si jednoducho musíte nájsť pre seba ideálnu postavu, ktorá vám za daných okolností bude vyhovovať najviac. Ak by vám opis kvalít hrateľnosti vôbec nekorešpondoval s výslednou prezentáciou a artom tohto projektu, je to z časti aj preto, že štúdio Streamline tvoria ostrieľaní vývojári, ktorým by ste v ich životopisoch našli práce na známych sériách formátu Gears of War, Final Fantasy, Marvel vs Capcom alebo dokonca Gears of War. V aspekte preto Bake n Switch pôsobí na pozícii prvých huslí, oveľa hrošie to už ale je s vyváženosťou hrateľnosti ako takej.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Streamline Games

55%
Priemerný zástupca co-op koncepcie s dosť nevyrovnanou osobnosťou