Ary and the Secret of Seasons

Ary and the Secret of Seasons - recenze
Ary and the Secret of Seasons - recenze
12:00, 07.09.2020

V dnešní recenzi se vydáme na roztomilé dobrodružství v titulu Ary and the Secret of Seasons, který mají na svědomí vývojářské týmy eXiin a Fishing Cactus. Jestli má tato adventura šanci nějak masivněji prorazit na videoherním trhu, to se pokusím zodpovědět na následujících řádcích. Tak neváhejte a pusťte se směle do čtení.

Klik pro zvětšení (Ary and the Secret of Seasons - recenze)

Kouzla jsou fajn

Vžijete se do role dívky Ary, která není jen tak obyčejnou holčičkou, nýbrž disponuje magickou silou, a to ne jen tak ledajakou. Dokáže totiž ovládat roční období, k čemuž jí slouží čtyři kouzelné krystaly. Hra díky tomuto prvku, který je implementován vskutku citlivě, může těžit především v oblasti hádanek ze spousty možností, které tato schopnost nabízí. Některé situace na vaší pouti j tak nutno řešit zamrznutím, jiné zase roztáním sněhu a ledu a troufám si tvrdit, že poměrně záhy po osvojení si těchto principů budete na daných místech téměř vždy bezpečně vědět, jak se zachovat. Ary má samozřejmě nějaký ten cíl, však koho by bavilo putovat jen tak. Ary to skutečně nemá lehké, za čímž stojí především již avizované počasí. Vydává se tak namísto svého otce na strastiplnou cestu na důležitou schůzi, týkající se záchrany počasí jako takového a nastolení jeho rovnováhy. Kromě přehršle všelijakých puzzlů musí čelit také nepříjemnostem ze strany ostatních obyvatel herního světa, kteří ji navíc častují posměšky o tom, že sama nic vlastně nedokáže.

Rozmanité a hezké

Ano, příběh není nikterak propracovaný a v podstatě je zde pouze z důvodu, aby hráče uvedl do souvislostí s klimatologickými záležitostmi, kolem kterých se hra neustále točí. Během své pouti navštívíte také několik různorodých oblastí, takže se můžete těšit jak na městečka, tak pole a louky, nechybí však ani jeskyně a kobky. Již na první pohled je vidět, že autoři cílili spíše na mladší hráčské publikum, především díky pestrobarevné roztomilé grafice, avšak ve skutečnosti si myslím, že asistence rodičů v tomto případě rozhodně přijde vhod, obzvláště vzhledem k povaze některých nástrah, které před vás hra klade. Nejde ani tak o fyzické souboje, nýbrž o narůstající obtížnost při postupu hrou v oblasti manipulace s počasím. Každopádně ovládání je velmi intuitivní a zvládnou jej tak i běžní hráči.

Nebojujte...

Kromě samotné cesty za svým posláním je pro Ary ve hře neustále něco nového k objevování. Tuto část rozhodně nedoporučuji podceňovat, jelikož vývojáři velice zkušeně poukrývali spoustu užitečných věciček, jež vám putování usnadní. Kromě nich samozřejmě nelze opomenout ani herní měnu, kterou využijete při nakupování vybavení u podnikavých obchodníků. Co se týče dalších prvků, tak kromě bezstarostného putování občas narazíte i na nějaké ty nepřátele. Těm se lze vyhýbat a souboje v podstatě nepodstupovat, i když v rámci cviku lze nějaké absolvovat. Nicméně se jedná o velmi zjednodušený model, který je v podobných hrách běžně k vidění. Nechybí ani tlačítko úskoku, nicméně ani v případě úspěšného poražení protivníka si nepřijdete k žádným benefitům, takže motivace v této oblasti není mnoho a ušetřený čas můžete raději věnovat na řešení dalších hádanek.

Mušky vylézají na povrch

Kdybyste na svých toulkách náhodou zabloudili, tak není důvod zoufat, jelikož Ary má k dispozici mapu, která vás navíc naviguje k aktuálnímu úkolu a i přes poměrně krkolomné proklikání se k ní ji zcela jistě párkrát využijete. Na tyto jemné trable bych rád navázal i menší stížností na technologické zpracování, jelikož na tomto poli se mohli vývojáři vynasnažit zcela určitě o něco více. Čeho si všimnete prakticky ihned po vrhnutí se do hry, je nepříjemné škubání obrazu, které nemá jakoukoliv souvislost s děním na obrazovce. Aby toho nebylo málo, neustále budete narážet na problikávající textury a chvílemi dokonce i na propady snímkování, k čemuž by dle mého u hry tohoto typu nemělo vůbec docházet. Kromě všech těchto nedostatků trpí hra i několika dalšími problémy a bugy, které jí na věrohodnosti rozhodně nepřidávají. Je to rozhodně škoda, jelikož tak srážejí kvality roztomile vypadajícího kousku někam, kam si vůbec titul nezaslouží. Jde zkrátka vidět, že nízký počet vývojářů se na hře bohužel podepsal negativně.

Pohodová záležitost

Zdali hru pořídit nebo ne, nechám protentokrát na vás. Pakliže se dokážete přes technologické nedostatky přenést, čeká vás zhruba desetihodinová záležitost, která není zcela nepodobná například kultovní Zeldě u Nintenda, nicméně kvalitou se této legendě zkrátka rovnat nemůže. Na druhou stranu, kdo si chce oddychnout po celodenním stresu či se zabavit u logické dobrodružné hry se svými potomky, pak bych možná přimhouřil oči a dal Ary and the Secret of Seasons šanci. Úplná katastrofa to zcela jistě není. Hráli jsme už i horší kousky.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti eXiin

Ceny hry Zboží.cz.

60%