Darksiders Genesis

Darksiders Genesis - recenze
Darksiders Genesis - recenze
11:47, 05.12.2019

Dnes, pátého prosince, vychází nejnovější počin z režie THQ Nordic a série Darksider s přídomkem Genesis. V něm se zhostíte role dvou Jezdců apokalypsy, War a Strife. Jeden nemilosrdný válečník s nesrovnatelnou mocí v souboji zblízka, vždy seriózní a odhodlaný, druhý s lehkým humorem, vtipnými poznámkami a nekompromisně přesným ovládáním svých pistolí Mercy a Redemption. Darksiders Genesis je akční hack and slash hra pro jednoho nebo dva hráče (v kooperativní kampani) zasazená do příběhu ještě před události prvního Darksiders. Vašim hlavním úkolem je zastavit Lucifera, který se urval ze řetězu a snaží se posílit démonické pekelné mistry a tím narušit rovnováhu moci, což Rada (The Council) nesmí dopustit. A vy jako její nejmocnější služebníci dostáváte svůj úkol...

Klik pro zvětšení (Darksiders Genesis - recenze)

Grafika a ovládání

Grafické zpracování se povedlo, určitě se přistihnete opakovaně postávat jen kvůli pěknému efektu, jak vyvoláváte své věrné koníčky. Prostředí odpovídá tomu, co byste od pekelné pustiny čekali, takže se nebude jednat o nějaké hezké krajinky a kopečky s vyhlídkou. Hra běží plynule a nezasekává se, animace poprav jednotlivých nohsledů jsou zajímavé a povedené, i když War má spoustu stejných jako v předchozích titulech. Ve hře je spousta věcí, které vás na pohled zaujmou, ale nejvíc to budou koníci a "ultimátní" schopnosti za hněv, kterými smetete většinu kolemstojících protivníků.

Pro lepší zážitek ze hry se doporučuje ovladač, s čímž nemohu jinak než souhlasit, byť při konfiguraci bylo myšleno převážně na souboje zblízka, protože pro Strife neexistuje aim assist nebo automatická střelba, kvůli čemuž je těžší střílet a zároveň manévrovat, každopádně s trochou cviku se v pohodě dá zvládnout i tohle. Ve hře jednoho hráče mezi jednotlivými Jezdci přepínáte jak se vám zachce, ve dvou k sobě musíte přijít a výměnu oba potvrdit. Jinak je ovládání intuitivní a velmi rychle si na něj zvyknete. K dispozici máte vždy seznam jednotlivých útoků, které vaše postava umí. Pochopitelně můžete jednotlivé útoky cyklit do líbivých a silných kombinací, které zavaří většině normálních protivníků. Souboje s bossy jsou často brutální a oproti cestě k nim vás jejich náročnost někdy zaskočí, ale řekl bych, že hra rozumí rozdílům mezi výzvou a frustrující řežbou spoléhající se na vteřinové reakce hráčů.

Ideální pomůckou pro perfekcionisty je kromě mapy oblasti také seznam, jakýsi výčet všech pokladů, truhel a speciálních předmětů, které jste sebrali. Hlavně ale nezoufejte, že se vám nepovedlo sebrat všechno hned při prvním procházení. Často k tomu potřebujete nějaké vybavení, které jste ještě nenašli, nebo víc klíčů od Vulgrima. Nebojte se vracet se do už prošlých lokací. Kromě mapy máte k dispozici i deník, takže si na své přijdou i milovníci rozsáhlého Darksider lore, kteří se nebojí četby. Z nepřátel, které zabijete, mohou padnout jejich jádra, rozdělená do tří typů podle toho, jaký aspekt vaší postavy vylepšují - životy, sílu nebo hněv. Do čeho vrazíte body je celkem na vás, každopádně jádra můžete získat jedině zabíjením příslušného typu nepřátel a jejich sílu vylepšujete až do maximální třetí úrovně. Z bossů a polobossů jich pro vylepšení nepotřebujete tolik, pochopitelně.

Očarování nebo vylepšení, či jak posílení chcete nazývat, jsou další mechanikou, která vám usnadní a zpestří souboje. Víte, že vás čeká hora nohsledů, kterých se potřebujete rychle zbavit? Zkuste průrazné střelivo, které se jimi prodere jak dělová koule, nebo rozeklaný blesk, jimž smetete všechno ve svém iminentním okolí. Posílené postavy se vám naskýtá ve formě vybavení, které často získáte v tajných skrýších či za hlavolamem skrytými vraty. Leckdy je potřeba ke splnění jiných hlavolamů. Jak jsem zmínil výše, nezoufejte, pokud na první proběhnutí nezískáte všechno. Hra je stavěná tak, abyste mohli kapitoly kdykoliv opakovat, takže se vůbec nebojte, že by vám něco nutně uteklo, v klidu se mrkněte k Vulgrimovi, jestli nemá něco potřebné nebo projděte další kapitolu, a pak se pro zapomenutou truhlu vraťte.

Malá odbočka může často znamenat velkou výhodu do budoucna...
Ve dvou se to lépe táhne

Hra nabízí možnost kooperativní kampaně jak online, tak jako split screen. V případě hry na jednom PC se obrazovka rozstřelí napůl a není sdílená ani jinak dynamická, tedy se nemění vzhledem k vaší pozici vůči tomu druhému (jako to mají třeba LEGO hry). Svět se při hře dvou hráčů změní, nejen že přibude nepřátel a celkově zesílí, ale i hádanky a hlavolamy se uzpůsobí tak, abyste museli spolupracovat, ať chcete nebo ne. Osobně mi přišla hra ve dvou lepší, protože sama o sobě nemá nastavitelnou obtížnost (až po dohrátí základní kampaně se vám odemkne obtížnost Apokalypsa), takže jste se mohli spoléhat na to, že když už se vím něco nepovede s jedním šampionem a padne, máte v záloze druhého, který tu chvíli vydrží, než se ten první oživí.

Shrnutí

Za War se toho co do herního stylu nezměnilo prakticky nic oproti ostatním Darksiders, ale Strife nabízí dost novinek, aby vás mělo pořád co překvapit. Kampaň se dá proletět za nějakých 12 hodin, ale pokud jste perfekcionisté, ten čas se může o dost natáhnout. Lepší mi přišlo hrát ve dvou, ale stejně smýšlejících lidech, protože když jeden táhne pořád dopředu a druhý chce prozkoumat každý kout, hrajete prakticky dvě odlišné hry a nemá to moc smysl. Všeho všudy je Darksiders Genesis výborná hra, kterou musíte mít, pokud vás zajímá celý příběh, jestli si chcete odpočinout u hack and slash srandy, sem tam okořeněné nějakým logickým zádrhelem. Těch 750 korun, co za PC verzi dáte, nebude vůbec promarněných.

Za poskytnutí hry k recenzi děkujeme THQ Nordic

95%
Výborný přírůstek do Dakrsiders rodiny. Jako správný hack and slash lepší ve dvou.