Red Dead Redemption 2 (PC) - Recenze

Red Dead Redemption 2 (PC) - Recenze
Red Dead Redemption 2 (PC) - Recenze
11:37, 11.11.2019

Tak a po vyše roku sme opäť na divokom západe. Tentokrát bez ovládača, ale zato s klávesnicou a myšou. Rockstar vyslyšal modlitby PC hráčov a svoj rekordy lámajúci western oprostil konzolovej exkluzivity. Bola by však škoda vydať na rok starú hru obyčajný port a neumožniť tak dlho čakajúcim, získať zopár vylepšení a špecialít navyše. Preto sa pri už druhej recenzii Red Dead Redemption 2 na tomto webe, pozrieme na všetky technické, grafické ale aj obsahové vylepšenia, ktoré so sebou PC verzia nesie.

Klik pro zvětšení (Red Dead Redemption 2 (PC) - Recenze )

Viditeľným na prvý pohľad je najmä grafický step-up, kde sa vývojári sústredili na väčšiu vykresľovaciu vzdialenosť, lepšiu svetelnosť, reálnejšie tiene, ale taktiež detailnejšie spracovanie snehu, trávy, stromov alebo kožušiny. Hra plne podporuje HDR, rozlíšenie do 4K a ultraširoký alebo dvoj-monitorový setup a to bez akýchkoľvek black-barov okolo. Podpora ray-tracingu od Nvidie však zatiaľ oznámená nebola. S využiteľnosťou týchto pri srdci hrejúcich informácií, je to však už trošku zložitejšie. Tí náročnejší, ktorí si potrpia na 4K s ultra detailami, si zrejme budú musieť počkať na ďalšiu alebo dokonca ďalšie dve generácie grafických kariet. Tá momentálne najvýkonnejšia - RTX 2080Ti totiž pri štyrikáčku zvláda momentálne medium a keď oželieme nejaký ten "nadbytočný" frame, potiahne detaily maximálne na high. Hra však vyzerá úžasne aj na nižších rozlíšeniach a spracovanie vyššie menovaných detailov je poctivé.

Keď sme teda zahodili controller a môžeme si užiť streľbu z koňa za pomoci klávesnice a myši, je dôležité podotknúť, že v defaultných nastaveniach to tak jednoduché nebude. Váš kôň, ale aj samotná postava totiž kopíruje pohyb myši a teda jednoduchá kontrola, či vás niekto ešte stále prenasleduje, sa môže v sekunde zmeniť na dosť škaredú nehodu vybočením z cesty alebo pádom z útesu. Toto nastavenie je samozrejme možné vypnúť, avšak myslím, že nejednému hráčovi spočiatku narobilo problémy.

Ďalšou novinkou pod divoko-západným slnkom je aj interný foto mód v hre, ktorý umožňuje zvečniť akýkoľvek moment (vrátane cinematicov) a to podľa situácie, viac či menej obmedzenou, nastaviteľnou kamerou. Okrem kompozície a expozície si môžeme dokonca vybrať z niekoľkých objektívov rôznych ohniskových vzdialeností a pre ten správy umelecký nádych si dokonca vieme zvoliť intenzitu rozmazania pozadia. Samozrejme nechýba paleta všemožných westernových filtrov. Úskalím tohoto výborného prvku je však následná dostupnosť fotiek. Aby ste sa k svojim záberom dostali, budete ich musieť cez hru uploadnúť na svoj Rockstar social club, až z ktorého si ich následne viete stiahnuť do počítača.

Exkluzívny kontent PC verzie však fotomódom alebo grafickými vylepšeniami zďaleka nekončí. Pridaných bolo mnoho nových zbraní, koní, či misií a úloh, ktorými svoj zážitok na divokom západe môžeme ešte skrášliť a prehĺbiť.

PC verzia Red Dead Redemption 2 prišla na svet s nie veľmi šťastným štartom. Mnohí early-adopteri zažívali padanie, rôzne errory, či dokonca nespustenie hry. Ja som sa k hre dostal deň po vydaní a žiaden z menovaných problémov ma našťastie nestretol, no musím priznať, že nešlo a sem tam stále nejde všetko hladko. Počas takmer každej session sa stretávam s grafickými alebo technickými glitchmi, ktoré ma neraz donútili reštartovať hru a prísť tak o rozohranú misiu. Verím však, že tieto úvodné problémy budú zažehnané postupným patchovaním a táto výborná hra bude fungovať každému ako má.

Ceny hry Red Dead Redemption 2 srovnáte na Zboží.cz.

90%
Populárne kovbojské open-world dobrodružstvo v ešte krajšom grafickom kabáte, no tentokrát s klávesnicou a myšou. Nebyť počiatočných technických nepríjemností, ktoré snáď čoskoro vypatchujeme, užijeme si skvelý herný zážitok.