ReadySet Heroes

ReadySet Heroes - recenze
ReadySet Heroes - recenze
12:00, 04.12.2019

Do nástupu novej generácie konzol značky PlayStation nám ostáva necelý rok, a tak sa jeho súčasná číslovka štyri už pomaly ale iste driape do poslednej fázy svojho produktívneho života. Tú, a pozoroval som to už na viacerých herných systémoch v minulosti, začínajú plniť aj rôzne projekty so skratkovitou koncepciou. Navonok sa tvária ako originálne spracované nápady, ktoré by ste si nemali nechať ujsť, avšak pri bližšom pohľade zistíte, že sa vás tu niekto snaží opiť rohlíkom. Tento efekt som nedávno zažil s hrou ReadySet Heroes, ktorá sa okrem verzie na PlayStation 4 dá spustiť aj cez PC. V čom s ňou mám teda problém?

Jeden dobrý nápad nič nezachráni...

Klik pro zvětšení (ReadySet Heroes - recenze)

Spoločnosť Robot Entertainment to v základe s ich novou hrou asi nemyslela vôbec zle. Komu by sa ostatne nepáčila jednoduchá akčná adventúrka s jemným "loot" efektom, ktorá môže spojiť až štyroch hráčov súčasne (na jednej obrazovke dokonca cez split-screen) a spoločne im tak umožniť prekonať päťdielne dobrodružstvo s neočakávaným prekvapením na konci. Po porazení bossa, sa totižto hra ako taká nekončí a váš tím sa už počas osláv ocitá v aréne s ďalším tímom, čo rovnako absolvoval a s úspechom dokončil svoju časť naratívne podanej mapy. Táto finálna bodka má byť akýmsi dôkazom o nadobudnutých skúsenostiach z bojov s umelou inteligenciou, ktoré je však nutné ešte potvrdiť v súboji s reálnymi hráčmi z celého sveta. Opakujem; ako nápad na interaktívny dungeon-crawler si projekt ReadySet Heroes vytiahol silnú kartu, s ktorou vo výsledku mohol narobiť veľké veci, nanešťastie práve tento originálny prvok je prvou a poslednou zábavou v hre ako takej.

Technické nedostatky, povrchná hrateľnosť a nuda...

Kvalita serverov, minimálne donedávna, kedy som hru testoval, je natoľko žalostná, že aj keď už niekoho po svojom boku dokážete prijať, následne nie je vôbec isté, že ho tam aj udržíte. Hra sa v zmysle PR dokonca pýšila formulkou; že každá partia je úplne iná. V tomto stanovisku sa však nanešťastie skutočne nachádza krutá pravda, bohužiaľ tá je plná irónie a zle vyriešeného procesu spájania hráčov medzi sebou. Dajme tomu, že siahnete po striktnom single režime s podporou umelej inteligencie (to je asi tak zábavné ako si nechať od lokálnej správy ciest zaplombovať zub, ale dajme tomu) a podarí sa vám prejsť už spomínanou päťkou úrovní. Na konci toho celého neskutočne primitívneho level dizajnu s nulovou invenciou a jednoduchou schémou hádaniek pred vás spadne truhla s náhodne vygenerovaným vylepšením. To má byť stavebným materiálom na postupné vyzbrojovanie jedného z desiatky, inak na vlas rovnakých, hrdinov (zo zvieracej ríše), čo by rovnako nemuselo automaticky znamenať nejakú katastrofu, ale je tu zase istý problém.

Každá zbraň má svoju sekundárnu funkciu.

Onen problém spočíva v nulovej snahe konceptu vás učiť, čo sa ako používa. Iste, rozprávame sa tu o dosť jednoduchej hracej doske, ktorej účastníci už navonok nejavia snahu sa nejako zlepšovať, ale aj to málo, čo ponúkajú, napríklad také zbrane (útok, obranu, mágiu), by nebolo na škodu jednoducho predviesť krátkym tutorial videom miesto toho, aby ste museli tápať a skúšať. Za predpokladu, že by ReadySet Heroes bola mobilná hra šírená za pár centov alebo úplne zadarmo, dokázal by som pochopiť všetky tie nedostatky, čo ma na nej tak iritovali, avšak nič také v jej prípade naplnené nie je. Ba naopak, jej cenovka je stále na hranici dvadsať dolárov a doložené reklamné frázy lákajú spotrebiteľov na úžasne epické dobrodružstvo, kde si behom pár minút vytvoríte hrdinu, čo sa preslávi po celom svete. Drsná je však realita bytia, ak okamžite po spustení zistíte, že ten úžasný a epický svet je holý a skoro bez akejkoľvek duše. Ako tak to snáď zachraňuje len roztomilá grafická stránka (teda minimálne u hlavných postáv) a pár vtipne nakreslených súperov.

Získané predmety nemajú bližšie popisky a človek nevie, čo si vlastne má v inventári nechať a čo naopak vyhodiť.

Dlho som v pamäti pátral po tom správnom a trefnom slovíčku, ktoré by stručne vyjadrilo kvality tejto navonok zaujímavej značky. U ReadySet Heroes to nakoniec vyhralo slovné spojenie "instantná arkáda". Základ, teda myšlienka naratívnej adventúrky so štipkou dungeon-crawler korenia, je určite hodná pozornosti. V prípade, ak by totižto servery fungovali, hráči by sa skutočne dokázali pospájať do jednej družiny a vo finále sa aj naozaj stretnúť zoči voči, určite by sme sa tu teraz nerozprávali na tak negatívnej vlne. Bolo by jedno, ako nezmyselne spracované prvky progresu hrdinov hra vlastne má. Rovnako by bolo úplne jedno, že dizajn levelov je slabý a zrozumiteľnosť používaného inventáru skáče na jednej nohe, zábavu by ste totižto mohli generovať ľudským faktorom. V takomto stave sa dajú veci odpúšťať, ale nanešťastie to u ReadySet Heroes vôbec neplatí a celkovo pochybujem, že niekedy bude.

SLABÉ
40%
Rozbitá a prázdna hra s peknou tváričkou