Sega Ages Puyo Puyo

Sega Ages Puyo Puyo - recenze
Sega Ages Puyo Puyo - recenze
15:00, 23.10.2019

Určite dobre poznáte značku Tetris. Ruskú arkádu, ktorá sa v súčasnosti preťahuje, v zmysle ziskov, o prvé miesto s rovnakým ale oveľa modernejším svetom Minecraftu. Tetris sa za dekády svojej existencie stal inšpiráciou pre mnohé iné a menej známe logické hry, kam spadá aj japonský koncept Puyo Puyo. Ten v základe využíva princíp Tetrisu, teda je nutné v rýchlosti kombinovať rôzne padajúce predmety, avšak práve na rozdiel od Tetrisu si Puyo Puyo dáva záležať na farbách a flexibilnom odpadávaní, respektíve delení samotných kameňov. Dnes sa spoločne obzrieme za retro arkádou Sega Ages Puyo Puyo, ktorá sa nedávno ukázala v nekonečnej zásobe Switch titulov.

Klik pro zvětšení (Sega Ages Puyo Puyo - recenze)

Tá vychádza z dôb klasických automatov, kedy bola značka SEGA na vrchole svojej hardware slávy. Investíciou do sveta Puyo Puyo sa v roku 1994 postarali o rozšírenie inak chudobnej základne hier toho času a práve súčasný návrat treba preto brať s veľkou rezervou. Za sumu necelých osem eur si tak môžete nabrať lyžicou zo zrodu tejto IP, a to za sprievodu niekoľkých noviniek. Prvou je podpora online multiplayeru, kde si svoje schopnosti dokážete overiť v klasickom dueli proti komukoľvek z celého sveta, vrátane priateľov. Ďalšou zmenou je oveľa prijateľnejšie ovládanie, ktoré v podaní Switchu pôsobí o dosť efektívnejšie a presnejšie. Je to však dostatočná motivácia pre vás na kúpu?

Obsah stojí a padá na príbehovej linke, kde sa postupne stretávate s podivnými súpermi a na štýl akejsi bojovej značky ich v súbojoch jeden na jedného posielate do zabudnutia. Znalcov pôvodnej verzie určite zaskočí zmena väčšiny mien, avšak to je zanedbateľný a vo výsledku aj dosť nepodstatný detail. Oveľa dôležitejšie je, že samotný port hrateľnosti dopadol na výbornú a ak skutočne chcete skúsiť, ako sa hralo prvé Puyo Puyo s poriadnym old-school pozadím, toto je hra určená presne pre vás. Kto by však od Sega Ages Puyo Puyo nebodaj očakával niečo viac, akúsi pridanú hodnotu súčasných trendov, nemusí otvárať ústa ani svoju peňaženku.

Paradoxne v tomto čase, kedy píšem samotnú recenziu na Sega Ages Puyo Puyo, sa Nintendo konečne rozhýbalo a sprístupnilo sekciu klasických projektov z konzole Super Nintendo. No a práve tam si môžete vyhľadať, minimálne v jednom prípade, oveľa kvalitnejšie spracovanú anabázu na koncept Tetrisu, respektíve Puyo Puyo. Výsledok je vo finále zase len na vás.

52%
Spomienky na minulosť v Puyo Puyo štýle