Team Sonic Racing

Team Sonic Racing - recenze
Team Sonic Racing - recenze
12:00, 28.05.2019

Fanouškům arkádových závodů všelijakých motokár musí tvůrci v současné době dělat radost. V rozmezí jednoho měsíce se na jejich peněženky totiž chystají zaútočit hned dvakrát, a to konkrétně jak v předělávce původního Crash Team Racing, tak i dnes recenzovaným titulem z dílny Sumo Digital s modrým ježkem v hlavní roli. Ano, tušíte správně, řeč je o Sonicovi, který na naše obrazovky se svými přáteli v těchto dnech přijíždí v titulu Team Sonic Racing. Vypadá to tedy na souboj dvou proslulých maskotů herních společností a který kousek si povede lépe, to zjistíme až koncem příštího měsíce, kdy vychází první jmenovaný titul s Crashem. Jak se však povedly závody se Sonicem, to se již dočtete na následujících řádcích.

Klik pro zvětšení (Team Sonic Racing - recenze)

Káry, kam se podíváš

Co si budeme namlouvat. Ač je žánr "motokárových" závodů minimálně historicky mezi hráči skutečně populární a každý z nás již nějaké takové závody hrál, je v dnešní době vcelku problém narazit na kvalitní počin z této kategorie. Na trhu jsou v podstatě tři hlavní značky (Mario, Sonic a znovuzrozený Crash), které stojí za větší pozornost. V ostatních případech, když už hry z tohoto žánru spatří světlo světa, jde obvykle o velmi jednoduché, nikterak propracované hříčky, které vás začnou nudit po pár odjetých závodech. Svěží vítr do plachet se tak rozhodl přinést Team Sonic Racing a hned na začátku je nutno zmínit, že žádný extrémní průšvih to rozhodně není.

Bojujeme za tým

Jak již název napovídá, velkou roli zde hrají týmy. Ano, kolem těch se točí většina herních režimů i závodů samotných, narazit však lze i na zápolení, ve kterém si na své přijdou i samotáři. Patrně první volbou kam zamíříte z hlavní nabídky bude po nastavení nezbytných možností režim Team Adventure. Pod tímto názvem se skrývá klasická kariéra, ve které je vaším úkolem postupovat jednotlivými závody neustále dál, samozřejmě za předpokladu, že splníte nějaký ten daný počet hvězdiček, přičemž většinou stačí závod tak nějak slušně dojet, minimálně ze začátku. Drtivá většina závodů je pak koncipována jako týmová (odtud i název samotného režimu), nicméně během průchodu a cestování mezi jednotlivými závody narazíte i na bonusové úrovně, ve kterých si dosytosti užijete sbírání obligátních prstýnků či kupříkladu budete muset k dokonalosti vypilovat své driftovací schopnosti a splnit drsně nastavené cíle v závodech v projíždění branek. Nechybí ani poháry, skládající se z vícero závodů. A co by to bylo za káry, kdyby jich nebyla k dispozici pěkná řádka?

Vozový park

Jako v každé podobné hře, i v Team Sonic Racing si samozřejmě můžete před každým závodem zvolit ten správný stroj, ve kterém to soupeřům řádně natřete. Vozidla spadají do třech základních kategorií podle toho, v čem tkví jejich hlavní devíza. Na výběr tak jsou vehikly zaměřené na rychlost, sílu či ovladatelnost a nutno říci, že jednotlivé vlastnosti jdou opravdu „cítit“. Je tak na každém hráči jaký přístup a jakou strategii na danou trať zvolí. Samozřejmě, i sympatie k řidičům vozítek mohou hrát svoji roli, jelikož tu najdete spoustu postaviček ze Sonicova univerza. Kromě trati je nutno brát v potaz i to, abyste byli i díky vozidlu právoplatným členem týmu a připravit si alespoň jakousi strategii. Jak jsem již avizoval, týmový hra je tím hlavním hnacím motorem a jak to tedy celé funguje? Vězte tedy, že samozřejmě bojujete za tým, takže je nutné si uvědomit, že bodové zisky členů se za umístění sčítají, takže rovnou zapomeňte na nějaké bezhlavé hnaní se za vítězstvím „přes mrtvoly“ i vašich spoluhráčů. Kooperace, to je oč tu běží. Jednak lze při závodění využívat „vzdušného pytle“ spoluhráče, ve kterém nabíráte turbo a jednak vám spoluhráči mohou být nápomocni i co se zbraňového arzenálu týče. Mezi jednotlivými členy si totiž můžete přehazovat zbraně a v případě, že žádnou zrovna nemáte, tak si o ni říci. Toto vše parádně funguje i při hře s AI závodníky, i když samozřejmě je to mnohem větší sranda s živými protějšky. Společně jako tým také postupně nabíráte speciální schopnost, díky které se po dobu několika vteřin stanete nezastavitelným projektilem a dokážete se ve zběsilém tempu propracovat o pěkných pár příček kupředu.

Najděte to svoje

Kromě kariérního režimu je k dispozici jak rychlá hra pro jednoho hráče, tak i multiplayer, a to jak online, tak i offline, konkrétně až pro čtyři podobně naladěné jedince. Inu, co naplat, splitscreen v dnešní době chybí ve hrách jako sůl, tak je rozhodně fajn vidět, že zde je k mání v míře vrchovaté. Gaučová klání tak mohou bez problémů započnout. V případě hry po internetu lze kromě typu hry (tým, sólo) navolit i to, zdali se chcete vrhnout do hodnocených závodů nebo si zajezdit jen tak pro zábavu a pak už jen hurá na trať. Nemusím dodávat, že ať již hrajete proti živým soupeřům jakýkoliv režim, index zábavy a hratelnosti stoupá a i díky bezchybně fungujícímu matchmakingu a chytlavému systému týmového hodnocení se od závodění velice špatně odtrhává.

Pozor, zákruta

Co se designu jednotlivých tratí týče, tak kromě prostředí, kterých je ve hře klasicky několik, musím vyzdvihnout promyšlenost všemožných skoků, zkratek, rozcestí a překážek, které vás budou při závodech provázet. I přesto, že se nejedná o nikterak krátké kousky a na jedno kolo je nutno počítat se zhruba minutovým intervalem, dají se po pár projetím poměrně slušně naučit a pak již nezbývá, než jen dovést vaše řidičské schopnosti k dokonalosti. Pocit z jízdy je také velmi solidní a vozítko téměř vždy poslouchá na slovo. Velmi důležitým jízdním prvkem, který budete muset ovládnout je poté bezesporu driftování, díky kterému nabíráte také tolik potřebný boost. Pak již nezbývá než se vrhnout do samotného závodění, a to i v online multiplayeru, jelikož zpočátku, zejména v hodnocených závodech, by vás bez pořádné průpravy nejspíše hodně rychle roznesli protivníci na kopytech.

"Tunit" se vyplácí

Co by byl hřích nezmínit, je systém vylepšování vašich vozidel. Ten probíhá v podstatě ve dvou rovinách, přičemž hlavní slovo tu povětšinou hraje náhoda. Cítíte tu náznak něčeho nechvalně známého? Tak to jste na správné stopě, i když nebojte, není to tak hrozné. I přesto, že se zde nachází jisté krabičky s překvapením (čti loot boxy), tak se naštěstí obejdete bez jakýchkoliv investic reálných financí. Boxy obsahující součástky pro vylepšení vlastností aut a případně nějaké barvičky jsou totiž k dispozici za vyhranou herní měnu, ale i tak není zrovna dvakrát hezké vidět to, že se snažíte vylepšit určité vozidlo a místo toho vám hra v loterii přidělí díly na úplně jiné. Ano, napětí tu tak při losování je, ale jako mnohem šťastnější řešení bych viděl klasický obchůdek, ve kterém by si hráč koupil podle svého uvážení to, co potřebuje. V neposlední řadě si můžete pořídit i nějaký ten startovní bonus v podobě některé ze zbraní, kterou můžete hned po odmávnutí počastovat své protivníky nebo si pro daný závod zpřístupnit rychlejší regeneraci boostu při driftování.

Sonic v dobré formě

Audiovizuálně se taktéž nejedná o nikterak problematickou záležitost. Jak již bylo zmíněno, parádně navržené úrovně tu jsou a jejich zpracování je plně dostačující pro tento typ hry. Vše hraje pestrými barvami, hýbe se svižně (někdy až moc) a i na konzolích si můžete užít po většinu času plynulých 60 snímků za sekundu. Frenetické tempo závodů poté podtrhuje povedený hudební doprovod, který vás svými energii nabitými rytmy ještě více žene za vítězstvím. Celkově se tak jedná o prima oddechovou arkádovku, která může sice v některých případech, převážně miniher, lehce zatopit příležitostným hráčům, nicméně týmové závody jsou skutečně povedené a troufám si tvrdit, že příznivci arkádových motokár budou ve svém živlu. Jako bonus přičtěme relativně lidovou cenu startující na zhruba osmi stovkách, což vaše peněženka zajisté ocení.

Ceny hry Team Sonic Racing srovnáte na Zboží.cz.

80%
Solidní arkádové motokáry, přinášející skvělý systém bojů v týmu. Najděte pár parťáků a vzhůru na trať!