Grave Keeper

Grave Keeper - recenze
Grave Keeper - recenze
12:45, 30.05.2019

29. března se na Steam dostala tato jednoduchá, původně mobilní hra z roku 2018. Premisa je jasná - jste lovec odměn v Zapovězené pevnosti, kterou má pod palcem Král Kostlivec. Abyste získali jeho poklady, musíte ho zabít. Do cesty se vám postaví doslova hordy nepřátel, které budete díky svým neustále se zlepšujícím se schopnostem kosit hlava nehlava. Na mobilu to k zábavě a utopení desítek hodin stačí, jak jsme na tom u desktopu?

Popravdě řečeno, není moc o co stát. RPG prvky jsou zde minimální, protože na vás jednoduše nabíhá jedna horda za druhou a vylepšujete si zbroj, útok na blízko, na dálku a nějakou aktivní abilitu. Nepřátelé nepředstavují de facto žádnou hrozbu, stačí běhat dokolečka a sekat je tím, co si zrovna vylepšujete. Příběh zde téměř neexistuje. Tím, že jsou oblasti, ve kterých se nacházíte, náhodně generovány, jednou jste v nějakém sklepení, jindy venku na nádvoří, takže to ani nedává moc smysl pro lidi, co by chtěli mít nějaký pocit z postupu.

Klik pro zvětšení (Grave Keeper - recenze)

Boj, jak se dá od mobilní hry očekávat, funguje pomocí všeho všudy sedmi tlačítek, čtyři z toho využíváte k pohybu postavy. Odměny sestávají převážně z peněz, a po každém boss fightu, který je pravidelně po každé páté vlně nepřátel, se objeví vaše průvodkyně Arryn a daruje vám truhlu s nějakou věcí, tím váš zdánlivě nekonečný grind za vyšším a vyšším levelem má nabývat nějaký smysl. Po nějakém čase už ale přechází chuť zjišťovat, jaká další šedá věc z té truhly padne, protože ten postup za ní je tak nudně repetitivní a bez trošky koření, že vás z nudy nevytrhne ani sebelepší odměna.

Sečteno a podtrženo, Grave Keeper působí jako základ, na kterém se dá postavit poměrně dobrá hra. Nekompletní hra, ve které vás čeká nedostatek (a i to je slabé slovo) příběhu, inteligence nepřátel a vlastně čehokoliv, co by vás ve hře udrželo déle jak hodinku, tady momentálně není. Nakonec ani nezískáte tu satisfakci ze smrti Krále Kostlivce, protože ať mu nasekáte jak chcete, nebude skutečně poražen, nečekejte vítěznou ukázku a nic podobného. Můžete začít nanovo. A to prostě na PC nestačí, a už vůbec ne za 8,19 amerických dolarů.

Za poskytnutí hry k recenzi děkujeme Ultimate Games S. A.

(@_@;)
30%