Kingdom Hearts III

Kingdom Hearts III - recenze
Kingdom Hearts III - recenze
06:00, 08.02.2019

Možno trochu nepochopiteľných 13 rokov trvalo posunúť sa tejto sérii z druhého schodíka na tretí, avšak o to väčšiu evolúciu v kvalite a škále celkových možností som vo výsledku s určitosťou očakával nielen ja sám. Kingdom Hearts, ako stelesnenie bizarnej fúzie medzi klasickou Japan RPG školou a rozprávkami od Disney, nás totižto nemôže len tak nechať chladným, keďže v zmysle príbehu a využívania neskutočne nákladných licencií nemá v základe obdobu a konkurenciu. Spoločnosť Square Enix si však nechcelo ono čiastočné vlastníctvom tejto IP rozdeliť na nejaké faktické pokračovanie, a tak medzi druhým a aktuálne vydaným tretím dielom bez hanby vychrlilo celých desať medzikusov. O ich kvalitách sa tu našťastie už dnes rozprávať nebudeme a prejdeme si spoločne priam neuveriteľnú cestu naplnenú dobrodružstvom, to všetko po boku charakterov, ktorých dôležitosť definovala detstvo mnohých z vás, vrátane mňa.

Sora, Donald, Goofy a vedro plné voňavých spomienok s príchuťou teplého sobotňajšieho kakaa.

Klik pro zvětšení (Kingdom Hearts III - recenze)

Patrilo by sa v záujme priblížiť vám hlavné dejové väzby voči minulým dielom, pripomenúť základnú motiváciu, prečo vôbec skúšať pochopiť celú túto bizarnú licenčnú fúziu. Kingdom Hearts neberte len ako názov nejakej populárnej videohry, keďže pod týmto spojením sa skrýva doslova kľúč na ovládnutie celého vesmíru. To si ostatne uvedomuje aj Xehanort, čoby hlavný strojca diabolského plánu o likvidácii nepotrebných svetov a logicky aj ich nevinného obyvateľstva. Jeho zoskupenie, známe ako Organizácia XIII, sa už od čias jednotky snaží narušiť akési väzby jednotlivých dimenzií a vďaka klonom seba samého násilne narušuje chod rôznych svetov. Všetko však má svoj začiatok a koniec, čoho výsledkom je aj váš prípadný terajší návrat/vstup do univerza Kingdom Hearts za účelom definitívneho zničenia uvedenej organizácie. Po ruke vám pritom budú opäť staré známe mená ako bezstarostný Sora, večne namosúrený Donald a prihlúplo sa tváriaci Goofy. Táto silná trojka sa rozhodne postaviť svojej doteraz najväčšej hrozbe, ale pochopiteľne vás v tom nenechajú ani zástupy sekundárnych hrdinov, ktorých menovať by bolo asi zbytočné. Stačí len, ak opäť zopakujem frázu z úvodu tejto recenzie; ktorá sa týka neuveriteľne detailného využitia bohatého sveta Disney.

Nádherná grafická stránka, ktorej kazí renomé snáď len kamera utrhnutá z reťaze.

Priznám sa, že v zmysle nejakého rámcového a súhrnného opisu všetkých tých scenérií z tejto hry neviem, kde by som začal. Môžem vás však plne ubezpečiť, že ak patríte medzi konzumentov, ktorí si za každý jeden cent vložený do nejakej interaktívnej zábavy pýtajú maximálne možný výsledný zážitok a obsah, Kingdom Hearts III sa pre vás stane ekvivalentom nekonečne dlhých švédskych stolov. Počas tých zhruba štyridsiatich hodín intenzívnej zmesi tejto akčnej RPG som sa totižto viacmenej ani raz nenudil a netrpezlivo som hltal čo i len malý náznak výskytu nových a nových postáv z rozprávok môjho pohnutého detstva. Square a Disney tu upiekli koláč z rôzne starých ingrediencií a každý by si tak mal prísť na svoje. Zvlášť keď dávate prednosť animovaným legendám ako Mickey Mouse, Hercules, Jiminy Cricket, Chip n Dale, Maleficent, Jack Sparrow, Woody, Buzz Lightyear, Mike Wazowski, Rapunzel, Flynn Rider, Wreck-It Ralph, Sima, Winnie the Pooh a veľa veľa ďalším. Toto je naozaj len vybraná časť rôznej sorty hrdinov, ktorí vám na ceste vpred skrížia plány. Niektorých dokonca prizvete do úzkej bojovej skupinky a spoločne tak pozdvihnete zbrane proti temnote z rôznych dimenzií.

Najsilnejšie útoky v hre sú z väčšej časti replikami atrakcií, aké si môžete užiť len v Disney parkoch.

Celý ten zástup postáv a svetov, dobre známych z televíznych obrazoviek, v hernej forme nikdy nevyzeral tak dobre ako práve tu. Grafika ako taká je totižto veľkým kladom u Kingdom Hearts III, čo ale jemne zráža nie príliš dobre zvládnutá kamera v súbojových momentoch. KH je totižto stále tou akčnou RPG s klasickým japonským pozadím, ktorá sa spolieha na chaotické kombinovanie sečných zbraní s mágiou, to všetko v reálnom čase. Toto si treba predstaviť v šialene výbušnej prezentácií často až megalomanských rozmerov, čo nie vždy praje prehľadnosti a orientácii v priestore. Dám vám príklad. So svojou družinou putujete cez husté lesy z rozprávky "Na Vlásku", kde postupne narážate na čoraz väčšie skupinky rôzne zdatných nepriateľov. V snahe využiť čo najviac kombinácií, ktoré koncept ponúka, tak začnete vyvolávať expresívne útoky ako divoký kolotoč z neónových svetiel, alebo obrovskú pirátsku loď rozhojdanú vo vetre. Pri tomto všetko však hráč musí aj naďalej usmerňovať svoj atak do tých najideálnejších bodov mapy, teda tam kde sú protivníci, čo mu ale často kazí uhol kamery uviaznutej niekde v korune stromov. Výsledkom je teda len chaos poskakujúci hore dole po obrazovke.

Soundtrack si nezaslúži iných prívlastkov než monumentálny, očarujúci, úžasný!

Boje ako také mi osobne z celej hry imponovali asi najmenej zo všetkého. Nie snáď, že by som sa u nich nejako extra nebavil, avšak v istých momentoch bolo opakovanie toho istého koloritu a postupu vpred možno viac na škodu než naopak. Pritom klasické zbieranie skúseností a automatické navyšovanie úrovne hlavných postáv je celkovo spracované výborne. Máte možnosť skúmať mapu za cieľom zisku vzácnych surovín a ich investície do vylepšenia hlavnej zbrane (povestný kľúč čo nosí Sora a jeho kolegovia), rovnako je tu časté obnovovanie magických receptov a určite aj nemenej zaujímavý progres v oblasti varenia jedál. Všetko to ale zase končí u notoricky známeho systému boja, ktorý nemusí úplne vyhovovať každému a skôr či neskôr začne byť otravný aj v hlavách nadšencov a fanúšikov tejto série. Vývojári sa zrejme snažili rozbiť rutinu bojov pomocou rôznych pomôcok a jednou z najlákavejších je samotný presun medzi dimenziami, respektíve medzi rozprávkami. Tu používate na cestovanie vesmírnu raketu s patričnou výzbrojou, ktorú si však môžete postaviť sami, od prvého kusu hrdzavého plechu až po plyšové kocky hojdajúc sa na vašom spätnom zrkadle. Fantázii sa medze nekladú.

Vesmírne súboje sa tu dajú definovať ako malá veľká pocta starým arkádovým automatom.

Počas testovania som sa veľakrát pristihol ako dumám nad takmer kompletnou absenciou známej série Final Fantasy. Ak vynecháme primárne postavy, tak jediným odkazom na túto značku sú určité archetypy nepriateľov, ktoré sa stanú potravou pre vaše zbrane. Môžem mať pokojne hromadu výhrad voči konceptu bojov, prevažne realizovaných vo vzduchu, avšak nedokážem túto hru zhodiť len na základe neúplného využitia potenciálu značky Square Enix, ktorá sa jednoducho nechala pohltiť hlbokými nápadmi z univerza Disney. Tie navyše fungujú takmer dokonalo a v spojení s úžasnou vizuálnou stránkou a hudobným sprievodom pasujú tretí Kingdom Hearts na taký menší splnený sen pre každého hráča, a to nielen milovníka JRPG školy. Celú absurdnosť prepojenia animovaných filmov ako Frozen, Toy Story a Tangled tu plne potláča chuť hráča vidieť viac. Viac bizarných implementácií niečoho notoricky známeho. Viac zábavných a perfektne zvládnutých rozhovorov medzi samotnými protagonistami a samozrejme aj viac emócií tam, kde by ich nikto nikdy neočakával. Nie je dôležité, či ste niekedy mali možnosť hrať predchádzajúce dve regulárne časti, naopak je dôležité, aby vám neušla tá aktuálna.

Ceny hry Kingdom Hearts III srovnáte na Zboží.cz.

90%
Z rozprávky do rozprávky a zase naspäť...