NBA 2K Playgrounds 2

NBA 2K Playgrounds 2 - recenze
NBA 2K Playgrounds 2 - recenze
10:53, 05.12.2018

V loňském roce jsme si mohli na našich obrazovkách zahrát duchovního nástupce populárního arkádového basketbalu NBA Jam, nazvaného NBA Playgrounds. Tento titul se rozhodl zpracovat tématiku tohoto sportu z odlehčeného pohledu, díky kterému si na koš zaházelo i spousta hráčů, pro které jsou klasické simulace příliš komplikované. Navíc, díky arkádovému pojetí se jednalo o prima zábavu s přáteli a díky přítomnému online režimu se daly zažít i solidní zápasy po síti. Nyní se nám do rukou dostává pokračování s názvem NBA 2K Playgrounds 2 a na co se můžeme těšit, to se již dočtete na následujících řádcích.

Klik pro zvětšení (NBA 2K Playgrounds 2 - recenze)

Lidí je tu dost

Na první pohled se toho příliš nezměnilo. Opět si tak budete moci zahrát za „skutečné“ hráče v jejich komiksově laděné podobě, přičemž nejmarkantnějším prvkem každého jsou o něco větší hlavy než v reálu. Vybírat lze v rámci všech klubů ze současných hvězd, tak i z těch z dob minulých, takže si budete moci kupříkladu vyzkoušet, jaké je to zapichovat dvojky v kůži legendárního Jordana a mnoha dalších NBA celebrit. To ovšem jen za předpokladu, že přistoupíte na pravidla odemykání jednotlivých postaviček. To probíhá stejně jako v prvním díle prostřednictvím vydělávání mincí, které poté za hráče utrácíte. Oproti předchůdci se databáze hráčů pořádně rozrostla, takže než zvládnete odemknout všechny, pořádně se zapotíte a budete nuceni ve hře utopit mnoho hodin. Na tom by nebylo nic tak špatného, nicméně zvládne tento kousek udržet vaši pozornost dostatečně dlouho? Toť otázka.

A co herní možnosti?

Největším kamenem úrazu prvního dílu byla bezesporu nevelká variabilita herních režimů. Z tohoto nešvaru se autoři bohužel ani pro tentokrát nepoučili a ve výsledku tak máte k dispozici pouze sezónu, online multiplayer a minihru v podobě házení trojek. Sezóna zde funguje jako náhrada původního turnaje, který jste si možná sice párkrát zahráli, nicméně po chvíli jste již nebyli zcela uchváceni. Na druhou stranu v prvním díle existovala spousta výzev v průběhu zápasu, za jejichž splnění jste si odnesli vždy nějaký ten příjemný bonus. Tento prvek letos zcela chybí a je nahrazen honbou za dohráním celé sezóny, která si sama o sobě ukousne z vašeho času zhruba hodinku a půl. Pravdou je, že tříminutové zápasy vcelku rychle ubíhají, nicméně bez jakýchkoliv „občerstvujících“ prvků vás budou bavit tak první dvě. Ptáte se, co za dohrání tak světoborného obdržíte? Žádné vychytávky nečekejte. Vyhrajete-li totiž celou sezónu, odemknete si epického hráče z týmu, za který zrovna hrajete, z čehož vyplývá, že chcete-li posbírat všechny, budete muset sezónu odehrát za každý z týmů východní i západní konference, což je při celkovém počtu 30 týmů už solidní příděl zápasů.

Více rukou, větší porce zábavy

Jediným prvkem, který může poměrně stereotypní sezóny oživit, je tak prakticky pouze hra s některým z vašich parťáků. V lokální kooperaci se tak jedná o mnohem větší zábavu než když hrajete sami. Co se online hraní týče, má to však jeden háček. Sice existuje možnost procházet sezóny s kamarádem i online, nicméně v rámci tohoto režimu nelze využít náhodný matchmaking, nýbrž parťáka musíte mít ve vašem friendlistu, abyste jej mohli ke hře přizvat. A ruku na srdce, osobně jsem tuto možnost vyzkoušet nemohl, jelikož nikdo z mého seznamu tuto hru nevlastní. Nicméně, máte-li ve svém okolí podobně laděného člověka, určitě nebude od věci se domluvit a vrhnout se do společného hraní, jelikož herní zážitek bude minimálně dvojnásobně lepší. Umělá inteligence totiž toho v NBA 2K Playgrounds 2 příliš nepobrala, takže podpora ve formě živého spoluhráče rozhodně není k zahození.

Krapet nefér

Schopného pomocníka tak využijete hlavně v obraně, jelikož spoluhráči řízení jedničkami a nulami vám příliš mnoho míčů nevybojují. Jistý skill se však nedá upřít protihráčům, kteří sází koše prakticky ze všech pozic, takže pakliže neuspějete v boji o sebrání míče během pohybu na palubovce ani se vám nepodaří soupeři při hodu nasadit „čepici“, můžete počítat s rozvlněním síťky na vaší straně. Vaše střelba je ovšem nyní také méně chaotická, především díky chytrému rozhodnutí autorů přidat vašemu hráči indikátor střely, takže při uvolnění tlačítka ve správnou chvíli i vy dokážete pěkně skórovat. Samozřejmě, na kvalitu střelby má vliv i volba hráče, která tak i nadále zůstává hnacím motorem postupu, jelikož jen za odehrané zápasy a získané mince si tak budete moci přijít na lepší kousky. Neříkám, že indikátor funguje vždy bezchybně, takže se připravte i na momenty, kdy již letíte na koš, vše „v zeleném“ a hráč statečně zakončí svůj let efektním zapíchnutím balónu do obroučky. Ale což, to se stává i lepším, nevěšte hlavu.

S nulami do mulťáku nelez

Jak jsem již zmínil, ve hře je přichystán i čistě multiplayerový mód, tentokráte ve formě šampionátu. S vašimi borci se tak protloukáte jednotlivými divizemi a snažíte se dostat na samotný vrchol. Zde samozřejmě funguje klasický efekt podobného hraní, že povětšinou se budete utkávat s týmy, ve kterých již figurují pořádní pořízci, který si z vašich nováčků udělají každým útokem dobrý den. Jedinou možností tak je do online naskočit až po nasbírání kvalitnějších hráčů, které získáte dokončením sezón. Ano, je to prostě kolotoč, na čemž by nebylo nic až tak špatného, kdyby samotné hraní nebylo tááák stereotypní.

Bonusy?

Ač sice můžeme nadávat na absenci herních výzev, i v druhém díle naopak zůstaly náhodné bonusy a násobiče, které můžete během hraní čas od času aktivovat. Tento arkádový prvek dokáže přidat na zábavnosti, bezesporu. Někdy však narazíte na maximálně frustrující situace, kdy prostřednictvím soupeřových vychytávek dokážete prohrát dobře rozjetý zápas. Jedná se zkrátka o dvousečnou náhodnou zbraň, která se může obrátit proti vám. Co se technického zpracování NBA 2K Playgrounds 2 týče, tak nemám příliš co vytknout. Komiksový vzhled hráčů a palubovky titulu sedí, vše se plynule hýbe a zvuková stránka je také ucházející. Jediným markantním problémem tak zůstává to, že osobně tento kousek neshledávám příliš trvanlivým. S chutí si večer dám pár zápasů, nicméně na nějaké dlouhé sezení to po čase skutečně není. To vše se samozřejmě mění v závislosti na počtu živých hráčů ve vašem okolí. To poté míra zábavy roste, to mi věřte.

Ceny hry NBA 2K Playgrounds 2 srovnáte na Zboží.cz.

65%
Arkádový basket jako řemen. Škoda menší propracovanosti a herních možností.