Firewall Zero Hour

Firewall Zero Hour - recenze
Firewall Zero Hour - recenze
04:35, 10.11.2018

Rozhodnúť sa vytvoriť striktnú online hru prezentovanú cez virtuálnu realitu je aj v dnešnej dobe viac ako odvážny krok, ktorý sa však nedávno uskutočnil vďaka spoločnosti First Contact Entertainment a ich produkcii pre perifériu PlayStation VR. Razom sa mi do rúk dostala striktne taktická FPS s prísľubom rastúcej komunity, ktorá však trpí pár dôležitými nedostatkami a paradoxne teraz nenarážam len na potieranie akejkoľvek formy singl režimu, respektíve dejovej linky.

Možnosť vykloniť sa cez hranu prekážky má niečo do seba a človek má pocit akejsi výhody.

Klik pro zvětšení (Firewall Zero Hour - recenze)

Nebudeme si tu teraz opisovať známe fakty, prečo sú určité hry z VR vrecka viac zábavné, než tie v tradičnom pojatí, na to sme dúfam už na našom webe dostatočne dospelí, a teda informovaní. Ak však niekto prináša hru, akou je práve Firewall Zero Hour, a jej celkový potenciál stavia z 99% len na virtuálnej realite a jej možnostiach, musí pochopiteľne dodať patričný obsah a neočakávať zhovievavosť dnešných rozmaznaných konzumentov. No a práve v tomto Firewall čiastočne chybuje, keďže sa až príliš spolieha na komunitu. Pôvodný dátum vydania pre Firewall Zero Hour bol tri mesiace späť a ja sám som si zámerne nechal dostatok času a odstupu na jej hodnotenie. Nemám teraz na mysli priamo kvalitu hry, o tej sa ešte dnes porozprávame, avšak onen čas som chcel ako zrkadlo spomenutej komunity, ktorá hru ako takú s odstupom troch mesiacov ešte zapína. Čo myslíte, hrá to ešte dnes niekto?

Zdĺhavé čakania pred vpustením do arény môžu odradiť, ale nie je to až tak kritické.

Na moje prekvapenie sa okolo celej značky skutočne aj dnes točí skupinka nadšencov. Hra je teda hraná a ak by ste si ju dnes zakúpili s nádejou, že vám pár týždňov spríjemní čakanie na koniec roka, určite by to tak mohlo byť. Avšak za určitých podmienok. Je treba vlastniť PSVR Aim Controller, pre ktorý je táto akcia primárne vytvorená. Nenechajte sa učičíkať faktom, že hrať je možné aj cez klasický ovládač, keďže to je síce pravda, ale zážitok a hlavne pôžitok z vtiahnutia do celej atmosféry je tým pádom na bode mrazu. Vďaka spomínanej periférii sa vám cez vaše paže premáva pocit reálnej streľby. Samotný ovládač krásne imituje držanie rôznych útočných zbraní, ktoré sa zakladajú na reálnych predlohách a v spojení s vibráciami je z toho unikátny zážitok. V rovnakom duchu by som mohol opísať aj technickú kvalitu hry ako takej. Firewall Zero Hour totižto určite patrí medzi špičku súčasných grafických možností na PlayStation VR, respektíve PS4, a to je určite ďalším argumentom s pozitívnym echom.

Privítajte širokú škálu možností ako si upraviť svojho teroristu/vojaka/policajta.

Niekoľko dizajnom odlišných máp, ktoré sú svojou veľkosťou pochopiteľne z tej menšej kategórie, vám poslúžia ako interaktívna šachovnica pre celkovo ôsmych hráčov. Máme tu teda hlavný režim 4 vs 4, kde sa všetko točí okolo snahy jedného tímu prepadnúť ten druhý a buď im ukradnúť dáta z počítača, alebo ich prevalcovať v zmysle bodov (jedna dve rany do hlavy a je koniec, žiadne oživenie len vaše chladnúce telo na zemi). Toto je základ, ktorý autori obalili do pár menších podružných nastavení, avšak všetko to nakoniec začína a končí práve v tomto režime. Kto chce byť čo najefektívnejší, je dobré si jednotlivé hry zakladať sám, keďže je v možnostiach pár skratiek, kde môže súper získať výhodu voči vám. Napríklad takým povolením hlasovej komunikácie pre mŕtvych členov teamu, ktorí tak cez kamery pekne sledujú pohyb ešte živých súperov a pomáhajú svojim členom sa pripraviť na útok alebo obranu. Toto sú však veci, ktoré človek dostane pod kožu už po pár hodinách hrania.

Ak sa niekto v hre vzdá, samotná hra na tento fakt jeho protihráčov neupozorní a tak sa jedna mapa môže pokojne natiahnuť až do uplynutia časového limitu.

Vyššie som už čo to naznačil okolo často dlhého čakania v lobbie než sa celý proces rozbehne. Toto je asi jeden z najväčších nedostatkov tohto VR klonu série Rainbow Six. Čakanie na pripojenie zbytku hráčov, čakanie na odsúhlasenie ich výbavy, čakanie na načítanie mapy a nakoniec aj čakanie na ukončenie hry (to je práve odraz nie práve ideálne zvládnutého monitorovania odpojených členov). Ak sa vám však hra zapáči a nájdete si tu zdravé jadro spoluhráčov ako aj protihráčov, budete musieť ohnúť chrbát a vydržať to. Kto by chcel trošku tréningu, tak ten je možný absolvovať aj pomocou NPC protivníkov, avšak nie spoluhráčov. Toto všetko je ale malá náplasť za pomerne chudobný obsah celej hry. Možnosti samotnej virtuálnej reality vidím v spojení s Firewall Zero Hour vcelku pozitívne. Ovládanie je celkovo intuitívne a funguje výborne pri väčšine situácií v hre. Tri triedy bojovníkov sú síce bez rozsahu dôležitosti, keďže človek aj tak nakoniec skončí u tej prvej a na nejakého medika sa tu nikto hrať nebude. Ak by autori vo výsledku skrátili čakacie lehoty a podporili komunitu nejakou formou pravidelných online eventov, určite by to prilákalo ďalší počet nadšencov do taktickej akcie.

Veľký palec hore za zvuk zbraní, ako keby ste sa ocitli na skutočnej strelnici.

Majiteľom PSVR sa teda teraz prihovorím prostredníctvom klasického záveru. Pokiaľ svoju knižnicu hier zo segmentu virtuálnej reality chcete obohatiť o poctivú taktickú FPS, práve Firewall Zero Hour je pre vás ideálna voľba, keďže nič iné vás v tomto smere na danej periférii už ani nečaká.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Sony Czech.

Recenzovaná verze: PlayStation 4 PRO (PSVR)

Ceny hry Firewall Zero Hour srovnáte na Zboží.cz.