Strange Brigade

Strange Brigade - recenze
Strange Brigade - recenze
12:00, 15.10.2018

V záplavě trendů Battle Royale se mi zdá, že udělat pořádnou coop multiplayer akci bez tohoto módu je nesmírně složité. Ale pozor, máme tu Strange Brigade, taky coop multiplayer akci, a to právě bez zmíněného Battle Royale. A ačkoliv jsem od hry nečekal mnoho, musím říct, že Strange Brigade je nakonec záležitostí úplně mimo má skeptická očekávání...

Je to kampaň!

Hned na začátku bych měl zmínit, že hlavním tahákem hry je kampaň. Pravda, není moc dlouhá a příběh není žádné mistrovské dílo, přesto zde plní svou funkci. Jak jsem již řekl, příběh není nic moc, máme skupinu neohrožených dobrodruhů ze staré Anglie, vyslané na výpravu za pokladem již dávno mrtvé egyptské říše. Jak je vám už jasné, tato říše zas tak mrtvá není, je tak trochu NEmrtvá. A máme zápletku. Přehlédněme tedy tuto slabou stránku hry a zaměřme se na kampaň jinak. Je rozdělená na několik misí, každá na jiné mapě. Otevřený svět tu sice nenajdete, ale za to jsou mapy skvěle propracované a na uzavřený prostor i docela rozsáhlé. Prostředí se také co každou misi mění, jednou se probíjíte džunglí, jindy zase běháte po obrovských chrámech. Navíc je třeba pochválit i propracovanost map, spousta detailů udělala parádní pastvu pro oči.

Klik pro zvětšení (Strange Brigade - recenze )

Ačkoliv je střílení hromady nepřátel celkem sranda již sama o sobě, vývojáři obohacují hru i o prvek hádanek. A těch si užijite opravdu hromadu. Jsou na každém rohu, některé zvládnete levou zadní, některé vás na dobrých deset, patnáct minut potrápí. Kombinace střílení a logického přemýšlení zde funguje skvěle. Hra se tak dělí na pasáže, kde řešíte logické hádanky a po čtvrthodinovém přemýšlení si vybijete zlost na stovkách nepřátel. Po mapě je navíc rozmístěna spousta ukrytých bonusů a pokladů, takže i jejich hledání vám může nějakou tu chvíli zabrat. Já jakožto obrovský fanoušek série Uncharted jsem měl nutkání najít zde každý poklad a bonus ve všech misích. Když to teda shrnu, je to kampaň se vším všudy, až na příběh. Celou hru vás navíc doprovází hláškující vypravěč, reagující na všechno co děláte. Skočíte kotrmelec? Vypravěč vás ohodnotí 9 body z 10. A k tomu všemu jsou zde černobílé cutscény, a ty spolu s vypravěčovým hlasem působí jako jedna velká groteska. A to má své kouzlo.

Lovci pokladů

Hru můžete hrát stylem, jaký vám vyhovuje, na výběr zde máte ze čtyř charakterů, každý s unikátními vlastnostmi. Hrajte jako ostrostřelec nebo smrtelně rychlý scout. Arzenál zbraní je bohužel dost chudý, takže volte pečlivě. Každá postava má i svoje ultimátní schopnosti, které se vám dobíjejí zabíjením nepřátel. Začínáte se schopností jednou, ale v průběhu hry si postupně odemknete další.

Kampaň jsem sice zmínil hned na začátku, ale není to jediný herní mód, co si zde můžete zahrát. Jsou ještě další dva - survival a score attack. Podstata survivalu je celkem jasná a není třeba k ní něco dodávat, funguje jako klasický režim přežití, kdy se na vás valí spousta nepřátel po vlnách. V score attacku se po vás bude vyžadovat hlavně rychlost a přesnost. Poběžíte trasou se spoustou nepřátel s cílem co nejrychleji se jich všech zbavit a doběhnout na konec mapy.

Nepřátelé a spojenci

Co ale vytknout musím, je umělá inteligence nepřátel. Nevím, jestli měl být záměr, že nemrtví nepřátelé skutečně uvažují jako mrtví. To sice budí dojem, že stojíte proti bandě bezmozků, ovšem tento dojem vás začne po nějaké době nudit. Umělá inteligence je naštěstí vykompenzována obrovským počtem typů nepřátel. Dočkáte se obrněnců, střelců, pyromanů, létajícího agresivního hmyzu, štírů, kostlivců, teleportujících se nepřátel, všerůzných assasínů, no prostě je toho kvantum. Spousta bossů a minibossů je zde samozřejmostí, jen je škoda, že do většiny z nich stačí jen normálně střílet a nemusíte tak speciálně měnit vaši taktiku na každý typ nepřítele.

Kampaň si můžete zahrát samozřejmě sami, ale je zde možnost pozvat až další tři kamarády. Pokud ale vaši kamarádi Strange Brigade nemají (nebo kamarády nemáte), zoufat nemusíte. Můžete vytvořit lobby, do kterého se může kdokoliv připojit, a vaše bratrstvo neohrožených se může vydat na výpravu. Životy, poškození a celkově obtížnost nepřátel se ale nemění, ať už hrajete sami nebo ve čtyřech. Když tedy hrajte ve více lidech, automaticky je pak hra snazší, když máte trojnásobnou palebnou sílu. Nevýhodou multiplayeru s cizími hráči je fakt, že vás mohou vaši kolegové značně zbrzdit, když potřebujete interakci pro více hráčů. Další nevýhodou multiplayeru je i příšerně dlouhý matchmaking.

Verdikt

Ze hry, od které jsem nic nečekal, se tak nakonec stala hra, která mi dlouho chyběla. Příjemná atmosféra, spousta střílení, hádanek, hláškující vypravěč a parádní mulťák. Tento styl hry nebude asi pro každého, ale pokud jste fanoušci adventur, je Strange Brigade parádní odreagovačkou. Je to také důkazem, že ne každá coop střílečka musí nutně obsahovat milovaný battle royale. Je pravda, že sem tam má hra technické problémy (občasné propady FPS jsou obzvlášť otravné), ale přehlédneme-li tento problém, máme tu pořádnou a kvalitní coop akci.

80%
Strange Brigade je skvělou odreagovačkou, která mi do teď v herním světě chyběla. Parádní coop střílečka!