Warhammer Vermintide 2 - Shadows Over Bogenhafen

Warhammer Vermintide 2 - Shadows Over Bogenhafen - recenze
11:22, 22.01.2019

Hra Warhammer Vemintide 2 vyšla v březnu tohoto roku. První díl této série, který spatřil světlo světa v roce 2015, byl celkově přijat velmi kladně. Druhý díl už ale tak úspěšně nedopadl. V podstatě se jednalo o to samé v bledě modrém. Ale nyní se po nějaké době objevuje první samostatné DLC s vlastní příběhovou linií - Shadows Over Bogenhafen. Přináší toto DLC konečně něco nového a jiného?

O co vlastně jde

Warhammer Vermintide 2 je klasické RPG se spoustou akce a hromadami nepřátel. Vyhráváte mise, za které následovně dostáváte lepší a lepší vybavení. Bohužel se hra nevyvarovala loot boxům a je dost škoda že veškeré sbírání vybavení je pouze na jejich principu. Na výběr máte z pěti základních tříd hrdinů, každá z nich si pak odemyká vlastní modifikované charaktery, vždy s jinými schopnostmi, takže každý si najde své. K dispozici máte z široký arzenál zbraní. Každý hrdina má sice své přednastavené zbraně, vycházející z jeho schopností, hra vás ale nijak neomezuje - není zde problém dát tiché lučišnici válečné kladivo místo dýky (ale zrovna tuto kombinaci bych nedoporučoval). V každé úrovni máte hlavní úkol, podle kterého se řídíte (většinou budete muset prostě jen někam dojít). Volnost je opravdu malá, neboť hra vás celou dobu vede pěkně za ručičku. V cestě vám budou stát stovky nepřátel a spousta bossů. S těmi si ale hlavu lámat nemusíte, protože ačkoliv se na vás bude v jeden moment valit asi 60 nepřátel, tak vy jste něco jako John Rambo nebo Terminátor, prostě hotové stroje k zabíjení. Pár kliknutí levého tlačítka na myši a není co řešit. Hra také sázela na multiplayer, který sice funguje, ale pokud tuto hru zrovna nevlastní nějací vaši přátelé, moc vás to s cizími hráči bavit nebude.

Klik pro zvětšení (Warhammer Vermintide 2 - Shadows Over Bogenhafen - recenze)

Odreagovačku nečekejte

Teď už ale k samotnému DLC. Shadows Over Bogenhafen zavede výpravu hrdinů do tichého a poklidného města - po pár minutách ale zjistíte, že zas tak opuštěné není. Napadli ho zlí myšáci! No, zápletka se moc nepovedla. Warhammer Vermintide se zaměřuje spíš na akci samotnou, než na dějovou linii. Jenže i ta akce trochu vázne. Všechno je pomalé, než se dostanete z bodu A do bodu B, zabere to hezkou půl hodinku. Boj samotný nemá moc spád, všechno je hrozně zmatené, nevíte, kdo a kde po vás útočí a pak se divíte, kdo vás zase zabil. A chybí tu sprint - jediná možnost jak si zrychlit pohyb je vypít lektvar rychlosti. Pohyb vaší postavy je tak značně omezený, což je u hry, kde se potřebujete vypořádat se spoustou nepřátel za krátkou chvíli celkem problém. DLC proti původní hře nepřináší nic nového, pouze dvě nové mapy. Navíc obsahuje jenom dvě mise (pravda, o něco delší než standardní).

Chyby v matrixu?

I přes špatnou plynulost hry a příběh bych se dokázal přenést, bohužel hru kazí i její technické zpracování. Grafika není na pohled nic moc, ale přesto je značně náročná na výkon vašeho herního stroje. Pokud nemáte opravdu dobrou a drahou mašinku, tak s ní budete dost bojovat. Docílit totiž hratelných 50 FPS je zde celkem náročný úkol. Když už jsme u těch FPS, tak právě jejich propady jsou asi největším problémem celé hry. To jsem si takhle v klídku šel katakombami a najedou se všechno zasekne. Za pár vteřin si kladu otázku "Jak jsem se dostal ven?" Prostě vás hra teleportuje 20 metrů doleva. V přímém boji je to ale ze všeho nejhorší - začnete sekat hlavy vašim nepřátelům a najednou SEK! A jste zase někde úplně jinde. Bugy a glitche hru taky moc nevylepšují. A že jich tam není málo...

Přichází zklamání

Popravdě, Warhammer Vermintide 2 - Shadows Over Bogenhafen bylo pro mě velikým zklamáním. Z trailerů vypadá hra naprosto výborně, nádherná grafika, plynulost - vypadá to jako hra vašich snů. Jenže od očekávané akce dostanete podprůměrnou hru, která nejenom vypadá vizuálně dost zastarale, ale je plná chyb, technických nedostatků a naprosto šílených propadů FPS. Tato hra neposlouží ani jako odreagovačka, kdy máte chuť se odpoutat od světa a jít kosit hordy nepřátel. Bohužel, odreagovačky by měli mít jisté tempo a svižnost a to teda Vermintide 2 SoB nemá. DLC nepřivádí do hry nic nového, jen další únavné procházení a bezhlavé sekání všude okolo vás. Docela mě to mrzí, první díl měl velký potenciál a očekávalo se, že druhý díl bude kráčet v jeho stopách. A ono ne. Nicméně, ať už jsem hru zkritizoval jakkoliv, stále pevně věřím, že se najdou naopak i fanoušci této hry, kteří i přes mé velmi skeptické oči vidí hru jako povedený titul. Kdo jste si tedy užívali rubání zlotřilých myšáků v prvním díle a už vám to chybí, pořiďte si dvojku i datadiskem.

50%
Docela zklamání - DLC nepřináší nic nového a má velmi krátkou hrací dobu. Obrovské propady FPS a špatné technické zpracování hry vás bude deprimovat po celou dobu hry. Za trest to ale můžete myšákům pěkně nandat.