Medvěd Wrr: Karetní hra

Medvěd Wrr: Karetní hra - recenze
Medvěd Wrr: Karetní hra - recenze
00:00, 15.09.2018

Rôznorodosť návštevníkov nášho webu zvádza k nutnosti neopomínať ani tých skôr narodených. Preto ste sa možno, či už sami, alebo po boku svojich vlastných detí, stretli s lokálne úspešnou knižkou Medvěd Wrr, ktorá má okrem podivného názvu v sebe kus hravej roztomilosti. Možno aj preto na základe príbehu v knihe samotnej vznikla jednoduchá kartová hra pre menších, či o palec väčších nadšencov.

V tomto prípade sa skutočne nebudeme u pravidiel potiť tak, ako sa to v našich recenziách bežne stáva.

Klik pro zvětšení (Medvěd Wrr: Karetní hra - recenze)

Je tomu presne tak. Karty si tu môžu rozdať už deti od siedmych rokov a vytvoriť tak minimálne dvoj a maximálne štvorčlennú skupinku, s chuťou zabiť pár minúť nudy. Medvěd Wrr: Karetní hra je ideálna vec na krátke cesty autom prípadne vyplnenie tej hladnej pauzy pri čakaní na donášku pizze. Jedna hra vám totižto nezaberie viac ako dvadsať minút a máte teda čas zapojiť do aktivity všetkých naokolo a navyše v rýchlom striedaní. O čom to však celé vlastne je?

Banda záškodníckych pirátov vyskákala z magických kníh a len vy ich môžete zase vrátiť tam, kam patria.

Kto pozná predlohu, možno ste ju s obľubou predčítali svojim ratolestiam, tak bude v oblasti príbehu ako doma. Tak ako tomu bolo v písanej verzii, tak tomu je aj v kartách samotných. Jeden roztomilý medvedík z plyšu sa nešťastnou náhodou stratil v tajomnej továrni na čary, kde to má pod palcom korytnačka s honosným menom Edward. Ten si však neplní svoju prácu zrovna svedomito a tak mu razom z jednej z kníh vyskáču zástupy nebezpečných pirátov, ktorým nenapadne nič lepšie, než začať okupovať vzácnu tlačiareň na spomínané väzby. Edward má však v pancieri dosť rozumu na to, aby stroj rýchlo rozobral a jeho jednotlivé súčiastky skryl do knižiek. Bohužiaľ je práve v dosť zlom psychickom rozpoložení a úplne zabudne, kde to vlastne všetko zastrčil. A tu začína popud na spustenie malej veľkej kartovej zábavky.

Úlohou vás, ako záchrancov samotného Edwarda a jeho vzácneho stroja, je postupne jednotlivé knihy prehľadávať v snahe dopátrať sa k strateným predmetom. Počas toho sa vám logicky pred karty postavia spomínaní milovníci rumu a papagájov, čo je element akéhosi boja v štýle prebíjania slabších kariet silnejšími. Keďže by bolo divné, ak by sa náš Wrr kamarát naklonoval do ďalších troch verzií, tak mimo hlavného hrdinu si hráči môžu vybrať ďalšie charaktery so špeciálnymi schopnosťami, ktoré majú svoj pôvod rovnako vybratý zo spomínanej predlohy. Je to tradične postavené na hesle; to čo neviem ja, vie určite môj kamarát. Scenár jednotlivých partií je jednoduchý ako detská myseľ, čiže bez akýchkoľvek vedľajších a rušivých elementov. Hráč tak buď koná, alebo vyčkáva. Všetko je potom samozrejme závislé na dôležitosti kariet, aké má v ruke. Výklad samotných pravidiel pochopíte na prvé prečítanie a tak sa ani ja nebudem o ne nejako bližšie opierať.

Obsahom balenia je 66 kariet, ktoré môžem pokojne označiť za pekne ilustrované tak, aby hravo zapadali do potrieb mladšieho publika. Samotná zábava je už potom vec individuálna, ale počas testovania, kde som si na pomoc privolal jednak mladšie publikum a neskôr ho premiešal aj s dospelejším materiálom, sa vyskytli nielen momenty plné úsmevov a húkania, ale aj ono markantné posmievanie sa nad padlými súpermi. Fakt, že starší museli neskôr nútiť tých mladších do akejsi odvety, už nechám na vaše individuálne posúdenie.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti GameRock

80%
Kartová jednohubka na motívy známej knihy, ktorú pochopí okamžite každý, ako mladšieho veku tak samozrejme aj toho vyššieho