Naruto Shippuden Ultimate Ninja Storm Trilogy

Naruto Shippuden Ultimate Ninja Storm Trilogy - recenze
12:30, 05.02.2019

Značka Naruto nás tu globálne terorizuje/teší (to už nechám na vašom vkuse) už bezmála dvadsať rokov, odkedy vyšla v krajine vychádzajúceho slnka prvá zošitová manga. Popularita samotnej značky toho času nabrala obrovský ráz a z domácej pôdy sa bleskovo pretavila do západnej produkcie, až jedného dňa prišiel Naruto aj k naším, pre neho, neprebádaným brehom. Nebudem vás tu teraz nudiť nejakou chronológiou dávno vydaných hier z tejto IP a prejdem rovno k podstate samotnej recenzie. Akási čiastková séria Ultimate Ninja Storm sa totižto v prvých troch dieloch nedávno ocitla aj na hybridnej platforme od Nintenda a tak som si nenechal ujsť príležitosť zhodnotiť jej obsah a podeliť sa s vami o to zásadné a vecné.

Kde sa do pekla zabudol štvrtý diel?!

Klik pro zvětšení (Naruto Shippuden Ultimate Ninja Storm Trilogy - recenze)

Je trošku trestuhodné, že spoločnosť Namco akosi striktne trvala len na porte prvých troch dielov a práve štvrtý a kritikou najviac cenený Naruto Shippuden Ultimate Ninja Storm 4 v tomto balíčku nenájdete. Ono sa to totižto nevolá trilógiou len tak zo srandy, avšak obsahovo je aj napriek tomu stále o čo stáť. Osobne síce nepatrím do sekty, čo sa v noci prezlieka do oranžových oblekov a mláti plyšové hračky varechou po zadku, každopádne hrubé rysy dejovej linky série Naruto mám myslím ako tak zvládnuté, čím sa logicky môžem pasovať za zvrchovaného odborníka na predmetnú vec. Aj preto viem, že koniec druhej a rozhodne aj tretej časti tejto bojovej série poskytuje dostatok priestoru na zábavné diskusie v kruhu fanatikov bez toho, aby ste potrebovali vlastniť spomínanú štvorku. Samotná trilógia vydaná na Switch však samozrejme vychádza z portu bez akejkoľvek pridanej hodnoty (v tomto sme už u týchto hier dosť otrlí a nič nové ani neočakávame), a tak neviem sám, či vás teraz mám nudiť obsiahlou analýzou toho, čo už dávno máte zistené.

Technická stránka skáče na jednej nohe.

Pozvoľna sa teda prebojujem cez pár nosných pilierov, predsa len som poctivý recenzent a prejdeme k tomu, čo vás asi bude zaujímať najviac, a teda k technickej stránke. Značka Ultimate Ninja Storm je klasickou sondou do predlohy bez akejkoľvek snahy nútiť hráčov skúšať hrateľnosť mimo bojov. Máme tu teda (minimálne v prvej časti) menšie mesto podobné prostrediu, aké ste videli alebo čítali. Máme tu rovnako notoricky známe postavy, ktorým navyše môžete obliecť presne to, čo vám vyhovovalo vo vašej milovanej časti 999 zo série 999 a v neposlednej rade tu je prítomný aj profesionálne zvládnutý dabing ako oslí mostík späť k licencii. Hráč pobehuje po mape a v režime príbehu berie všetko, čo mu kto ponúkne, čím sa skôr či neskôr zase ocitne v aréne, kde bojuje a bojuje a zase bojuje. V tomto smere musia byť znalci mimoriadne ukojení, to vám garantujem a dávam na to razítko s overením. Čo to však mení na obligátnej otázke; prečo by som mal hrať ďalšiu bojovú hru z univerza, ktoré mi je totálne ukradnuté?! Ak to vidíte takto, mierim na pár z vás, čo zablúdilo do tohto textu, tak je na čase prejsť k samotnej podstate možností boja.

Frenetické stláčanie všetkého, čo vám príde pod prsty, je možné zraziť na minimum len precíznym učením (platí pre jednotku).

Druhý diel Naruto Shippuden Ultimate Ninja Storm už nedáva toľko priestoru na nejaké pátranie po zákutiach miest a lesov, keďže je oveľa viac upriamený na spomínané konflikty. Je zaujímavé tak porovnať možnosti schémy u bojov medzi jednotkou a dvojkou. V prvom prípade sa vývojári totižto snažili oveľa viac klásť dôraz na komplikované kombo útoky, kde od hráčov doslova vyžadovali znalosť jednotlivých trikov a sekvencií (časti išlo o náročné sety tlačidiel), a razom u pokračovania otočili plachty opačným smerom. Koncept sa z miernemu sandboxu stal lineárnym a aj samotné boje doznali značného prerodu do quick time eventov. Toto si vysvetľujem jednak lepšiemu priblíženiu k seriálovej podobe, hlavne čo do atmosféry, a potom aj snahou o niečo zjednodušiť hru ako takú, čo často prináša priaznivejšie predaje a teda aj zisky. Rozhodne v tomto kontraste poteší prechod do trojky, ktorá je z celej trilógie úplne najlepšia. Jednak ponúka oveľa väčší počet nepriateľov, ktorých dokonca reprezentuje aj sada akýchsi gigantických bossov, a potom je tu suverénne najlepšia optimalizácia pre Switch.

Aj keď po stránke obsahu vedie posledný diel samotnej trilógie, paradoxne ide o najjednoduchšiu jazdu, ktorú zvládne každý, aj menej skúsený, hráč.

Nebojte, nezabudol som na to pre vás najpodstatnejšie. Trilógia zo sveta Ultimate Ninja Storm a jej komplexný remaster dopadli po grafickej a technickej stránke celkovo dosť nelichotivo. Pokiaľ chcete Switch verziu primárne púšťať cez dok, a teda TV, budete asi v tomto smere spokojní. Všetko tu beží na slušných 900p, akonáhle však prejdete do handheld režimu, zrazu dostanete pocit, že by sa vám zišli dioptrické okuliare na čítanie. Obraz dozná efektu rozmazania, čoho pointou je rozlíšenie 540p. Keďže jednotka ponúka otvorenú mapu a ostatné dve časti potom idú skôr cestou tunelu, je to práve prvý diel, kde je badať rapídny pokles snímkovania, a to hlavne pri tlaku na udalosti v jeden okamžik. Je však jasné, prečo tomu tak je, keďže Namco je všeobecne známe nulovou snahou o prínos pri portovaní, ktorý by stál nad všetkými ostatnými. Jednoducho to majú na saláme, a tak ako im to za ten krátky čas prerábania vypáli, tak to aj pustia von a vybavené. Projekt Naruto Shippuden Ultimate Ninja Storm Trilogy je možno aj preto určený len skalným fanúšikom, ktorí sa buď chcú mlátiť po boku priateľov aj mimo domova, alebo pre sortu neznalých danej veci, ktorým však vždy Naruto evokoval nejakú zábavu. Patríte do jednej z týchto skupín?

Ceny hry Naruto Shippuden Ultimate Ninja Storm Trilogy srovnáte na Zboží.cz.

60%
Technicky menej podarený remaster, ktorý môže osloviť len skalných či prípadne neznalých nováčikov