DOOM VFR

DOOM VFR - recenze
DOOM VFR - recenze
19:03, 20.12.2017

Minulý rok sme sa dočkali výborného návratu ku koreňom v podaní titulu DOOM, ktorý nás všetkých v redakcií príjemne prekvapil. Necelý rok a my sme sa dočkali niečoho, čo by sme si pred rokom ešte ťažko predstavovali. Samozrejme nehovorím o ničom inom, ako o titule DOOM VFR, ktorý nedávno vyšiel pre virtuálnu realitu od spoločnosti Sony – PlayStation VR. Po rozpačitom Skyrime si asi hovoríte, že sa jedná o ďalší titul, ktorému by ste sa pravdepodobne mali oblúkom vyhnúť. Už úvodom vám môžem prezradiť, že ak by ste tak učinili, pripravili by ste sa o sakramentsky skvelý zážitok. DOOM VFR sa podaril a ponúka presne to, čo by ste od VR titulu mohli očakávať.

Virtual F.....G Reality!

Je to skutočne tak, DOOM VFR sa hrá aj vypadá výborne. Sám som titul testoval na PS4 Pro verzií a nezaznamenal som nič, čo by mi vyložene v hre vadilo. Samozrejme musíte oželieť drobné kompromisy ale tie takmer nestoja za reč a čo je najhlavnejšie, nemyslím si, že ich počas hry budete vôbec vnímať.

Klik pro zvětšení (DOOM VFR - recenze)

Hra je niečím, ako leporelom minuloročného DOOMa, ak by ste hru dohrali a hneď sa vrhli na VR verziu, našli by ste mnohé podobnosti, dokonca celé pasáže staršieho brata. Či tento fakt beriem, ako zápor? Nemyslím si. Hra vo VR dostáva úplne iný nádych a preto budete ochotní odpustiť vývojárom fakt, že sa jedná o osekanú verziu pôvodného titulu.

Samotný príbeh je však upravený tak, aby dával v tejto osekanej verzií zmysel. Preto sa prevtelíte do nového hrdinu, ktorý je okamžite na začiatku hry zabitý a jeho telo je upravené do akejsi robotickej verzie. Tento guláš má byť zámienkou k tomu aby sa vysvetlilo, prečo sa váš hrdina dokáže takmer kedykoľvek teleportovať. Tým sa ale už dostávame do ďalšej časti recenzie, kde si povieme niečo o hrateľnosti a ovládaní.

Kýbeľ som nepotreboval

Ovládanie titulu DOOM VFR je v skutku príjemné. Z počiatku, keď som sledoval rôzne videá k tejto hre bolo všade prezentované teleportovanie, ako forma pohybu. Ku šťastiu hry sa tento druh pohybu nekoná, alebo vlastne koná ale nie v takej forme, v akej som si ho predstavoval. Hra umožňuje rôzne nastavenia pohybu. V štandardnom nastavení je nastavený sekaný pohyb, ktorý má zabrániť motion sickness. Musím sa priznať, že tento spôsobom fakt nenávidím a okamžite som hľadal alternatívy. Bol som potešený pretože Option menu skutočne obsahovalo takzvaný smooth pohyb, ktorý umožňuje plynulý pohyb za pomoci ľavej páčky ovládača a za pomoci pravej páčky sa otáčate. Presnejšie mierenie je samozrejme riešené vašim pohybom hlavy, čo je podľa môjho názoru skutočnou budúcnosťou hrania videohier. Tento spôsob mierenia ma dostal už v titule Resident Evil VII a strašne si ho užívam.

Je dôležité zmieniť, že hru je možné hrať viacerými spôsobmi. Ja som si zvolil hru s ovládačom Dualschock 4 ale je možné zvoliť ovládanie pomocou Move alebo Aim ovládača. Trúfam si tvrdiť, že každý spôsob predstavuje trošku iný zážitok z hry a to je jednoducho magické. Ovládanie klasickým spôsobom je pohodlné ale nedokáže rozlíšiť pravú ruku od ľavej, preto každým pohybom hlavy mierite pravou aj ľavou rukou na to isté miesto. Namiesto granátov dostávate menší granátomet, ktorý stále držíte v ľavej ruke. Toto riešenie mi prišlo trošku otravné ale je to len drobná chybička na kráse inak skvelého titulu.

Klik pro zvětšení (DOOM VFR - recenze)

Hra obsahuje takmer všetky zbrane pôvodného titulu ale obmedzuje ich len na jeden upgrade z pôvodných dvoch, to je taktiež maličkosť, ktorú hre určite odpustíte. Čo by mohlo hráčom vadiť, je trošku kratšia hracia doba ale zasa na druhú stranu sa jedná o VR titul a povedzme si úprimne, zatiaľ neexistuje pravdepodobne nikto z nás, kto by vydržal v helme viac, ako hodinu nepretržitého hrania. Osobne som po hodine vyblikaný na ďalších 24 hodín, takže neverím, že sa vám hru DOOM VFR podarí dohrať na jeden záťah a myslím si, že vám nejakých tých pár večerov určite vydrží. Keď k tomuto faktu pripočítame tri rôzne varianty hrania, tak získame pomerne slušnú dávku zábavy a to si myslím, že za veľmi prijateľnú sumu.

Ak ste vlastníkom VR headsetu od spoločnosti Sony a chýbala vám poriadna FPS hra, tak ste sa práve dočkali, myslím si, že DOOM VR je jasnou voľbou pre všetkých majiteľov tohto VR zariadenia, ak disponujete AIM alebo Move ovládačmi váš zážitok bude násobený. Určite neváhajte, stojí to za to.

Klik pro zvětšení (DOOM VFR - recenze)

Recenzovaná verze: PlayStation 4 Pro, PlayStation VR

Klik pro zvětšení (DOOM VFR - recenze)