Knowledge is Power

Knowledge is Power - recenze
Knowledge is Power - recenze
20:48, 15.01.2018

Systém interakcie PlayLink na konzolách PlayStation 4, ktorú sme vám už dávnejšie predstavili titulom Hidden Agenda, využíva stále viac a viac nadšencov do akýchsi skupinových videohier. Jedným z argumentov, prečo sa k nim pridať, je určite intuitívne ovládanie cez mobilné telefóny (stačí si stiahnuť príslušnú aplikáciu) a potom aj samotný koncept podporovaných hier. Spomínaný detektívny príbeh v Hidden Agenda nás nútil všímať si aj tie najmenšie detaily, aby sme v závere s úspechom odhalili vraha. To však nie je jediný titul zo série PlayLink, ktorý si môžete do svojej párty zbierky zadovážiť.

Úspech podobných vedomostných súťaží stojí a padá na nadšení vašich priateľov a vás samotných.

Klik pro zvětšení (Knowledge is Power - recenze)

Knowledge is Power, tak ako už samotný názov napovedá, je klasická americká zábava z prelomu deväťdesiatych rokov, ktorá sa jeden čas pevne usadila aj v tunajších televíziách, vylepšená o niekoľko súčasných nápadov. V prípade tejto verzie sa ale v spojení so spomínanou aplikáciou na PlayLink dokáže akákoľvek vaša nudná oslava zmeniť na neočakávanú studnicu plnú zábavy. Stačí vám na to len šesť nadšených hráčov a rovnaký počet telefónov (hra podporuje režim 2 až 6 ľudí v jednej súťaži). Čím viac, o to lepšie, čo ostatne v tejto sfére platí dvojnásobne. Asi najväčšie plus môžeme nájsť v kompletnej lokalizácii pre SK a CZ trh, čím sa SONY v tunajších vodách automaticky s Knowledge is Power dostalo do pozornosti. Nejde ani o to, či viete cudziu reč dostatočne tak, aby ste si užili titul s edukačnou vložkou, ale spomeňme si na úžasný dabing u Buzz!: Svetový kvíz pre PS3 a hneď je vám jasné, o čom píšem.

Kategórie otázok majú rôzne zamerania a mal by si v nich nájsť každý to svoje, v čom sa cíti byť informovaný.

Aplikácia v tomto prípade funguje bez akýchkoľvek problémov a po tom, ako sa v sekunde pripojíte ku konzole PS4, môžete si rýchlo zvoliť jednu z postáv, ktorá vás bude zastupovať počas "súbojov". Poteší možnosť sa odfotografovať a prilepiť si tak k menu aj svoju vlastnú tvár, ale nie je to nijaká podmienka pre vstup do hry samotnej. Tá nie je rozdelená na viac režimov a ide si svoje dvanásťkolové otázky s minifinále v úplnom závere. Správne odpovede sa merajú aj z pohľadu času a ak správne udáte jednu zo štyroch možností a ste navyše rýchlejší než vaši kolegovia, pripíšete si na konto najviac bodov. Nie je to ale celé len o voľbe otázok a počúvaní fádneho komentátora. Vývojári celú túto zábavu okorenili možnosťou kaziť snahu vašim kolegom a to aktiváciou akýchsi zbraní. Pred vypočutím otázky tak môžete napríklad vybraného oponenta zmraziť (počas odpovede si musí následne rýchlo rozbiť ľad na obrazovke telefónu, aby mohol potom označiť to, čo chcel) alebo mu hodiť na displej nášlapnú mínu (ak ju trafí prstom, príde o čas na vykonanie odpovede). Podobných podrazov tu je hneď niekoľko, čím si už asi viete v hlave vybaviť pár scenárov, ktoré musia končiť úsmevmi na každom účastníkovi vašej oslavy s hrou Knowledge is Power.

Grafická stránka, ak sa to tak dá vôbec definovať, je v štýle papierových a látkových predmetov, čo je jednak milé a celkom to pasuje do konceptu tohto žánru.

V zásade tu nemám ďalej o čom písať. Zamilovať si projekt podobného razenia si môžete len za určitých okolností. V okruhu dobrých známych podgurážených alkoholom je to vražedná zábava plná smiechu a chuti hrať znova a znova. Pokiaľ si Knowledge is Power skúsite dať vo dvojici so znudenou manželkou, rovnako sa z toho môže vyvinúť pár úsmevov ale aj pár faciek a ohrdnuté ego. To, čo som ja prežil pri testovaní ďalšej hry zo série PlayLink, sa dá označiť za príjemnú skúsenosť a viem presne, kedy je vhodné vytiahnuť túto televíznu náhradu za doskové hry a kedy to radšej nechať tak. Ostáva dúfať, že aj vy doma to zvládnete a prvá skúsenosť s týmto projektom nakoniec neskoční fiaskom.

Ceny hry Knowledge is the Power srovnáte na Zboží.cz.Klik pro zvětšení (Knowledge is Power - recenze)

69%
Došlo ti víno a všetci sa náhle zdvíhajú k odchodu? Je čas zapnúť túto hru!