The LEGO Ninjago Movie Video Game

The LEGO Ninjago Movie Video Game - recenze
18:08, 05.12.2017

Neuplynula ani tak dlouhá doba a máme tu opět další LEGO hru z dílny Traveller’s Tales Games. Ti se tentokráte rozhodli inspirovat filmem Lego Ninjago a vytvořili tak titul s dosti bizarním názvem Lego Ninjago Movie Video Game. Ano, trochu psycho, jako by zkrácená verze nebyla dostatečná. Samozřejmě, název nedělá hru, tak se nyní pojďme podívat, jak se tento kousek povedl a jestli má smysl znovu se ponořit do kostičkového světa.

Klik pro zvětšení (The LEGO Ninjago Movie Video Game - recenze)

Stále to samé?

Ihned na začátku musím přiznat, že mnohem větším fanouškem kostičkových ninjů než moje maličkost, je můj syn. Osobně jsem však vždy pohlcen Lego hrami, které, ač většinou na jedno brdo, vždy dokáží mé hráčské choutky relativně slušně ukojit. Nabízí tedy ninjovské univerzum něco, čím by se od svých předchůdců odlišilo a hra tak dokázala přilákat i nové fanoušky této herní série. Ano, novinek je tu tentokráte více než v předešlých titulech, takže jsme snad na dobré cestě. Nebo ne?

Principy jsme již někde zahlédli

Hra jako taková se na první pohled nijak nevymyká zaběhlému konceptu předchůdců, takže na nás čeká průchod rozmanitými lokacemi městečka Ninjago a jeho okolí, který působí jakýmsi polootevřeným dojmem, jelikož herní svět je složen z osmi menších úrovní. Během hraní jste nuceni klasicky bojovat s protivníky, řešit různé hádanky a puzzly, vhodně volit toho kterého bojovníka pro danou situaci, sbírat mince a samozřejmě obligátní zlaté kostky. Těch je tentokrát 220 a posbírat všechny, jakožto prerekvizita k platinové trofeji, nějaký čas tak rozhodně zabere. Nově se však do série vkrádají i lehké RPG prvky v podobě vylepšení vašich postav, kdy během průchodu „příběhem“ získáváte speciální tokeny, díky kterým si otevíráte možnosti tu více mincí za provedení speciálního útoku, tu větší dosah a tak dále. Navíc jsou k dispozici i svitky, roztroušené po herních úrovních, po jejichž nalezení se vám zpřístupní speciální funkce, které bývaly k vidění v podobě cheatů v předešlých hrách. Získáte tak násobiče hodnoty posbíraných mincí, detektor sběratelských předmětů a pár dalších vychytávek.

Vše se točí kolem peněz

Za úspěšný sběr mincí se posunujete po žebříčku úrovní, přičemž se vám za každou nově získanou otevřou komponenty pro sestavení vlastních figurek, takže si na své přijdou i ti, kterým klasické postavičky svým vzhledem zcela nevyhovují. Ty klasické, kterých je opět, jak je již zvykem, solidní počet, získáváte jednak za splnění jednotlivých misí a jednak sbíráním balíčků, ze kterých vždy vypadne nějaký ten nový objev. Nemusím připomínat, že sběrači se pro zisk nejcennějších trofejí budou muset řádně snažit, aby našli všechny figurky, ale to tak již stejně jako zlaté kostky k sérii Lego her neodmyslitelně patří. Mince mají ještě jednu podstatnou funkci. Díky nim jste totiž schopni konstruovat stavby, které jsou nutné pro splnění některých z úkolů a je nutné počítat s tím, že některé z nich jsou skutečně hodně drahé. Takže se mince rozhodně budou hodit. Jejich větší přísun si lze zajistit vhodnými kombinacemi úderů, jelikož za každé desetiúderové kombo získáte násobič mincí, který má však trvanlivost zhruba pouze deset vteřin, takže je vhodné během této doby rozbíjet co nejvíce zničitelných předmětů, abyste se co nejvíce obohatili.

Zastavte Garmadona!

Lego hry nikdy nevynikaly nějakými hlubšími příběhy. Samozřejmě, jestliže jste viděli Ninjago film, ve hře si budete připadat jako doma a důvěrně poznáte herní svět, ve kterém se vaše dobrodružství odehrává. Hra se svojí filmovou předlohu snaží více či méně kopírovat jedna ku jedné, takže se v cut scénách lze setkat přímo i se záběry z filmu. Inu, cut scény v tomto případě slouží pouze k jakémusi uvedení další části hry, takže se zkrátka musíme smířit s tím, že příběh je zkrátka lehce na vedlejší koleji. Pro jeho pochopení stačí vzít v potaz to, že vy s vaším týmem speciálně vycvičených ninja hrdinů stojíte proti Lordu Garmadonovi a jeho pohůnkům, kteří se snaží zničit svět Ninjago. No, a na vás je jim v tom zabránit, jak prozaické. Hra, stejně jako film, je propletena mnoha vtípky, přičemž mi v hlavě utkvěl hlavně jeden moment, kdy v závěru příběhu Lloydova matka kontroluje, zda je její syn v pořádku a nežinýruje se zkontrolovat mu prsty na nohou tak, že mu sebere kostičkové nohy, přičemž Lloyd stále stojí na zemi. Podobných momentů je však ve hře celá řada a úsměv na tváři dokáží vyvolat i dialogy mezi postavami.

Facka sem, kombo tam

Jestliže příběh není hlavním tahounem, proč byste po Lego Ninjago měli sáhnout, tak soubojový systém rozhodně ano. V žádné z předchozích her, ano, ani v Marvel Super Heroes, mě souboje nebavily tak jako zde. Snad jen proto je škoda, že během hlavní herní linky se s nimi setkáte spíše sporadicky. V této oblasti bych rozhodně uvítal více střetů, jak z důvodu snadnějšího získávání mincí, tak už z důvodu parádní hratelnosti. Ninjové se od sebe totiž liší použitými zbraněmi a speciálními údery, které jsou schopni protivníkům uštědřit. Speciální údery se postupně učíte od svého průvodce, kterým je v tomto případě mistr Wu. Vzhledem k tomu, že obvykle se na vás v souboji nahrne několik nepřátel najednou, tak se boje vždy zvrhnou v solidní rubačku. Nově jsou poté k dispozici ostřejší komba, při kterých nepřítele vyhodíte do vzduchu a narubete mu co se do něj vejde. Někteří protivnící se navíc umí bránit, takže je nutné údery střídat a nespoléhat se tak pouze na obligátní „čtvereček“. Souboje za rozličné postavy se liší i díky tomu, že ne každá zbraň je stejně rychlá a účinná, takže si jistě naleznete svého favorita, kterého budete upřednostňovat o něco více. Kromě toho je samozřejmě nutné sledovat, jakou specializaci postavičky mají, takže podobně jako například v Harry Potterovi není každá postava schopna zvládnout všechny úkoly a je tak nutné se, hlavně již v režimu volné hry, dobře orientovat v jednotlivých schopnostech. Některé postavy dokáží ovládat a hackovat počítače, jiné mrazit vodu či roztavit kov. V tomto se již hra nijak zvlášť neodlišuje od minulých kousků z poslední doby.

Je to snadné, ale to neva

Jestliže bych měl hře něco vytknout, patrně by to byla její příliš snadná obtížnost. Samozřejmě, chápu, že primární cílovkou není pětatřicetiletý kořen, ale spíše jeho potomci, pro které je laťka nastavena ideálně. Největší zjednodušení je neustále zjevující se šipka, díky které okamžitě víte, kam máte jít a i v situacích, kdy je potřeba pro otevření cesty vyřešit nějakou tu hádanku, nejedná se o nic, co by vás zbrzdilo byť jen na pár minut. Ideálně tak lze tento kousek doporučit všem, kdo mají jedno či dvě děti, které si spolu v lokální kooperaci nemálo vyblbnou a kdyby byl přeci jen v rámci postupu nějaký problém, od toho jste tu vy, abyste jim pomohli. Ve finále mě však ninjové mile překvapili a i přesto, že jsem do tohoto světa nahlédl prakticky poprvé, musím říci, že tento titul se TT Games opět povedl.

85%
Lehce inovativní LEGO hra se zábavným soubojovým systémem, která pohodlně zabaví jak malé, tak i větší hráče. A nejlépe oba typy najednou!