Miitopia

Miitopia - recenze
Miitopia - recenze
15:00, 27.07.2017

Koncom minulého roku sa v Japonsku objavila ďalšia, na prvý pohľad možno zbytočná, arkáda s Mii postavičkami, ktorá už od pohľadu evokovala podobnosť s titulom Tomodachi Life z pred troch rokov. Nintendo 3DS tak dostalo novú exkluzivitu, ktorá po technickej stránke samozrejme nikomu kolená nepodlomí, ale akú treba skutočne okúsiť na vlastnú kožu. Môj komentár o zbytočnosti z úvodnej vety však neberte nijako negatívne, sám som mal ten pocit, až kým nám do redakcie nedorazila na test práve Miitopia a ja som znova raz musel zahodiť očné predsudky. Od toho dňa som sa nemohol vymaniť z jej pevného zovretia a dôvody svojho evidentného nadšenia si samozrejme zhrnieme v dnešnej recenzii.

Chuck Norris, Batman, Bob Ross a Morgan Freeman vkročia do baru. Nie, to nie je začiatok vtipu.

Klik pro zvětšení (Miitopia - recenze)

Dnes sa nám už logicky Miitopia prezentuje v lokalizovanej forme aj pre západ a tunajšie lúky či háje. Jej obsahom je úplne primitívny základ používania Mii charakterov v jednoduchých dejových linkách, avšak to veľké "ale" spočíva v možnosti si zvoliť tie ideálne tváre, ktoré vyhovujú hlavne vám. Získate tak kontrolu nad štvoricou hrdinov (pripomínam, že podľa vlastného uváženia), ktorí jedného dňa vyrazia na desaťhodinovú púť členitou krajinou plnou nástrah a vtipných momentov. Miitopia nie je žiadnym filozofickým dielom, jej základy si v podstate vytvárate vy sami. Stačí si nastaviť tvár pre hlavného bossa hneď na štarte a následne sa pokúšať dopracovať až k jeho likvidácii. Týmto chcem pozdraviť priateľa a kolegu Jaroslava, ktorý sa stal predlohou pre môjho úhlavného nepriateľa v tejto ťahovej RPG.

Smiať sa budete len do takej miery, aký je váš zmysel pre humor.

Klik pro zvětšení (Miitopia - recenze)

Technickú stránku som vám možno znechutil vyššie, každopádne teraz sa k nej v krátkosti vrátim. Mii postavičky sa nijako nezmenili a opäť majú hlavy väčšie než zbytok tela. Čo sa však meniť môže, a samozrejme bude, sú jednak zbrane používané počas ťahových súbojov, špeciálne obleky a v neposlednom rade aj unikátne schopnosti vašich hrdinov. Medzi nimi nájdete dosť nevídané ekvivalenty povolania s dosť razantným fantasy dopadom. Okrem klasického rytiera či čarodeja si tu môžete vybrať aj z rastliny či tanku. Toto bizarné prepojenie sa autorom podarilo rozložiť na viac stupňov a príbeh, ktorým budete postupne putovať, vás postaví pred neriešiteľnú situáciu so stratou vašej kompánie, následne aj odcudzením vybavenia vrátane oblekov (ostane vám len daná úroveň levelu) a hráč musí jednoducho začať zase od znova. Nie je to však žiadna frustrácia, ba naopak. Tešil som sa na verbovanie nových Mii charakterov a ich vylepšovanie. Takýchto momentov je tu dosť na to, aby ste si mohli vyskúšať všetky povolania a preskúmať tak schému celej Miitopie.

Hra vás často vyzve na vytvorenie vlastných citácií, ktoré potom vkladá do úst charakterom. Verím, že vám teraz predstavivosť šrotuje na plné obrátky.

Klik pro zvětšení (Miitopia - recenze)

Komplexnosť máp, ktoré sú rozdelené na klasické prostredia (les, púšť, hory atď), ponúka minimálnu možnosť pohybu. Ten je plne vo vašich rukách len v prípade neutrálnych prostredí, kam radíme dediny a mestá. Mimo nich je potom pohyb plne automatický a jediné, do čoho môžete zasahovať, je smer na križovatkách či rýchlosť chôdze hrdinov. Akonáhle narazíte na súboj, hra sa automaticky prepne do arény a tu už nastupuje notoricky známy model z JRPG, kde jeden ťah súpera strieda váš a naopak. Oveľa zaujímavejší je však koncept priateľstiev, ktoré si medzi hrdinami vylepšujete rôznymi spôsobmi. Dávate si darčeky, navštevujete sa v hotelových izbách (tie slúžia ako save bod a zároveň interaktívne menu), či si len pomáhate počas prechádzok cez dungeon lokácie. Všetko je to spracované na humornej note a každá diskusia je potencionálny vtip. To všetko ale záleží od vášho využívania možností u Miitopie. Tu musím podotknúť, že tak, ako si zvyšujete úroveň a silu priateľstva, sa vám otvára viac a viac útočných či obranných schopností, ktoré môže vypnúť zase len rozpad priateľstva.

Dať opäť dokopy rozbité priateľstvo môže len dlhodobé putovanie po boku nahnevaného kolegu. Čas zhojí všetky rany.

Klik pro zvětšení (Miitopia - recenze)

Interakcia v prípade tejto hry je na vysokom stupni. Každý oblek môžete nastaviť do vašej obľúbenej farby. Každé ústa v hre môžu hovoriť vašou rečou a rovnako aj spleť priateľstiev môže mať hlavný dopad na náročnosť pri súbojoch. Pozornému oku čitateľov určite neunikol fakt, že som akosi zabudol spomenúť motiváciu putovania v tejto Mii telenovele. Vaša nemesis sa týka únosu tvárí všetkých obyvateľov v kraji, ktoré v mojom prípade boss Jaroslav odcudzil a navliekol na hlavu stoviek oblúd naokolo. Ich oslobodenie spočíva v eliminácii nepriateľov, čo znamená, že každý úspešný súboj navráti jednu osobnosť späť do pôvodného stavu. Čím viac zachránených budete mať na konte, o to viac možností sa vám potom otvorí počas bojov. Všetko je to prepojené ako dažďový prales a kto by mal pocit, že sa snáď obsahom Miitopia nepredvádza v dosť dobrom svetle, tak ho poteším sériou minihier. Na tie je nutné sa dostať k unikátnym tiketom, ktoré vám odomknú točenie kolesom šťastia alebo súboj "kameň, nožnice, papier" s robotom. Ak ste úspešní, môžete získať finančnú odmenu na nákup vybavenia alebo lístky na plavbu s priateľom.

Po každej náročnej bitke je nutné si odpočinúť a dobre sa najesť. Jedlo je jednou z ciest ako vylepšiť schopnosti hrdinov a je možné ho získať aj z tiel zabitých nepriateľov.

Miitopia je ako tá najlepšia minihra, akú ste kedy mali možnosť skúsiť, ktorú niekto povýšil takmer do trojáčkovej formy a nechal na vás sa rozhodnúť, čo má byť jej zábavným obsahom. Podporuje Amiibo na aplikovanie oblekov či získanie značnej finančnej hotovosti. Má pekný 3D efekt a je možné ju ovládať len cez dotykovú obrazovku. Toto je hra ideálna na cesty, ktorá vás nepustí ani až do samotného konca. Určite budem jeden z malého množstva novinárov s tak vysokým hodnotením, avšak asi to len svedčí o mojej predstavivosti a chuti sa hrať vo vnútri hry samotnej.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti ConQuest entertainment a.s.

Klik pro zvětšení (Miitopia - recenze)

Recenzovaná verze: New Nintendo 3DS