Unbox: Newbie's Adventure

Unbox: Newbie's Adventure - recenze
Unbox: Newbie's Adventure - recenze
07:43, 29.07.2017

Existují hry klasické, ve kterých ovládáte nějakého panáčka, vozidlo nebo raketku, ovšem hrát za krabici, to je jiná. V dnešní recenzi se podíváme na titul Unbox: Newbie's Adventure, která spatřila světlo světa v těchto parných dnech. Jestliže již delší dobu bažíte po plošinovce ze staré školy, tak by tento titul mohl vaše hráčské srdíčko i potěšit. Nebo ne?

Klik pro zvětšení (Unbox: Newbie's Adventure - recenze)

Návrat klasické hratelnosti?

Dámy a pánové z menšího vývojářského studia Prospect Games se rozhodli vzdát hold klasikám, které jsme si užívali před bezmála dvaceti lety v dobách prvních PlayStationů, Nintenda 64, kdy ještě ve videoherním světě bylo vše v pořádku, první housle hrála hratelnost a slovo rozlišení nikdo pomalu neznal. Kdo by si nepamatoval pecky, z nichž některé slaví návrat i v dnešní době, viz. příklad Crashe, který si v prodejích vede více než dobře. Unbox se tedy snaží vystihnout atmosféru těchto kousků a jestli se mu to daří, to se dočtete na následujíccíh řádcích.

Chodící krabice

Jak již bylo výše zmíněno, hlavním hrdinou titulu Unbox je krabice, přesněji řešeno balík, jehož úkolem je zachránit jednu z doručovacích společností. Firma Global Postal Service totiž ve snaze udržet se na trhu přichází s novinkou, kterou není nic jiného než samodoručovací balíky, přičemž jedním z nich je i váš hrdina Newbie. Na své pouti musí celému světu dokázat, že nová technologie má rozhodně budoucnost a že balíky dokáží samy sebe doručit i přes početné nástrahy, které je mohou ve světě potkat. Nejenom nástrahy vám budou komplikovat cestu, je nuné si uvědomit, že fyzika pohybu krabice je něco jiného, než když vaše postava chodí po nohou. Je tak nasnadě podotknout, že ze začátku pravděpodobně budete dost zápasit s ovládáním, jelikož ukočírovat valící se krychli v kombinaci se skoky není nic snadného. Jelikož se jedná o skákačku, tak není nouze ani o nutnost přesně dopadnout na vytyčené plošinky, což zvládnete až po vydatném tréninku samotného ovládání.

Ovládání trochu drhne

V každé správné plošinovce je hráčovým úkolem sbírat nějaké předměty. Nejinak je tomu i v případě hry Unbox, kdy se budete muset zaměřit na známky a zlaté pásky. Jakmile vysbíráte všechny známky, otevře se vám souboj s bossem, po jehož poražení vám je umožněn vstup do dalšího světa. U této aktivity bych však měl jednu výtku. V kombinaci s poměrně složitým modelem ovládání jde totiž ruku v ruce i nutnost milimetrové přesnosti při trefování věcí, které chcete sebrat. Jakmile se byť o malinký kousíčech vychýlíte z kurzu a nevletíte do předmětu středem krabice, hra jej nezapočítá a cestu, mnohdy značně komplikovanou, si dáte znovu. Stejná situace nastává v případě, že chcete skočit nepříteli na hlavu, opět je nutná hodinářská přesnost. Jakmile se sžijete s tímto modelem, můžete se vrhnout na jeden ze stěžejních prvků, který dal hře i název. „Unboxing“, neboli rozložení krabice v tomto titulu plní roli jakéhosi jetpacku, díky kterému se dokážete dostat tam, kam běžná krabice nedoskočí. Krabice, které máte uvnitř suplují i počet životů, při jehož vyčerpání nezbývá než to zkusit znovu.

Sbírej, plň a bojuj

Svůj prostor ve hře dostala i vozidla. Ano, čtete správně, nic vám nebrání nasednout kupříkladu do ještěrky nebo buginy a splnit tak nějaký ten boční úkol. Využití vozidel je tak ve finále příjemným zpestřením, které kazí pouze opět nepříliš dotažené ovládání, takže zajet s ještěrkou do moře není vůbec žádný problém. Celkem ve hře Unbox nahlédnete do třech světů, které budete moci prozkoumávat, jak se vám zlíbí. Pro někoho se to může zdát málo, nicméně vězte, že si užijete časté vracečky kvůli vysbírání všech potřebných předmětů. Navíc jsou světy zcela otevřené, takže nějakou chvíli zabere i zorientování se v nich a nalezení questů, přičemž za některé z nich také dostanete chybějící známky. Kromě sběratelských předmětů poté narazíte i na zbraně. Jejich použití je vcelku intuitivní a vašim nepřátelům tak nic nebrání v tom, aby nezačali padat jako mouchy. Questy jako takové jsou vcelku zábavné, ovšem po čase se stávají repetitivními a nepříliš motivujícími k dalšímu postupu. Příjemným zpestřením jsou pak souboje s bossy, kterých je však žalostně málo, takže si troufám říci, že hra, ač zpočátku bez problému zabaví, poměrně rychle ztrácí náboj a může začít nudit.

Když je vás víc, je to lepší

Unbox disponuje i režimem hry pro více hráčů, ovšem opět pouze ve split screenu, online autoři do hry bohužel neimplementovali. S kamarády u televize si tak budete moci zahrát některý z celkem pěti módů, které lze spustit v celkem deseti herních prostředích. Soupeřit lze v závodech, sběru pásek nebo například souboji s rachejtlemi. Máte-li tedy kolem sebe podobně naladěné hráče nebo třeba děti, určitě jednotlivá zápolení alespoň vyzkoušejte. Jde rozhodně o tu lepší část celého titulu. Co se celkového zpracování Unbox týče, troufám si říci, že se autoři zasekli někde na pomezí. Graficky hra sice neurazí, nicméně rozhodně nedosahuje kvalit aktuálních standardů. Té nepřidává ani řada glitchů a bugů, takže například propadů do textur si užijete až dost. Poměrně jednoduchá obtížnost nebude dělat běžným hráčům prakticky žádné problémy, tak bych i přes lehčí komplikace v oblasti ovládání titul doporučil především mladšímu, technologicky ještě nenáročnému hernímu publiku.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Merge Games

60%
Hrát za krabici je chvilku prima zábava. K dokonalosti titulu Unbox však ještě něco chybí.