Table Top Racing: World Tour

Table Top Racing: World Tour - recenze
Table Top Racing: World Tour - recenze
03:52, 17.04.2017

Aby byla hra zábavná nemusí nutně být hrou obřích rozměrů. Někdy stačí pouze nějaká levná indie záležitost, která vás v křesla zabaví na desítky hodin s gamepadem v ruce a upřenýma očima do displeje nebo velkých televizí. V aktuální záplavě AAA her (Mass Effect: Andromeda, Nier: Automata, Ghost Recon: Wildlands), jsem rád za to, že mně do e-mailu přistál na recenzi menší titul nesoucí název Table Top Racing: World Tour.

Za touto hrou stojí vývojáři ze studia Playrise Digital. Původně asi hru znáte pod kratším názvem Table Top Racing, jenž si své publikum získal v letech 2013 a 2014 na tabletech podporující iOS nebo Android. V roce 2014 se jí dočkalo publikum taktéž na handheldové konzoli PlayStation Vita. No a vzhledem k relativnímu úspěchu se hra dočkala pokračování pro současné generace konzolí, tedy na PlayStation 4 a Xbox One. Tak se pojďme podívat, jak se hraje na Xbox ONE.

Klik pro zvětšení (Table Top Racing: World Tour - recenze)

Kouzlo dětské fantazie

Asi si všichni vzpomínáte (tedy povětšinou kluci, ale i bezesporu holčičky), jak jste byli malí a hráli si s angličáky, autíčky, náklaďáky apod. Jezdili s nimi po pokoji přes různé překážky a dělali vše proto, abyste si mysleli, že jezdíte doopravdy. Kouzlo dětské fantazie je úchvatné. Teď to díky svému synovi prožívám znovu a má to své neopakovatelné kouzlo a užívám si to znova, jen teď trošku jinak.

A přesně o tom má být i Table Top Racing: World Tour. Jde o závody malých autíček, vytažených z košíku, po dětském pokoji, japonském obloženém stolu, koupelně apod. Poměrově si najednou uvědomíte, jak je miska na odkládání na použitý sáček na čaj velká oproti měřítku vašeho auta. Nebo srážka se saponátem je taktéž k vidění a na běžném pořádku.

Rozhodně tedy nejde o simulaci, ale bezesporu zábavnou arkádu určenou pro široké spektrum hráčů. Tedy děti budou Table Top Racing: World Tour milovat díky dalšímu pokusu naplnit jejich fantazii nebo-li ukázat v jiné formě ono závodění s jejich miláčky v propracovaném barevném ztvárnění. Ale rozhodně i dospělejší publikum se nebude nudit a najde chvíli odpočinku bezmyšlenkové jízdy připomínající svým zpracování tak trochu Micro Machines nebo Mario Kart (i když tohle přirovnání je opravdu velmi vzdálené, protože Mário je jedinečný).

Stejně má Table Top Racing: World Tour své kouzlo. Během některých závodů nepůjde jen o vaše řidičské umění. Můžete cestou sbírat různé předměty, jenž následným užitím dokáží ovlivnit průběh závodů. Takové turbo v cílové rovince předběhne nejednoho "bouráka" nebo elektrický výboj zastaví jezdce ve vaší blízkosti. Anebo můj oblíbený vystřelený projektil mě nejednou pomohl zastavit autíčko mířící do cíle přede mnou. No ale pochopitelně i protivníci se nerozpakují své nalezené předměty použít.

Chci si to užít se synem

A nebude mi dopřáno. Tohle je podle mě jeden z největších nedostatků, za který Table Top Racing: World Tour u mě sesbírá záporné body v hodnocení. A přitom se to úplně nabízí. Hra bohužel nenabízí lokální multiplayer, přesněji řečeno si nemůžete hru zahrát ve splitscreenu. Úplně to vidím, jak na gauči spolu závodíme. No co už... bohužel musím hledat jinde.

Ale pojďme nechat splitscreen stranou. Hru si můžete pochopitelně užít s ostatními hráči díky on-line hraní. Bohužel díky malému počtu hráčů se mi nepovedlo zažít ten pravý pocit závodění v plném počtu sedmi protivníků. Ale když se náhodou poštěstilo, nemohu si stěžovat na stabilitu serverů.

Pak tu máme speciální eventy, které prověří vaše dovednosti na maximum. Půjde spíše o takový end-game pro vás, pokud již máte vše projeté. Přesněji řečeno hotovou kariéru, které se chci věnovat níže samostatně. Co mě ještě trochu chybí jsou věci jako samostatný režim Time Trial nebo Quick race apod. Prostě jen tak závodit bez jakéhokoliv postupu tabulkou.

Je důležité si dobře vybrat

Jak jsem zmiňoval v předchozím odstavci, kariéře bych se rád věnoval samostatně. Na počátku hry si můžete zakoupit jedno z autíček, na které máte dostatek peněz. Na výběr jich bude více a každé má speciální atributy (maximální rychlost, zrychlení apod.) Tyto atributy si můžete postupem času upgradovat za herní měnu. Tu získáváte za cokoliv, co děláte v kariéře. Krom vylepšování atributů si můžete zainvestovat do jiné barvy vašeho favorita anebo vylepšit pneumatiky, které vám přidávají speciální dovednosti, jako rychlejší sbírání herní měny apod.

Během kariéry na vás čeká spousta druhu závodů. Od klasického závodění na určitý počet kol, přes best lap, eliminační závody atd. Vždy, aby se vám odemkl další nový závod se musíte umístit nejhůře na třetím místě v aktuálním závodě. Pochopitelně můžete i již absolvované závody opakovat, abyste zlepšili svůj výkon (či si "nahrabali" nějaké ty chechtáčky na další věci).

S postupem v kariéře začnete narážet na další nedostatek hry. Není možné si nastavit obtížnost hry. Tedy ze začátku je vše opravdu jednoduché, ale poté se některé závody stanou noční můrou a začnete mít frustraci z neustálého opakování. Tím si nejspíše hráčské publikum těch nejmenších uvízne na začátku a dále nebude chtít pokračovat.

Kariéra je ve své podstatě rozdělena do tří kategorií. a abyste se mohli účastnit závodů vyšší kategorie musíte si pořídit nějaké to auto z dané třídy. Což ovšem stojí pořádnou dardu peněz. Takže se neubráníte opakování některých závodů, abyste si na něj vydělali. Osobně si myslím, že ekonomický model Table Top Racing: World Tour je nastaven vcelku férově, a i když budete nejspíše některé závody opakovat kvůli odměně, ale i tak to není nikterak katastrofální. Obecně kariérní režim není nikterak převratný, vše co nabízí už bylo využito v jiných hrách podobného ražení, ale nejspíše vás u hry udrží na dlouho, díky své zábavné hratelnosti.

Je čas uklidit autíčka do krabičky

Table Top Racing: World Tour vám ukáže na konzolich současné generace to, co si mohli užívat před několika lety majitelé tabletů. Tedy závody malých dětských autíček v parádní arkádové podobě. Vývojáři vám nabídnou propracovanou kariéru, která vás u hry udrží na dlouhé hodiny. Ale s tím souvisí i mé dvě výtky, které ke hře mám: bohužel se nedá nastavit obtížnost oponentů a, i když se to úplně nabízí, hra vám nedovolí si užít split-screen při "gaučovém" multiplayeru. Takže má představa si užít tuto hru s mým synem padá. Ale i tak jde o zábavné závodění, které vás u obrazovek udrží několik hodin, tedy za předpokladu, že jí dáte šanci.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Keymailer

Recenzovaná verze: Xbox ONE
75%