Flywrench

Flywrench - recenze
Flywrench - recenze
07:45, 27.05.2017

V dnešní recenzi se podíváme na indie záležitost s názvem Flywrench, za kterou stojí autoři hardcorové arkádovky Super Meat Boy, která zavařila nejdnomu hráči na PC a konzolích. Flywrench, ač se jedná o diametrálně odlišný typ hry, má s Meat Boyem přeci jenom něco společného. Obtížnost, kterou Vám autoři ze studia Messhof servírují je totiž opět brutální a tento kousek tak mohu s klidem doporučit největším herním masochistům.

Klik pro zvětšení (Flywrench - recenze)

Čárka jako hrdina

V hlavní roli se ujmete bílého čehosi, co bychom mohli s klidným srdcem nazývat „čárkou“. Na tu samozřejmě nemůže nepůsobit gravitace, takže nezbývá než se jí vzepřít a se svým hrdinou poletovat po stisku tlačítka podobně jako například v populárních mobilních Flappy hrách. 8bitové úrovně, ve kterých se se svým „hrdinou“ budete pohybovat, jsou samosebou různě zakřivené a obtížnost se pomalu ale jistě stupňuje, takže zatímco první levely proletíte s prstem v nose, zhruba od nějakého 40. kola začne značně přituhovat. Jednotlivých levelů však napočítáte dohromady 187, takže si zajisté užijete dosytosti. Ty jsou poté rozděleny do planetárních systémů, přičemž začínáte na Plutu a míříte směrem ke středu naší galaxie. Navíc jako bonus si ještě můžete po dokončení hry dát 12 úrovní na asteroidech či provnat výsledky s ostatními hráči.

Klik pro zvětšení (Flywrench - recenze)

Měníme barvy

Samotné poletování není však to jediné, co Flywrench dokáže. Další featurou, kterou při průletu jednotlivými úrovněmi musíte zmáknout, je využívání různých barev, které na sebe dokáže čárka vzít. Po stisku „poletovacího“ tlačítka tak současně měníte barvu na červenou, stiskem dalšího zase na zelenou, ovšem zde se navíc stane váš hrdina neovladatelný a pekelně se začne odrážet od stěn. Překážky v jednotlivých úrovních jsou poté také odlišeny stejným systémem barev, tak jak již asi správně tušíte, bude na vás mít ve správný moment na sobě tu správnou kamufláž, abyste překážkou prolétli jako nůž máslem. V případě, že kupříkladu do zelené překážky narazíte v červené formě, čeká na vás pouze exploze a restart celé úrovně. Cílem je dostat se až na konec a vletět do jakési brány, což vám otevře další a další kola. V rámci postupu hrou časem narazíte i na všelijaké přepínače či věžičky, které hru ještě více komplikují. V rámci putování po sluneční soustavě se vždy, když zavítáte na novou planetu, naučíte i něco nového z herních mechanik.

Klik pro zvětšení (Flywrench - recenze)

Restart za restartem

Jestliže tuto hru spustíte, připravte se tedy na to, že restartovat budete skutečně často. Tato skutečnost je zapřičiněna především tím, že většinou vůbec netušíte, co je před vámi, takže opakování je nezbytné. Váš výhled je skutečně dosti omezen a překážky se tak z kraje obrazovky noří opravdu rychle. Co se hudebního doprovodu týče, tak na první poslech není co vytknout. Dynamická retro hudba vás mnohdy dokáže vybičovat k nadlidským úkolům, nicméně počítejte s tím, že když se na nějaké planetě zaseknete na delší dobu začne vám lézt celkem na nervy. Smyčka se totiž neustále opakuje a budete se zajisté co nejrychleji snažit přeletět jinam, kde si poslechnete i nějaký další vál. Zvuků příliš nečekejte, maximálně na vaše uši zaútočí rachot detonace při smrti či zvuk úspěchu při vletu do finální brány.

Klik pro zvětšení (Flywrench - recenze)

Nic pro nováčky

Vzhledem k jednoduchosti celé hříčky bylo také poměrně snadné narazit i na pár těch mušek, takže jsem se nemohl divit, když jsem z ničeho nic ztratil uložený postup nebo se můj hrdina zjevil na prázdné obrazovce. Tyto problémy by však měly být již dle slov tvůrců opraveny, takže je vše v nejlepším pořádku a můžete se směle vrhnout na cestu za dobrodružstvím, protkanou nebezpečím, frustrací a pocitem zmaru. Inu, co dodat na závěr? Snad jen to, že titul doporučuji hrát skutečně těm zkušenějším hráčům, kteří s ovladačem tvoří dokonalý pár, jen tak něco je nerozhází a mají rádi výzvy. Je pravdou, že jakmile všechny funkce ovládnete, tak je pravděpodobně již nikdy nezapomenete. Je to jak s ježděním na kole...

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Messhof.

Klik pro zvětšení (Flywrench - recenze)Recenzovaná verze: PS4 Pro

60%