Digimon World: Next Order

Digimon World: Next Order - recenze
Digimon World: Next Order - recenze
08:42, 07.02.2017

Dnešní recenze bude cílit na zájemce o nejnovější přírůstek do rodiny populárních japonských sérií Pokémon a Digimon. Právě druhé jmenované univerzum se totiž v těchto dnech dočkalo nové hry s názvem Digimon World: Next Order. I když, nové není to pravé slovo. Jedná se totiž o vylepšenou verzi původního kousku, který jsme si mohli zahrát na displejích PS Vita. Titul mají na svědomí zkušení matadoři z Bandai Namco Entertainment, což samo o sobě může být příslibem kvalitní digitální zábavy. To, jestli se vše autorům povedlo podle plánu a hráči mohou být nadšeni, se dočtete na následujích řádcích.

Klik pro zvětšení (Digimon World: Next Order - recenze)

Digimon tisíckrát jinak

Pakliže si ještě vzpomínáte na hru s názvem Digimon Story: Cyber Sleuth, která se na našich obrazovkách objevila v minulém roce, tak vězte, že tentokráte to bude o něčem jiném. Samozřejmě, svět je stejný, nicméně herní styl již zcela odlišný. Na začátku hry si zvolíte vaši postavu trenéra či trenérky a poté jste ihned vrženi do digitálního světa. Čeká na vás začátečnický tutoriál, po kterém jste teleportováni do vesnice Flotia, která bude po zbytek hry vaší "základnou". V počáteční fázi hry je tato vesnice vážně poškozena, což má na svědomí zlý Machinedramon, který při té příležitosti unesl všechny Digimony a rozesel je po celém herním světě. Vaším úkolem tak bude navrátit Flotii zašlou slávu, nastolit řád v celém digitálním světě a poshánět všechna roztomilá digitální zvířátka.

Těžko na cvičišti, lehko na bojišti

Narozdíl od titulu Digimon Story: Cyber Sleuth vás v novince čekají poměrně těžké začátky. I přesto, že hra vás neustále zásobuje spoustou informací, které vám vysvětlují herní principy, na spoustu věcí si během hraní budete muset přijít hezky sami. A vězte, že pouť to bude sakramentsky dlouhá. Nejedná se tak o příliš jednoduchou hru a na řadu přijdou i hráčovy manažerské schopnosti. K ruce vám totiž budou vždy dva partneři, Digimoni, které si vychováte ku obrazu svému. Ty budete muset poctivě trénovat, aby rozvíjeli své vlastnosti a schopnosti. Ač se jejich statistiky vylepšují i samotným pobytem v herním světě, pořádnou porci času strávíte v tréninkové místnosti, kde budete muset pečlivě zvážit, na co se zaměříte. Na svých výpravách mimo město poté budete muset bojovat, sbírat suroviny, plnit questy, v rámci kterých zachráníte unesené Digimony. Za všechny tyto aktivity dostanete pár zkušenostních bodíků pro vaši postavu, kterou poté také můžete úspěšně levelovat a získávat tak nové schopnosti, díky kterým trénink vašich svěřenců bude opět o něco snazší.

Darwin by nechápal

Každá potvůrka se může vyvinout mnoha různými směry, a tak je rozhodně zajímavé sledovat, kam se evoluce každého z druhů bude ubírat. Na to mají samozřejmě vlic statistiky, na které se při trénování zaměříte, takže i zde je nutno pečlivě zvážit, do čeho investujete cennou energii. Problémem při šlechtění svého vytouženého digitálního přítele, může být všudypřítomné riziko smrti. Ano, s tou se budete setkávat také vcelku často a nemohu zapomenout ani na své první setkání s touto paní v momentě, kdy se mi podařilo mého prvního Digimona konečně pořádně vytunit. Pravdou je, že část statistik dostane nový přírůstek do vínku a jeho vylepšování je již poté rychlejší, nicméně vězte, že i otrlého hráče, ošlehaného mraky her, tato situace nemálo zamrzí. Byl jsem zkrátka smutný... Ale, život jde dál a smrtelnost v tomto případě dodává hře rozhodně šmrnc a větší touhu o své parťáky řádně pečovat. Naštěstí má každý Digimon svoji čáru života předem nalajnovanou, takže se na tento okamžik můžete připravit. V pozdějších fázích hry získáte dokonce i itemy, které dokáží návštěvu zubaté i o nějaký ten den oddálit.

Teplo domova

Jak již bylo zmíněno, hlavní centrálou společenského života je bezesporu vesnice Flotia. Jak budete po světě osvobozovat jednotlivé postavičky, ty se budou stěhovat zpět do vesnice a pomohou jí s rozvojem v různých oblastech. V rané fázi získáte vám postaví kupříkladu skladiště, umožní obchodovat či zprostředkují rychlé cestování po světě. Jednotlivé budovy poté můžete ještě vylepšovat prostřednictvím nasbíraných materiálů a zajistit si tak například mohutnější přísun nezbytných potravin. Samotný management vesnice je velmi zábavný a je skvělé sledovat, jak se infrastruktura rozvíjí. Na druhou stranu, starost o parťáky už taková legrace není. Časem se veškeré krmení a kadění stane celkem nudnými aktivitami, protože prakticky děláte stále to samé. Mají hlad? Dejte jim maso. Nemáte maso? Tak jim dejte houbu. Nemáte přenosný záchod? Najděte "Toi-Toi". A tak stále dokola. Opravdu velkou porci času strávíte tak sterotypními a nudnými aktivitami, díky kterým se razantně natahuje čas, který poté musíte strávit i nějakým tím postupem v rámci příběhu.

Bojujeme nebo vlastně ani moc ne?

Ten, samo o sobě, také není nijak krátkým, obzvláště z toho důvodu, že při každém znovunavštívení jednotlivých sekcí světa, narazíte na respawnující se nepřátele, kterým sice můžete utéct, ovšem velmi často se s nimi dáte nedobrovolně do křížku. Mrkněme se tedy také na to, jak probíhají samotné souboje. Digimoni se v nich pohybují a útočí automaticky a samotný hráč má prakticky minimální šanci boje nějak zásadně ovlivnit. Samozřejmě, lze používat vlastněné předměty a volit specifické údery či kouzla prostřednictvím nashromážděné síly, kterou nabíráte při jednotlivých útocích, ale to je tak asi vše. Dobrým načasováním lze získat nějakou tu porci Síly navíc, nicméně ve většině případů se v boji proti slabší potvorám obejdete bez vlastního zásahu. Mno, celkem nuda. Jakési zpestření na vás čeká v podobě spojení sil obou partnerů, kdy jste při dostatečném množství síly schopni použít skutečně zdrcující kombo.

Kdopak si hru užije?

Tak jak tento celek zhodnotit? Pro milovníky všelijakých statistik, prozkoumávání skutečně rozsáhlého světa a fanouška univerza Digimon se může jednat prakticky o povinnost i vzhledem k faktu, že podobných her není v porovnání s "komerčními" tituly mnoho. Navíc je nutné si uvědomit, že v podstatě celou dobu budete grindovat, takže není-li vám ani tato činnost cizí a naopak je pro vás zábavná, neváhejte, a Next Order si opatřete. Čeká na vás fajnové dobrodružství, ve kterém se to různými zvraty jen hemží a žádný nepřítel není tak slabý, jak se na první pohled může zdát. Co by se však vytknout dalo je časem poněkud únavná péče o své svěřence, nicméně aspoň se může te na pár chvil vrátit do dětství a osahat si takové modernější Tamagotchi. Oproti původní Vita verzi se logicky dočkáme pohlednějšího grafického zpracování a plynulost již taky není ničím limitována. Co mohu za sebe dopručit? Rozhodně nepodléhejte frustraci z neúspěchu a nevěšte hlavu. Jakmile se do hry "zažerete", jen tak vás nepustí.

80%
Roztomiloučká stvoření v promyšleném RPG kousku. Odpustíte-li hře několik sterotypních a frustrujících situací, Digimoni vás zabaví na sakramentsky dlouho!