Chase: Cold Case Investigations - Distant Memories

Chase: Cold Case Investigations - Distant Memories - recenze
09:20, 21.11.2016

Japonský herný dizajnér Taisuke Kanasaki bude minimálne v mojich očiach už navždy spojený s legendárnou dvojdielnou detektívkou menom Hotel Dusk: Room 215, respektíve Last Window: The Secret of Cape West. Tieto dve poctivé adventúrky sa exkluzívne pre handheld Nintendo DS stali akýmsi synonymom čírej hrateľnosti a dodnes mám na ne len a len príjemné spomienky. Asi si viete predstaviť to nadšenie, ktoré vytrysklo z dávnejšie ohláseného pokusu Kanasakiho vrátiť sa späť na scénu s jeho novou hrou ako duchovným pokračovaním spomínanej série. Aj keď som si bol vedomý faktu, že tentokrát pôjde o grafickú novelu, a teda žiadne komplexné detektívne bádanie a zbieranie dôkazov, na projekt Chase: Cold Case Investigations - Distant Memories som hodil očko plné očakávania. Ako to celé dopadlo?

Och Kyle Hyde, ako mi len chýbaš...

Klik pro zvětšení (Chase: Cold Case Investigations - Distant Memories - recenze)

Na rovinu, táto arkáda nemá v podstate nič spoločné s duchovnou predlohou, ktorú dnes vidíme ako opar za oknom hotelu Dusk. Niekdajší detektív Kyle Hyde tu je nahradený takmer identickým (po vizuálnej stránke) dvojčaťom s menom Shounosuke Nanase a jeho mladou kolegyňou Koto Amekura. Nové detektívne duo počas jednej hodinky hrania neopustí svoju kanceláriu a pokúsi sa spoločne s vami vylúštiť záhadu päť rokov starého a uzavretého prípadu. Dôvod na jeho otvorenie? Anonymný telefonát a prehnaná snaživosť mladej slečny za stolom, ktorá presvedčí svojho kolegu o nutnosti predviesť troch podozrivých a dostať aspoň z jedného nejaké to priznanie.

Ako keby ste sledovali jednu krátku epizódu tuctového amerického seriálu.

U žánru grafických románov či noviel sme už tak nejak zvyknutí nečakať kvantum obsahu a viac sa sústrediť na pútavo vyrozprávaný príbeh s jedinou možnosťou interakcie v podobe výberu otázok či odpovedí. Tento fakt je plne realizovaný aj u Chase: Cold Case Investigations, a teda malej arkády, ktorú si môžete stiahnuť za necelých šesť dolárov. Za túto sumu dostanete šesťdesiat minút banálneho príbehu, ktorého vývoj môže skončiť nápisom Game Over len v prípade niekoľkých zle položených otázok. Výpravná stránka je však dosť jednoduchá a je len malá šanca, že by ste počas hrania neboli schopní správne klásť dôležité slovíčka spomínaným podozrivým.

Bolo z mojej strany určite naivné očakávať od takto strohej (obsahom aj konceptom) arkády nejaké pevné väzby na minulosť a tvorbu Kanasakiho, každopádne ma potešila hra po stránke zvuku aj artu (exkluzivita pre Nintendo 3DS však nezabezpečila ani len 3D efekt). Pripomenulo mi to staré dobré časy. Je otázne nakoľko však treba byť veľký fanúšik uvedených projektov, aby vám práve táto malá odbočka mohla niečo odovzdať. Z môjho pohľadu ide o veľké sklamanie a ešte väčšie očakávanie. Ak ale hľadáte nejaké chvíľkové rozptýlenie v podobe krátkej kriminálnej detektívky, môže tu byť pre vás určite voľné miesto a nejaký ten potenciál.

Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti ConQuest entertainment a.s.

Recenzovaná verzia: Nintendo 3DS
50%