Tumble VR

Tumble VR - recenze
Tumble VR - recenze
08:20, 27.11.2016

Spoločnosť Supermassive Games patrí do internej sekcie štúdií SONY, ktoré majú za úlohu vytvárať reprezentatívne tituly s nálepkou exkluzivity výhradne pre ich domáce systémy. Firma stála nedávno za úspešným hororom Until Dawn pre PS4 a aktuálne sa vracia na scénu s plnou VR podporou, nielen v rámci odbočky série Until, ale aj ako pripomienka ich staršieho diela menom Tumble. Reč je tu o logickej hre z roku 2010, ktorá viacmenej dokázala zabodovať pre staršiu generáciu značky Playstation, a to na báze banálneho konceptu stavania veží z rôzne veľkých predmetov. SONY sa rozhodlo, že je vhodné oprášiť značku Tumble, ktorá svojho času propagovala ich novú pohybovú technológiu Move a preniesť ju do sveta virtuálnej reality. Výsledkom je malá arkáda za desať eur s názvom Tumble VR.

Prvé pozitívum na úvod? Z tejto hry vám rozhodne nebude zle.

Klik pro zvětšení (Tumble VR - recenze)

Logicky sa váš zdravotný stav pri používaní Playstation VR v kombinácii s takzvanými sedavými hrami nijako nezhorší ani pri dlhšom hraní. Preto je práve táto hra viacmenej ideálnou na využívanie novej technológie a akýmsi vstupným testom do širokej knižnice úvodných projektov. O čo teda ide? V zásade o nič zložité. Hra vás posadí pred interaktívny stôl, na ktorom rozloží rôzne veľké kusy virtuálnych predmetov a vašou primárnou úlohou je pomocou pohybu ruky (môžete použiť už spomínané Move ovládače alebo klasický gamepad, ktorý rovnako disponuje pohybovými akcelerátormi) poskladať čo najvyššiu vežu z daného materiálu. Aby to bolo zaujímavejšie, tak na predmetoch môže byť vyobrazený nejaký ten nákres niečoho, čo núti hráča skladať akési puzzle v presne danom poradí, ale nie je to podmienka. Ak dokážete úspešne vytvoriť svoju Babylonskú vežu a tá sa udrží pár sekúnd v určitej výške, hra vás odmení jednou z troch medailí dobre známeho kovu. Ak nie, veža spadne a vy môžete začať pekne odznova.

Už asi tušíte, čo teraz poviem. Áno, Move opäť neposlúcha a je skôr na obtiaž než aby pomáhalo.

Klik pro zvětšení (Tumble VR - recenze)

Koncept vás ale našťastie nenúti len k jednému a dookola sa opakujúcemu skladaniu vežičiek z kostičiek. Úlohy sa striedajú a aby Tumble VR mohlo povedať, že je puzzle hrou, tak vám podstrčí pod vaše roztrasené ruky napríklad akúsi formu logickej hádanky v podobe poskladania laserového stroja. Tomu chýbajú potrebné diely a práve tie musíte nahradiť kombináciou rôzne veľkých kociek tak, aby ste doviedli laserový lúč do svojho cieľa. Tieto úlohy sú pomerne náročné a určite patria k veľkému plusu celej hry. Oveľa menej zaujímavá mi však prišla sekcia príkladov, kde hráč musí umiestniť výbušné nálože na určité miesta už poskladaných veží, aby dokázal následnou explóziou vytvoriť čo najväčšiu deštrukciu. Tieto minihry mňa osobne vôbec nebavili a prišli mi zo všetkého ponúknutého najjednoduchšie a dosť nudné. Našťastie je ich počet v nepomere oproti "konkurencii" a hráča môže Tumble VR dostať na svoju stranu aj napriek nie dokonalo fungujúcemu ovládaniu.

Upokojujúca hudba v pozadí neprekáža a dovolí vám sústrediť sa na prácu...

Klik pro zvětšení (Tumble VR - recenze)

Ak už máte doma PSVR a hľadáte niečo, čo zamestná váš mozog aspoň na nejaký čas bez toho, aby vám bolo zle od žalúdka, Tumble VR je tou správnou cestou, aj keď treba počítať s pár problémami, ktoré sú prevažne spojené s nepresným ovládaním (je nutné mať pri hraní eliminované svetlo z vonka, ktoré škodí funkčnosti kamery). Počas skladania nie je možné plne ovládnuť predmety a akonáhle už kocku niekam položíte v danom smere a budete ju chcieť opäť chytiť, jej poloha sa zmení na takú, v akej ste ju chytili prvý raz. Z tohoto som si mal často chuť vytrhať vlasy, keďže to hodne dehonestovalo moju snahu o dokonalú vežu a ja som musel následne znova a pracne otáčať v ruke predmet tak, aby som ho mohol správne umiestniť. Viem, že to nie je chyba samotnej technológie a ide o problém hry ako takej, aj preto musím finálne číslo posunúť skôr do sféry priemeru.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Sony Czech.

Klik pro zvětšení (Tumble VR - recenze)

Recenzovaná verze: PS4 (VR)