Dangerous Golf

Dangerous Golf - recenze
Dangerous Golf - recenze
08:20, 28.07.2016

Inu, tak jsme si i my konečně posvítili na "nebezpečný golf" od Three Fields Entertainment, studia, čítajícího pouhých 11 lidí. Někteří z nich se v minulosti podíleli na závodní sérii Burnout, která se mimochodem proslavila citem pro destrukci, tudíž bylo nasnadě očekávat, že té si i v golfovém titulu užijeme do sytosti. Pojďme se tedy podívat, jak sport gentlemanů v podání těchto vývojářů nakonec dopadl.

Klik pro zvětšení (Dangerous Golf - recenze)

Znič teď to a pak zas támhleto

Nutno podotknout, že je skutečně nelehkým úkolem tuto hru někam zaškatulkovat a komu ji doporučit. Jste fanoušky golfu jako sportu? Rádi ničíte věci (alespoň ve hrách)? Odpovíte-li na obě otázky kladně, jste na správné adrese. Pokud se vás týká vždy pouze jedna z možností, raději zpozorněte. Titul Dangerous Golf se totiž snaží skloubit oba tyto elementy a je nutno říci, že ne vždy by se autoři mohli zavděčit všem z vás.

Na začátku každého "kola", dostanete do vínku golfový míček, ovšem dostat jej do jamky je zde pouze dílčím úkolem. Důležité je totiž rozsekat lokaci co nejvíce to půjde, jelikož za úspěšnou demolici budete pak patřičně odměněni body a odemčením bonusových funkcí a skillů.

Rozmlať, co můžeš. Ale hlavně rychle!

Po každém odpalu musíte totiž rozbít daný počet předmětů, aby se vám odemkl tzv. Smashbreaker. V podstatě se jedná o speciální míček, který můžete po určitou dobu ovládat a mít tak destrukci téměř zcela pod kontrolou. Nepodaří-li se vám tento dílčí úkol splnit, vězte, že jediným úkolem již bude dostat míček do jamky, nepočítejte však se ziskem zlaté medaile. Smashbreaker disponuje svou vlastní "trvanlivostí", tak neváhejte, zhruba za půl minuty je nutno rozmlátit co nejvíce talířů, kanystrů s olejem či pánviček a hamburgerů. Jinak jdete bez milosti puttovat.

Celý svět přijde za tebou

Jednotlivé herní úrovně se odehrávají po celém světě, tak budete většinou na střídačku cestovat mezi Evropou, Austrálií a Amerikou a zdolávat místnosti, obsahově nacpané typickými lokálními předměty. Ve Francii bude tak prim hrát "šampáňo", v Americe Burgery, atd. Vězte, že úrovní je skutečně dostatek, takže vám kompletní dohrání rozhodně nějaký ten čas zabere.

Během hraní kariéry narazíte také na různé herní režimy, které se obvykle liší jen vcelku kosmeticky. Budete tak rozbíjet co si zamanete, trefovat se do mnoha jamek najednou, nicméně princip samotného hraní zůstává stále stejný. Také vás čas od času překvapí různé vychytávky, které jsou určeny pro zpestření hratelnosti, jako je například laserový zaměřovač či různé efekty míčku, který poté můžete kupříkladu lépe ovládat.

Nehrajte si na sólisty

Kromě klasické kampaně lze rozjet i kooperativní verzi, ve které si s kamarádem lokálně můžete zařádit a projít si tak celou kampaň stylem já střelím - ty střelíš. Jedná se o fajn režim, který, máte-li s kým, určitě zabaví. Online multiplayer je ve hře také přítomen, a to rovnou dvěma způsoby. Hrajete-li singl, budete neustále porovnáváni v žebříčku vašich přátel. Hrát však můžete i klasický online multiplayer, který probíhá tak, že každý z hráčů hraje na svém hřišti, na konci kola jsou spočítány body a je vyhlášen vítěz. Takto si lze projet i turnájek, což je rozhodně taky k dobru.

Nějaké ty mušky také jsou?

Odpověď zní v tomto případě kladně. Hra běží na Unreal Engine 4, díky kterému vypadá rozhodně celkem dobře, nicméně s udržením frameratu je to již mnohem horší. Při Smashbreakeru se hra tak nehorázně seká, že něco trefit vyžaduje většinou heroický výkon a notnou dávku trpělivosti. Fyzika předmětů a jejich reakce na úder míčku působí vcelku věrohodně a efekty při rozkřápnutí skla či porcelánu také vcelkem ujdou.

Hra jako celek poté při delším hraní působí značně stereotypně, což ovšem není dáno technologickými problémy, ale zkrátka její samotnou náplní. Co také extra vymýšlet na takto úzce profilované záležitosti? Vy, co hledáte ve hrách příběh a rádi si užíváte jednotlivé tituly v řádu desítek hodin, hledejte raději jinde.

Na druhou stranu vy, co si chvilku rádi zablbnete, pouvažujte nad koupí. Chybky se tu samozřejmě nějaké najdou, nejedná se o žádný AAA titul, ale každopádně hra dokáže na nějakou tu chvíli zabavit. Navíc, máte-li na gauči vedle sebe podobně smýšlejícího hráče, dejte jí šanci. Rozhodně jsme tu již měli horší kousky.

Za poskytnutí hry děkujeme společnosti Three Fields Entertainment

60%
Pro golfisty tato hra příliš není, spíše tak na párty po pár skleničkách.