Hard Reset Redux

Hard Reset Redux - recenze
Hard Reset Redux - recenze
07:35, 10.06.2016

Remake, remaster, restart, reboot, remix a redux. Třeba jsem na něco zapomněl, ale to je nepodstatné. Až se za pár let bude někdo "chytře" koukat na tuto generaci, tak celkem snadno bude moci říct, že šlo o generaci "předělávek". Chrlí to na nás ze všech stran a přestává to dávat smysl. Jestli má smysl "Redux" verze fps střílečky Hard Reset se zkusíme podívat v této recenzi.

Klik pro zvětšení (Hard Reset Redux - recenze)

Když mi v mailu přistál kód na zrecenzování titulu, tak jsem absolutně nevěděl, o co se jedná. Redux neredux prostě jsem neznal. Takže rychlý youtube průzkum a samozřejmě wikipedie. Hard Reset totiž vyšlo v roce 2011 na PC. Sklidilo takové průměrné hodnocení a nějak velkou díru do světa neudělalo. Recenzenti podle metacriticu dost chválili její klasickou skladbu, old-schoolové prvky, které vyvolaly přirovnání k Serious Samovi nebo Painkillerovi. Mimo jiné byla chválena i slušná grafická stránka. Jenže to bylo před pěti lety, dnes je situace trošku jiná.

Už první věc, co mě napadne, je, že recenze nekecaly v té "old-school" hratelnosti. Hra je klasická fps střílečka. Máte dva druhy zbraně - na náboje a na energii. Každá z nich má více variant, takže dojde řada na assaultku, brokovnici, granátomet atd. Mezi módy se přepínáte za běhu pomocí kruhového voliče, který zapauzuje hru. Nové zbraně se odemykají ve speciálních stanicích za dosažené upgrade pointy a odemykatelné další vylepšení a alternativní módy střelby. Celkem jde o sympatický RPG prvek.

Zbytek je prostá fps řezničina opravdu nepodobná Serious Samovi. Přímočaré levely, kde probíhají všechny přestřelky, jsou nezajímavě designované, i když se to později ve hře zlepšuje. Prostředí působí uniformně a bez nějaké větší invence či variability. Milý bonus jsou odhalitelné tajné místnosti, které většinou požadují něco vyhodit do povětří a celkově se koukat kolem sebe. Což je pro mě rozhodně zábavný prvek. Samotné přestřelky jsou ještě okořeněné různými výbušnými předměty rozmístěnými po levelech. Rychle jsem je začal používat ke své taktické výhodě a směřoval nepřátele do vyložených pastí a záměrně je držel od jiných, aby zbyly na další vlnu. Tenhle prvek se povedl.

Za to nad nepřáteli jsem přestal rychle přemýšlet, protože jejich design moc smysl nedává a není vůbec zábavný. Vražední roboti, co ovládli sektor města Bezoar, značka "nudní". Rád bych řekl, že se to nemá brát vážně, jenže hra se tak bere. Příběh se totiž snaží prezentovat jako super vážná cyberpunková zápletka. Ale její strohá prezentace komiksovým způsobem a nudný děj znamená, že není o čem mluvit. Přitom cyberpunk je studnice nápadů a možností, ale tady zůstal potenciál nevyužit.

Technologicky hra v dnešní době na té špatné straně spektra. Modely nedosahují dnešních standardů. Zaměnitelné textury prostředí tomu nepomáhají. Těžký podprůměr i na to, že jde pouze o "remaster", ale když remasteruji 5 let starou hru, tak to chce jiný přístup. V roce 2011 možná byla hezká (pochybuji), dnes je prostě hra ošklivá. Navíc k tomu připočtěme, že engine často donačítá během hry. Prostě se na chvilku vše zastaví a pak pokračuje. Chápu, že jde o dědictví původní verze, ale stejně to působí špatně. Ve výsledku jediné, co pochválím, je styl města využívající neonové nápisy a světla, což je už za ty léta takový trademark cyberpunku. Osvětlení a efekty i při bojích působí jediné líbivě.

Ve výsledku je jasná jedna věc. V roce 2011 byl nedostatek old-school fps, které jsou zaměřené na to, co utvořilo žánr před více jak 20 lety - na čisté střílení. Dneska je situace odlišná. Máme za sebou dva skvělé Wolfensteiny. Ani ne před měsícem vyšel nový Doom, který je tak silný odkaz roku 1993, že mám chuť jej hrát každý den, i když už jsem ho dokončil. A tvůrci Hard Resetu chystají druhý díl Shadow Warriora, jenž dle mého vypadá naprosto fantasticky. A mezi tím stojí Hard Reset Redux. Zábavu si ve hře člověk najde, herní mechaniky nejsou špatné, ale technická stránka, podání a krátká herní doba to zbytečně shodí. Hlavním pozitivem tedy zůstává, že vyšla s velice příjemnou cenou, která nemůže nikoho urazit.

Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti Evolve Terminals

Recenzovaná verze: Xbox One
60%