Nights of Azure

Nights of Azure - recenze
Nights of Azure - recenze
07:00, 16.04.2016

Japonská spoločnosť Gust sa do videoherného sveta dostala predovšetkým ako niekoľkonásobný tvorca mohutnej JRPG série Atelier, ktorá je úzko spätá so značkou Playstation a ktorej vznik sa radí do konca deväťdesiatych rokov. Táto IP si prešla kompletným generačným rastom konzol od SONY, a preto bol krok spoločnosti Koei Tecmo pri zadaní projektu Nights of Azure práve pre firmu Gust jasne zadefinovaný do ich notoricky známeho prostredia. Výsledkom je Nights of Azure, akčná RPG podložená klasickým japonským animovaným artom, ktorá sa exkluzívne na PS3, PS4 a PSVita predstavila začiatkom tohto roka na domácej pôde a ktorá konečne skúša šťastie aj na našom území. Náš server podrobil hru kompletnému záťažovému testu a verdikt bude vynesený už za pár minút.

Hľadať niečo pozitívne v Nights of Azure nebola dvakrát jednoduchá úloha

Kto si dá tú námahu a spustí jedno z našich videí medzi textom, razom sa dostane do obrazu o čom tu je reč v prípade slabej technickej stránky. S ohľadom na fakt, že vývoj hry podliehal takmer identickému dôrazu kladenému na technický charakter pre tri verzie, a to ako PS3 tak samozrejme PS4 a PlayStation Vita, sa hráč musí zmieriť s dvoma do očí bijúcimi faktami. Interakcia prostredia je takmer na nulovom bode a samotná in-game schéma je nastavená na nudné presúvanie cez strohé koridory sem a tam. Toto sú zrejmé a jasne dané fakty, ktoré jednak pramenia z už spomínaných platforiem v rámci hromadného vývoja a v neposlednej rade aj z finančnej stránky. Nights of Azure vznikol na podpriemernom rozpočte, čoho si hráč dokáže všimnúť aj bez nášho upozornenia. Toto všetko je však vec, ktorú často dokážu do určitej miery eliminovať kvalitné stránky hrateľnosti a príbehu. Je to však prípad tejto hry? Je toto niečo ako pokračovanie pre kultový Neir alebo Pandora’s Tower?

Hlavná devíza hrateľnosti sa nesie v schéme vyvolávania a zbierania summonerov

Koncept radí Nights of Azure do schémy akčnej RPG, v ktorej aktívne preberáte úlohu mladého a pôvabného polovičného démona s menom Arnice. Jej schopnosť vysávať z obetí krv by vo vás mohla evokovať pocit, že hráte za zápornú postavu, ale táto slečna je stelesnený bojovník za práva slabších. Po boku najlepšej kamarátky Lilysse sa spoločne ubytujú v útulnom hoteli vedenom záhadným manažérom menom Christophorus a von vyrážajú len na nebezpečné misie plné vraždenia temných bytostí a krvilačných démonov z pekla. Práve onen hotel patrí medzi tie pozitívne prvky v rámci tejto hry, keďže je akousi bránou medzi RPG schémou u postáv a nudnými súbojmi tam vonku. Celý priebeh stereotypných bojov je založený na fakte, že Arnice používa meč a strieda zopár preddefinovaných útokov, ktoré má hráč plne vo svojej réžii. Aby to ale bolo o niečom zábavnejšom, tak počas súbojov si môžete vyvolať pomocníkov v podobe summonerov, ktorých stretávate mimovoľne v rámci príbehu. Každý jeden z nich disponuje vlastným levelom a je schopný vykonávať vaše príkazy (ostaň, bojuj, nasleduj ma...), ktoré mu udeľujete priamo počas stretov s protivníkmi.

Hudba je dôvod, prečo som v konečnom čísle neišiel ešte nižšie...

Nepochybujem o tom, že si veľa milovníkov zbierania nezmyselného itemu príde u hrania Night of Azure na svoje. Za tých dvadsať hodín, ktoré vám hra ponúka, je možné sa realizovať aj v tomto smere, avšak ak sa na hru pozriete triezvym pohľadom, nemôžete ignorovať jej zjavné nedostatky. Tie začínajú na technickej stránke, pokračujú v absolútne nudnom príbehu, počas ktorého som dostával mikrospánok, a zďaleka nekončia len u fádnych bojov. Tie síce z časti zachraňuje určite možnosť testovať a vyvolávať svojich pomocníkov, ale toto nevydrží tak dlho, aby ste mohli mať z hrania tejto hry ten správny pocit. Všetko teda stojí a padá na dokonalej hudbe, ktorá v sebe nesie ducha starej školy a vo mne osobne evokoval stovky hodín strávených u série Castlevania a možno aj preto som s výsledným číslom nespadol až niekam do latríny. Veď sa skúste započúvať do soundtracku vyššie a potvrdíte moje argumenty. Night of Azure je zmes protikladov, ktoré dusia tých pár pozitívnych prvkov, a ja osobne hru odporúčam len v prípade takzvanej "lásky na prvý pohľad", ktorá by mala u vás nastať pri prezretí obrázkov alebo videoukážok. Inak ruky preč.

Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti KOEI TECMO

Klik pro zvětšení (Nights of Azure - recenze)

Recenzovaná verzia: PS4