Hitman - Intro Pack

Hitman - Intro Pack - recenze
Hitman - Intro Pack - recenze
08:15, 19.04.2016

Keď IO Interactive oznámili vydanie nového Hitmana, znova s hlasom u fanúšikov populárneho Davida Batesona, hráči razom zbystrili pozornosť. Predošlý Hitman: Absolution síce nenadchol každého, ale všetci dúfali, že šiesty plnohodnotný prírastok sa vráti niekde ku kvalitám Blood Money. O to viac, že sa mal podľa autorov vrátiť k otvorenejšej štruktúre úrovní. Nieže by mi relatívna linearita a rozkúskovanie misií Absolution na uzavreté úseky výrazne vadila, ale toto rozhodnutie som aj ja privítal rád. Už menej ma tešilo ohlásenie epizodického formátu a myslím, že som nebol jediný.

Klik pro zvětšení (Hitman - Intro Pack - recenze)

Priznám sa, že som nemal možnosť vyskúšať si betu. Nakoniec to hodnotím pozitívne, pretože tutoriál, cez ktorý sa prezentovala, ma ponechal v neistote. Toto má byť to, na čo sme čakali štyri roky? Neberte ma zle, žiadna tragédia sa v jeho podaní nekoná. Lenže odhliadnuc od toho, že úvod v tejto forme nedáva úplne logiku, je z neho cítiť aj to, že IO Interactive sa v niektorých veciach stále nepoučili. Hlavne umelá inteligencia znova nepatrí k silným stránkam, ale k tomu sa dostaneme.

Tutoriálové misie sú dve a prvú si dokonca prejdete dvakrát. Pretože prvýkrát vás hra vyložene navádza k riešeniu a ponecháva vám len minimálnu slobodu. To nepovažujem za úplne šťastné riešenie. Akonáhle dostanete o niečo väčšiu voľnosť a viac možností ako postupovať, zábavnosť ide o niečo nahor. Konečne môžete trochu experimentovať a pribúdajú nové možnosti infiltrácie, ale odstránenia svojho cieľa. Stále sa však nekoná nič výnimočné, čo by fanúšika značky prinútilo uznanlivo pokývať hlavou. O niečo zaujímavejšia druhá misia je na tom našťastie trochu lepšie a vďaka prítomnosti strážnikov a vojakov na každom rohu musíte ďaleko viac premýšľať nad ďalšími krokmi.

Už je to tak trochu hitmanovský evergreen, ale reakcie okolitých postáv na vaše správanie sú často zvláštne. V lepšom prípade aspoň utrúsia vtipnú hlášku, v tom horšom však občas nevedia ako reagovať, alebo nereagujú nijak. Hneď v úvode napríklad môžete odlákať postavu obchodníka s klobúkom hodenými mincami do tmavého kúta. Že to nedáva zmysel? Veľmi nie, ale pokiaľ vás pri hádzaní nevidí, poslušne sa nechá nalákať ako každá iná postava. Vy ho môžete nasledovať, zneškodniť ho a prezliecť sa za neho. Strážam, ktorí stoja neďaleko je samozrejme úplne jedno, že odtiaľ vyjde iba jeden človek miesto dvoch Podozrivý im nepríde ani jemne odlišný vzhľad, hoci zjavne známa osobnosť bola od nich predtým vzdialená len pár metrov. Úplne normálna situácia.

Ak sa náhodou ocitnete na mieste, kde nemáte čo robiť, vôbec nič sa nedeje. Ozbrojené NPC sa správajú predvídateľne, pohybujú sa pomaly a nie je problém im zmiznúť z pohľadu. Možno vás budú chvíľu hľadať, ale nemusíte sa obávať, že by to narušilo vašu anonymitu, pretože väčšinou takmer okamžite zabudnú, že sa v okolí nachádza nejaký votrelec. No a pokiaľ vás aj odhalia, lokalizovať cieľ a zabiť ho, je len o niečo náročnejšie. Horšie je pokiaľ náhodou začnete vykonávať niečo, čo nie je v súlade s ich prednastaveným správaním. To sa dá dosiahnuť veľmi ľahko a pokiaľ ste v minulosti hrali aspoň jeden diel Hitmana, určite viete. Jeden by čakal, že v roku 2016 sa už vývojári trochu viac posnažia.

Zatiaľ som skôr kritizoval, ale znova pripomínam, že nejde o nič, čo by by malo fanúšikov značky negatívne prekvapiť. Menších nedostatkov je stále viacero – stále chýbajú adekvátne animácie prezliekania sa, či odkladania tiel, čo sa minimálne v tom prvom prípade dá pochopiť. Grafická stránka je síce vydarená, ale taktiež nepatrí k úplnej špičke. Ale nič sa nedá robiť. Pokiaľ toto všetko akceptujete, zistíte, že ten základ začínajúci misiou v Paríži je skutočne zábavný.

Je samozrejme škoda, že Intro pack prináša okrem úvodného tutoriálu iba jednu novú misiu, ale to sa viacmenej očakávalo. Podstatné je, že sa s ňou vývojári skutočne vyhrali. Paríž je vlastne prvou Hitmanovskou skúškou naostro a postaví vás pred zdanlivo náročnú úlohu – zlikvidovať hneď dva ciele, ktoré sú naviac v stredobode pozornosti akcie s množstvom pozvaných hostí. Zhodou okolností sú naviac oba ciele špiónmi, vďaka čomu na mňa dýchla takmer až bondovská atmosféra. Naozaj by nebolo ťažké predstaviť si miesto čísla 47 v hlavnej úlohe agenta 007 snažiaceho sa zasiahnuť proti zlovestnej organizácii.

Postupovať pritom môžete naozaj ľubovoľne. Je iba na vás, či sa budete riadiť jemnou nápovedou, alebo si všetky ukazovatele vypnete. Hitman bol vždy o čo najefektnejšej likvidácii a z tohto pohľadu si tu prídete na svoje. Celá úroveň vám poskytne obrovskú porciu voľnosti a je len na vás, ako sa pokúsite uspieť. Level dizajn je vynikajúci, každá oblasť je špecifická a disponuje odlišnou atmosférou. Nemôžete ani čakať, že vám všetky možnosti spadnú ihneď do náruče. Nasmerovať k potenciálnemu spôsobu vykonania zákazky vás však môžu aj konverzácie okolitých ľudí. Stačí byť len na správnom mieste....

Samozrejme, stále hovoríme len o jednej úrovni a teoreticky ju môžete prejsť pomerne rýchlo. Hra vás však jednoznačne navádza k ďalšiemu hraniu, cez ktoré vám zvyšuje mastery level. Vďaka úspešne splneným výzvam pritom môžete začínať na inom mieste, s iným vybavením, či oblekom. A to nie je všetko. Nič vám nebráni v tom vytvoriť si ľubovoľný kontrakt. To znamená, že v rámci misie označíte jeden alebo viac cieľov a posuniete to ostatným hráčom. Z toho logicky vyplýva, že aj vy môžete plniť rôzne hráčske kontrakty a zvyšovať si v nich svoje skóre. Znovuhrateľnosť na ďalšie hodiny je týmto zaistená.

Nielen týmto Hitman – Intro pack svojim spôsobom pripomína Metal Gear Solid V: Ground Zeroes. Aj tam bol základ pomerne krátky a natiahnuť ste si ho mohli vedľajšími úlohami. Lenže kým Ground Zeroes na mňa pôsobilo len ako obstojné technologické demo, z Hitmana je cítiť, že ide o plnohodnotnú súčasť celku. Nie bezchybnú, ale napriek tomu, že mi epizodický koncept nie je príliš sympatický, stále dostatočne atraktívnu. Na Sapienzu sa rozhodne teším.

Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti Cenega

Recenzovaná verzia: PC
80%
Nový Hitman sa po menšej odbočke v podobe Absolution vracia ku svojim koreňom. Vďaka epizodickému vydávaniu by bolo veľmi jednoduché si na neho zasadnúť, ale nebolo by to úplne fér. Ostáva len veriť, že sa vám budú vyhýbať podstatné bugy. Mne sa našťastie vyhýbali.