Mortal Kombat XL

Mortal Kombat XL - recenze
Mortal Kombat XL - recenze
07:00, 15.03.2016

Kdo by neznal Mortal Kombat, snad jako kdyby ani nebyl. Můžete jej znát pochopitelně ve videoherním průmyslu, ale také v jiných formách, které doplňují toto univerzum na základě inspirace ze hry. Jde konkrétně o celovečerní i animované filmy, seriály a došlo také na nějaké ty komiksy. Ale přeci jen největší úspěch a sympatie zaznamenalo toto univerzum v podání videoher. I když ne vždy se všechno podařilo, protože takový čtvrtý díl byl opravdu nevydařený, a celá série byla na pokraji krachu.

No, a tak šel čas.. V minulém roce, po více jak 23 letech, se Mortal Kombat dočkal svého v pořadí již desátého dílu, takže nesl krásný podtitul s římským označením „X“. A vzhledem k tomu, že se jednalo o vydařený díl, hráči dostali možnost si během roku pořídit několik přídavků - buď samostatně dokoupitelných nebo v rámci seasson passu. A nyní se hráči dočkali pořádně extra nabušené edice, kterou můžete nalézt jak na pultech kamenných obchodů, tak v digitální podobě pod názvem „Mortal Kombat XL“. Jde tak de facto o jakousi Game of the Year edici nebo Definitive Edition.

Klik pro zvětšení (Mortal Kombat XL - recenze)

Pro koho je tato edice určená?

Jestliže už vlastníte původní Mortal Kombat X a season pass, který vám do hry přidal různé skiny a bojovníky v rámci Kombat Packu 1 a Kombat Packu 2, potom zcela otevřeně říkám, že vám asi hra nic zásadně nového nepřinese - tedy krom pár skinů a postavy Gora. Takže jen opravdoví fajnšmekři ocení tuto edici hry kvůli každé drobnosti nebo novému box artu apod.

V případě, že vlastníte Mortal Kombat X bez jakýchkoliv přídavků, můžete si vaši edici upgradovat na XL za necelých 25 euro. Jestli si XL pořídíte nebo ne, je na vašem uvážení. Při rozhodování by vám mohla být nápomocná tato recenze.

No, a třetí možnost, tedy pokud Mortal Kombat X vůbec nevlastníte. Mortal Kombat XL je možnost získat solidní konkurenci pro nedávno vyšlý Street Fighter V. Abych zde dlouze neopisoval, co původní hra obsahovala a jaké z ní máme pocity, doporučuji vám přečíst si recenzi Filipa, který je v naší redakci specialistou na bojové hry. Já k Mortal Kombat XL přistupuji s tím, že jsem hrál první čtyři díly. První tři mě nadchly a čtvrtý odradil, ale to už je dávná historie.

Co je nového za bezmála dvacet let?

Spousty a přitom nic. Velmi rozporuplné tvrzení, leč dobře míněné. Jsem rád, že jsem se k Mortal Kombat opět vrátil, dal mu šanci po těch několika letech, protože to, co jsem označil za "nic", je dokonalá a především zábavná hratelnost. Jen jsem byl překvapen, s jak velkou mírou brutality a kolika litry krve jsem se setkal během hraní. To už ale k této sérii neodmyslitelně patří.

A slůvkem "spousty" - byl jsem potěšen z herních on-line či off-line možností, které vývojáři dali hráčům k dispozici. Nicméně z pohledu dnešního hráče je to asi standard.

První možnost, která se snažila využít příběhovou pasáž. Ta mi přišla spíše jako rozcvička, ale - ruku na srdce – příběh byl fakt nudnej. Kdyby tam nebyl, vůbec by mi to nevadilo.

Ale to vše vynahrazovali klasické fighty buď proti AI nebo neznámému bojovníkovi z jiné části světa. Ale stejně, úplně nejlepší je sednout si s kámošem pěkně na gauč a změřit své síly. Možná to je old-schoolové, ale pro mě osobně nejzábavnější forma. Koupit pár limonád (je to hra od 18 let, takže pivek), objednat si pizzu a pořádně to rozjet s kopcem srandy.

Navíc, když k tomu připočteme klasické a (téměř) lety prověřené audio zpracování, které by si mohli tvůrci nechat patentovat, a slušné grafické ztvárnění, které poskytuje hráčům kvalitní zážitek - bez technických chyb…

Jaký je rozdíl mezi X a XL?

Jednoduše řečeno, v herním obsahu. Do Mortal Kombat XL edice se dostalo devět bojovníků navíc, kteří se do původní běžné „X“ edice nedostali, a nebo dostali, ale jen pomocí Kombat Packu. Hra také obsahuje několik půvabně vypadajících skinů, resp. převleků, ve kterých chcete bojovat.

Vzhledem k tomu, že Mortal Kombat patří Warner Bros., mohli si vývojáři dovolit do hry přidat některé filmové postavy, které s touto sérií vůbec nesouvisí. To, jestli je to ku prospěchu věci nebo ne, je otázka. Na jednu stranu je fajn, že některé „stvůry“/postavy mohou změřit své síly v nelítostném souboji na život a na smrt, ale na druhou stranu je to míchání jablek s hruškami… Ale co, aspoň je s kým hrát.

Ale buďme konkrétní. Takže první dvojičkou, která k sobě z filmových pláten (ale i z videoherního světa) neodmyslitelně patří, je Alien vs. Predator. Tohle klání nemůže rozhodně dobře skončit. Jedině nějakou tou Fatalitou nebo Brutalitou. Druhá dvojička, která by si to spolu nejspíše ráda pořádně vyříkala, je Jason Voorhees vs. Leatherface (toho můžete znát z filmu Texaský masakr motorovou pilou). Dále na vás čeká robot Triborg, úplný nováček Bo’Rai Cho, Tanya, Tremor a nemůže pochopitelně chybět ani jedna z nejikoničtějších postav celého tohoto univerza - čtyřruký Goro.

3, 2, 1 … Fight!

A je to tu, už to začalo. Zcela upřímně, při hraní jsem se pořádně bavil a užil si spoustu zábavy. Teda až na příběhovou část hry, která patří k tomu slabšímu. Ale jinak jde o kvalitní bojovku, která si na nic nehraje a nevymýšlí nové prvky, staví na osvědčené a jednoduché hratelnosti, která ji zdobila již před více jak dvaceti lety. K tomu je nutno připočíst soudobé technické zpracování, které šlape jako švýcarské hodinky.

Ano, přeci jen jsem našel ještě jednu výtku. Tou je náročnější ovládání, které na nováčka může působit poněkud složitěji, než se naučí všechny ty chvaty, kopy. Ale to je vysloveně otázka cviku. Jen škoda, že všichni on-line soupeři již mají vše v malíčku a jsou tak zběsile rychlí… ale trénink dělá mistra, takže je potřeba dlouhé hodiny dřít a trénovat.

Pokud jste si loni nechali ujít Mortal Kombat X, na pulty obchodů se dostala nabušenější edice toho, co již získalo sympatie u spousty hráčů.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Cenega

85%