Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4 - recenze
16:15, 16.02.2016

Svet Naruta sa v tlačenej forme, a teda cez Mangu, dostal do éteru už v roku 1997 a odvtedy stihol prejsť celou škálou variácií, ktoré sa aj vďaka úspechu animovaného seriálu dokázali pretlačiť bez problémov cez západ až do Európy. Po značke Pokémon môžeme hovoriť o druhej rovnako razantne obľúbenej japonskej produkcii, ktorá svojho času ovládala naše končiny. Naruto aj preto stihol pravidelne hneď desiatku herných spracovaní ročne, ktoré sa neskôr delili na rôzne podtituly v závislosti od konceptu a keďže predloha prezentuje nekonečné a zdĺhavé súboje medzi mladými bojovníkmi, logicky muselo dôjsť aj na žáner rýdzej bojovej hry. Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4 je tá aktuálna v produkcii firmy Bandai Namco a ja vás rád prevediem jej kompletnou ponukou.

Umelá inteligencia je na facku od prvej minúty až po poslednú.

Klik pro zvětšení (Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4 - recenze)

Prvé, čo vás trocha zaskočí, je výber jednotlivých modusov. Aj napriek faktu, že sa tu bavíme o klasickej bojovej hre, menu vám začne ponúkať okrem Story Modusu aj režim Adventúrky, ktorý je práve akýmsi voľným pokračovaním po záverečných titulkách, ale vo výsledku neprináša do obsahu hry nič nové a zaujímavé. Nový Ultimate Ninja Storm je totižto "len" bojovka pre dvoch, ktorú si môžete užiť po boku kamarátov či už offline alebo online, a ak vás prestane baviť multiplayer, je tu šanca zábavy na sedem hodín pri singl moduse s príbehovou linkou. Samotné boje sú už klasicky frenetické a rýchle, čo navyše podčiarkuje filmová kamera s neustálym interaktívnym oddaľovaním a zaostrovaním na neurčité veci niekde v pozadí. Novinka v rámci série je asi najviac zastúpená možnosťou zobrať si do arény hneď tri aktívne postavy, z čoho dve sú plne hrateľné (hráč si môže medzi nimi kedykoľvek prepínať) a tretia figuruje ako pomocný duch. V súvislosti s tým je potom variácia bojov a hlavne stratégia pri kombinovaní jednotlivých útokov oveľa rozsiahlejšia a samozrejme aj zaujímavejšia než tomu bolo v minulých dieloch.

Čo je však na škodu celej veci je z môjho pohľadu určite umelá inteligencia. Kto nemôže hrať online a bude sa teda prevažne motať okolo príbehovej linky alebo baviť súbojmi ako takými, uvedomí si časom razantné nedostatky počas dookola sa opakujúcich ťahov vašich protivníkov. Koncept hry si robí vlastné pravidlá, a tak vás bude hádzať z jedného kúta mapy do druhého a než sa stihnete opäť dostať späť na dosah súpera, musíte preskakovať rôzne vlny mágie, ktoré sa opakujú a opakujú až do zbláznenia. Nevadí mi systém quick time event (to je ten prvok, keď musíte v rýchlosti stlačiť určité tlačidlo, inak ste v problémoch) v akčných hrách ale v tomto prípade je to zase len spôsob ako sa bez úspechu snažiť navodiť ťaživú atmosféru súbojov medzi "akože" neporaziteľnými hrdinami. Predchádzajúce diely boli spracované s oveľa väčším dôrazom na anime predlohu, a tak sme mohli sledovať exkluzívne krátke videoukážky, ktoré spestrili hru po umeleckej stránke. V Ultimate Ninja Storm 4 nič také čakať nemusíte, čo je zase úder pod pás a len to podtrháva moje celkové rozpaky z testovania tejto hry.

Môj zoznam negatívna ale nie je vôbec u konca. Technická stránka síce z pohľadu grafiky javí súčasný štandard a nedá sa hovoriť o nejakej čírej katastrofe, čo bohužiaľ nemôžem povedať okolo spoľahlivosti online a stability pripojenia. Hra bude potrebovať zásadný balíček opráv než bude ponúkať spoľahlivosť po tejto stránke, a tak, kto sa tešil práve na epické súboje medzi hráčmi z celého sveta, môže naraziť na vlnu podivných hlásení o chybnom spojení a podobne. Z pohľadu výberu postáv, ktoré si môžete zobrať do arény alebo obliecť podľa vlastného uváženia, môžeme hovoriť o veľkej porcii bojovníkov (najväčšie množstvo z celej série), a to po boku slušného vizuálneho a hudobného sprievodu dotlačilo konečné hodnotenie nad červené čísla. Kto by nemusel hrať každú videohru z univerza Naruto, by si mal položiť otázku, či mu stojí za to kupovať pár desiatok arén s nudným príbehom a bez poriadnej umelej inteligencie, ktorá ide ruka v ruke s technickými problémami v rámci online hrania. Kúpu si dobre premyslite.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Cenega

55%
Hra bez iskry a s minimom obsahu.