Fat Princess Adventures

Fat Princess Adventures - recenze
Fat Princess Adventures - recenze
08:00, 11.12.2015

Když jsem sledoval letošní PlayStation Experience, následoval jeden trailer za druhým a mimo jiné došlo na oznámení okamžitého vydání Fat Princess Adventures. Parádní akcičky viděné ze shora patří k mým oblíbeným žánrům. Netrvalo to ani dvě hodiny od uplynutí této události, já už měl hru stáhnutou na PlayStationu 4 a mohl se směle pustit do dobrodružství.

Než se pustím do hlubšího rozboru hry, jen zmíním, že už má svého předchůdce v podobě Fat Princess, která byla žánrově trošku odlišná. Na jejím vývoji se podíleli tvůrci z Titan Studios. Následně někteří vývojáři odešli, aby založili vlastní studio Fun Bits Interactive. Po náročné několikaleté práci nám nyní představují svůj počin – Fat Princess Adventures. Tak se pojďme bez dlouhého otálení podívat, jak vše funguje a co lze od tohoto titulu očekávat.

Klik pro zvětšení (Fat Princess Adventures - recenze)

Záměrná podobnost?

Celá hra se nese ve veselém stylu: od grafického návrhu přes její hratelnost až po veškeré herní prvky. Je opravdu radost se této izometrické hack and slash arkády účastnit. Osobně bych ji zařadil (když pominu žánrové zařazení) k těm hrám, ke kterým si na chvíli sednete, zabijete pár oblud, ale hlavně nemusíte nad ničím přemýšlet a jen si užíváte bohapustou řezničinu.

Ale vše není úplně veselé, jak by se mohlo zdát. Tou smutnější stránkou věci je příběh. Je možné jej uvést v klasickém stylu: „za devatero řekami a devatero horami...“ bylo překvapivě království, ale nebylo jen jedno, bylo jich vícero. Všechna spolu pokojně žila v míru a spolupracovala. Jejich domovinou se stala země zvaná Great Bitten – nemohu se ubránit, ale název země a pohled na mapu (s trochou fantazie) nám nejspíše odhaluje tajemství toho, odkud se tvůrci inspirovali – z Velké Británie. A jako blesk s čistého nebe se zde objevila i zlá Bitter Queen (zde už souvislost s VB nevidím a raději nechci hledat) se svoji armádou goblinů a všemožné havěti. Tudíž se politická situace v kraji pořádně vyostřila a „královské elity“ se usnesly, že se spolčí proti královně a vyrazí do války. A pochopitelně vy jste v této nelítostné válce jedním z oněch bojovníků a vyrazíte proti nelítostné armádě Bitter Queen.

Hrajte si za co chcete a kdy chcete

Pochopitelně není to nikterak zázračný příběh, ale pro účely všeho toho mlácení a pletichaření to bohatě stačí. Celkem se mi líbilo, jak během cestování vaše postava vše komentovala. Ve skutečnosti pusu vůbec nezavřela a celou dobu furt brebentila... A propos, vašeho bojovníka si můžete plně uzpůsobit dle svých představ – pohlaví, barva vlasů, pleti, očí a vše, co si jen dokážete představit. Tvůrci nezapomněli ani na třídy, takže si můžete zvolit buď lučištníka, válečníka, mága anebo inženýra. Nemohu si pomoct, ale je citelně znát nevyváženost jednotlivých tříd, absolutně přesílený je jednoznačně válečník.

Dosti zajímavým zpestřením je možnost si mezi těmito třídami přepínat během celého dobrodružství – a to téměř na každém kroku. V případě některých velkých RPG si to moc dobře nedokážu představit, protože si svoji postavu pěkně uzpůsobujete vašim představám, ale v případě Fat Princess Adventures s tím nemám sebemenší problém, což ale zas na druhou stranu nahrává faktu, že se mi za celou dobu hraní nepovedlo se sžít s hlavní postavou, a bral jsem ji spíš jako figurku, která „skáče, jak já pískám“.

Pochopitelně, cestou získáváte zlaťáčky, jenž si můžete velmi chytře a rychle proměnit za lepší vybavení – helma (spíše čepec), brnění či vaše zbraň může doznat také lepšího účinku.

Zábavná řezničina

Co se ale rozhodně Fat Princess Adventures nedá upřít, je její zábavná až skoro návyková hratelnost. Vše běhá svižně a nic nevázne. A když k tomu připočteme, že na to vše nemusíte být sami, ale můžete si přivolat hned tři další kamarády, buď u jedné televize nebo někoho neznámého na jiném místě planety, a projít vše pěkně spolu. Potom se ovšem ze hry stává opravdu nechutná řezničina, kdy nepřátelé proti vám nemají sebemenší šanci. To je jedna z výtek - hra se hraje opravdu lehce a nepůsobí vám sebemenší problémy. Ano, můžete se zaseknout u některého boss-fightu, ale ten není o ničem jiném než o tupém mlácení do příšery.

Na cestě se proti vám postaví pěkná řádka nepřátel – od goblénů a velkých rytířů až po všemožné pavouky a chrobáky všeho druhu. Občas se poštěstí a z takového nepřítele vypadne kus jídla, takže svého dobrodruha můžete pěkně nakrmit. A když se najíte do sytosti, stane se z váz obrovská, ale fakt nepřemožitelná obluda, která jednou ranou sejme vše okolo. Ale tato výhoda je jen dočasná, takže po několika sekundách jste opět ve své standardní velikosti a výbavě.

A když toho masakrování už máte nad hlavu, můžete se vydat plnit vedlejší úkoly na královský dvůr a doručovat dopisy, za což si můžete vydělat solidní obnos peněz. Je pravdou, že tato možnost mi přišla vhod na chvilkové odpočinutí.

Mám se vydat do světa Great Bitten?

Za předpokladu, že máte rádi pestré grafické ztvárnění a nehledáte ponuré dungeony nebo něco tomu podobného, myslím si, že se budete chvíli zaručeně bavit (kampaň lze projít za cca 7 hodin). O zábavu se vám postará parádní hratelnost s možností kooperace – to je záruka srandy sama o sobě. Pokud ovšem hledáte hru s hlubokým příběhem a komplexním RPG systémem, tak raději sáhněte po něčem jiném. Nicméně na obranu vývojářů: oni se ani o tyto prvky nechtěli snažit, jde jim především o zábavu z hraní, a to se jim povedlo na jedničku.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Sony Czech.

70%
Klasická Hack and Slash akce v dětském ztvárnění zaručující spousty zábavy.